Rada Miejska Gminy
w Skokach
PROTOKÓŁ nr XXXV/2005
XXXV sesji Rady Miejskiej Gminy w Skokach
/zwołanej na wniosek członków Klubu „Zgoda i Współpraca”
na podstawie art.20 pkt.3 ustawy o samorządzie gminnym
oraz § 23 pkt.5 rozdz.V Statutu Gminy/
odbytej w dniu
6 czerwca 2005r. od godz.1000 do godz. 1135
w sali Biblioteki Publicznej Miasta i Gminy
w Skokach.
Radni Rady Miejskiej Gminy Skoki
obecni zgodnie z załączoną listą obecności.
Porządek obrad
XXXV sesji Rady Miejskiej Gminy
w Skokach
(zwołanej w trybie nadzwyczajnym )
1. Otwarcie sesji i stwierdzenie quorum.
2. Wybór sekretarza obrad.
3. Przedstawienie porządku obrad.
4. Wręczenie zaświadczenia przez Miejską Komisję Wyborczą
stwierdzającego, że w wyborach uzupełniających 8.05.2005r.
radnym Rady Miejskiej Gminy Skoki został wybrany
Pan Franciszek Deminiak.
Ślubowanie Franciszka Deminiaka.
5. Podjęcie uchwały o odwołaniu Przewodniczącego Rady.
6. Podjęcie uchwały w sprawie wyboru Przewodniczącego Rady.
7. Wolne wnioski.
8. Zakończenie.
ad. 1
Otwarcia obrad XXXV sesji Rady Miejskiej
Gminy w Skokach dokonała Przewodnicząca Rady Miejskiej
Gminy w Skokach Pani Grażyna Szymkowiak.
Stwierdziła, że na ogólny stan 14 radnych Rady obecnych
na sesji Rady było 14 - wobec czego Rada Miejska Gminy
Skoki była prawomocna do prowadzenia obrad, podejmowania
uchwał oraz opinii i wniosków zgodnie z ustawą o samorządzie
gminnym (Dz.U.Nr 142 poz. 1591 tekst jednolity z 2001r.ze zm.)
i Statutem Gminy Skoki (Dziennik Urzędowy Województwa Wielkopolskiego
Nr 109 poz. 2005 z dnia 27.06.2003r.).
Przewodnicząca Rady Miejskiej Gminy
Pani Grażyna Szymkowiak
po stwierdzeniu quorum i otwarciu powitała osobno
- radnych Rady Miejskiej Gminy Skoki,
- Burmistrza Miasta Gminy Pana Tadeusza Kłosa,
- wiceprzewodniczącego Rady Powiatu Krzysztofa
Migasiewicza
- skarbnika Gminy Aleksandrę Kamińską,
- sekretarza Gminy Blankę Gaździak,
- pracowników Urzędu, byłego sekretarza Gminy
Edmunda Lubawego,
- przedstawicieli prasy lokalnej oraz wszystkich
przybyłych gości.
ad. 2
Zgodnie z Rozdz.V pkt.3 § 32 ust. 3 Statutu Gminy Skoki
na sekretarza obrad XXXV sesji Rady Miejskiej Gminy w Skokach
powołano (zgodnie z wcześniejszym ustaleniem, że każdy z radnych
będzie kolejno pełnił funkcję sekretarza)
radnego Andrzeja Konieczkę
(13 głosów za i 1 głos wstrzymujący się)
Przewodnicząca Rady Grażyna Szymkowiak
poinformowała, że wybrany sekretarz obrad będzie nadzorował
prowadzenie protokółu sesji i ustalał wyniki jawnego głosowania.
ad. 3
Przewodnicząca Rady Miejskiej Gminy
Pani Grażyna Szymkowiak zapoznała wszystkich obecnych
z porządkiem obrad sesji zwołanej w trybie nadzwyczajnym
na wniosek członków Klubu Radnych „Zgoda i Współpraca”.
Do porządku obrad nie zgłoszono uwag i wniosków w związku
z czym ustalony przez wnioskodawców porządek obrad
stanowi podstawę do prowadzenia obrad XXXV sesji
Rady Miejskiej Gminy Skoki.
ad. 4
Burmistrz Miasta i Gminy Tadeusz Kłos
w imieniu Miejskiej Komisji Wyborczej dokonał wręczenia
Panu Franciszkowi Deminiakowi
zaświadczenia stwierdzającego, że w wyborach uzupełniających,
które odbyły się w okręgu wyborczym nr 2 w dniu 8 maja 2005r.
wybrany został radnym Rady Miejskiej Gminy Skoki.
Przewodnicząca Rady Grażyna Szymkowiak
poinformowała obecnych że zgodnie z art. 23a ustawy o samorządzie gminnym radny przed przystąpieniem do wykonywania mandatu
musi złożyć ślubowanie.
Przewodnicząca Rady Grażyna Szymkowiak
prosząc wszystkich o powstanie, odczytała treść roty ślubowania.
„Wierny Konstytucji i prawu Rzeczypospolitej, ślubuję uroczyście
obowiązki radnego sprawować godnie, rzetelnie i uczciwie,
mając na względzie dobro mojej gminy i jej mieszkańców”
Pan Franciszek Deminiak
odpowiedział „Ślubuję, tak mi dopomóż Bóg”.
Przewodnicząca Rady Grażyna Szymkowiak
podziękowała za złożone ślubowanie radnemu i oświadczyła,
że od tego momentu radny Franciszek Deminiak przystępuje
do wykonywania mandatu radnego Rady Miejskiej Gminy Skoki
i poprosiła radnego o zajęcie miejsca wśród radnych Rady.
Członkowie Klubu Radnych „Zgoda i Współpraca”
gratulując zwycięstwa w wyborach wręczyli radnemu
Franciszkowi Deminiakowi kwiaty.
Obecni na sali gratulując zwycięstwa wybranemu radnemu
- nagrodzili jego zwycięstwo gromkimi oklaskami.
Radny Franciszek Deminiak
podziękował i zapewniał, że nadal będzie rzetelnie i uczciwie
pracował dla dobra gminy i jej mieszkańców.
Przewodnicząca Rady Grażyna Szymkowiak
w związku z wnioskiem w sprawie odwołania jej osoby z funkcji przewodniczącej Rady dalsze prowadzenie obrad przekazała
radnemu Jackowi Kasprzykowi
Wiceprzewodniczącemu Rady Miejskiej Gminy Skoki.
ad.5
Wiceprzewodniczący Rady Jacek Kasprzyk
poinformował, że zgodnie z porządkiem obrad kolejnym punktem
obrad sesji Rady jest podjęcie uchwały w sprawie odwołania
Pani Grażyny Szymkowiak z funkcji Przewodniczącej Rady
Miejskiej Gminy Skoki.
Wiceprzewodniczący Rady Jacek Kasprzyk
wskazał, iż zgodnie z art. 19 ust.1 ustawy o samorządzie gminnym
Rada Miejska Gminy odwołuje przewodniczącego Rady bezwzględną
większością głosów w obecności co najmniej połowy ustawowego składu rady,
w głosowaniu tajnym.
W związku z czym zachodzi potrzeba powołania Komisji Skrutacyjnej.
Wiceprzewodniczący Rady Jacek Kasprzyk zwrócił się do radnych
z prośbą o zgłaszanie kandydatów do komisji skrutacyjnej
- proponując komisję w składzie 3 osobowym.
Wszyscy zgłoszeni kandydaci do Komisji Skrutacyjnej wyrazili
zgodę na kandydowanie.
W wyniku jawnego głosowania
Rada Miejska Gminy
wybrała /po reasumpcji głosowania 14 głosami za i 1 głosem wstrzymującym/
Komisję Skrutacyjną w składzie :
1. radny Kujawa Zbigniew - przewodniczący Komisji
2. radny Bogunia Przemysław - członek
3. radny Grzegorzewski Kazimierz - członek
Wiceprzewodniczący Rady Jacek Kasprzyk
ogłosił przerwę w obradach, a Komisję Skrutacyjną poprosił
o przygotowanie kart do głosowania w sprawie odwołania
radnej Grażyny Szymkowiak z funkcji przewodniczącej
Rady Miejskiej Gminy Skoki.
Po przerwie Wiceprzewodniczący Rady Jacek Kasprzyk
wznowił obrady sesji i ogłosił, że „zarządza głosowanie tajne
w sprawie odwołania Grażyny Szymkowiak z funkcji przewodniczącej
Rady Miejskiej Gminy Skoki”.
Komisja Skrutacyjna przystąpiła do pracy
- sprawdziła, czy urna jest pusta, następnie ją zamknęła.
Rozdała radnym Rady karty do głosowania, a przewodniczący
Komisji Skrutacyjnej omówił procedurę głosowania.
Omówił wygląd karty do głosowania i wskazał w jakich przypadkach
głos będzie ważny, a w jakich nieważny.
Następnie Komisja Skrutacyjna wyczytywała zgodnie z listą obecności radnych Rady, którzy podchodzili kolejno do urny i dokonywali aktu głosowania wrzucając swój głos do urny.
Wiceprzewodniczący Rady Jacek Kasprzyk
po zakończeniu tajnego głosowania ogłosił przerwę w obradach,
a Komisję Skrutacyjną poprosił o przeliczenie głosów i przygotowanie
protokółu Komisji z wyniku tajnego głosowania.
Wiceprzewodniczący Rady Jacek Kasprzyk
po przerwie wznowił obrady i poprosił przewodniczącego Komisji Skrutacyjnej o przedstawienie protokółu z głosowania w sprawie
odwołania Grażyny Szymkowiak z funkcji przewodniczącej Rady
Miejskiej Gminy Skoki.
Przewodniczący Komisji Skrutacyjnej
Zbigniew Kujawa odczytał Protokół Komisji Skrutacyjnej w sprawie odwołania przewodniczącej Rady Miejskiej Gminy Skoki.
Protokół Komisji Skrutacyjnej wraz z kartami do głosowania stanowi
załącznik nr 1 do protokółu sesji Rady.
Wiceprzewodniczący Rady Jacek Kasprzyk
odczytał uchwałę potwierdzającą wynik głosowania tajnego
Uchwałę nr XXXV/ 215 / 2005r
Rady Miejskiej Gminy Skoki w sprawie odwołania
przewodniczącego Rady Miejskiej Gminy Skoki.
Uchwała stanowi załącznik nr 2 do protokółu sesji Rady.
W związku z nieodwołaniem radnej Grażyny Szymkowiak
z funkcji przewodniczącej Rady Miejskiej Gminy
Wiceprzewodniczący Rady Jacek Kasprzyk
dalsze prowadzenie obrad przekazał przewodniczącej Rady.
Przewodnicząca Rady Grażyna Szymkowiak
podziękowała za obdarzenie jej zaufaniem i dalsze powierzenie
jej funkcji przewodniczącej Rady zapewniając, że będzie
nadal dążyć do tego aby współpraca układała się dobrze.
Radny Owczarzak Grzegorz
- zabierając głos mówił, że ma również nadzieje że współpraca
będzie się układała dobrze - bo członkowie Klubu „Zgoda i Współpraca” stracili zaufanie do dotychczas sprawowanej funkcji przewodniczącej
Rady. Mówił, że ma nadzieję, że zmieni Pani Grażyna Szymkowiak
obecny styl pracy, jako przewodnicząca Rady Miejskiej Gminy.
Natomiast, jeśli się tak nie stanie, to zapewniał, że będziemy musieli
próbę odwołania ponowić.
ad. 6
W wolnych głosach i wnioskach:
1. radny Leszek Gronowicz
zabierając głos, zwrócił się z zapytaniem do Burmistrza
„kiedy Pan, jako Burmistrz dowiedział się, że w naszej Gminie
jest prowadzona inwestycja pn.”Rozbudowa Szkoły Podstawowej
w Jabłkowie”?
Burmistrz Miasta i Gminy Tadeusz Kłos
- odpowiadając mówił, że właśnie w tym momencie dowiedziałem się
od radnego - bo nic nie jest mi wiadomo o rozpoczęciu inwestycji
rozbudowy budynku szkoły.
Radny Gronowicz Leszek
z posiadanych przeze mnie dokumentów wynika, że od 1998r.
ta inwestycja jest prowadzona dlatego złożył wniosek formalny
„aby sprawa tej inwestycji została szczegółowo wyjaśniona”.
Radny Paweł Biały
- zabierając głos zwrócił się do radnego Gronowicza Leszka
stwierdzając, że nie rozumie sensu wniosku. Jest Pan radnym
Rady już trzecią kadencję - co roku uchwalamy budżet i powinien
Pan wiedzieć, czy inwestycja ta jest ujęta w planie do realizacji
na dany rok budżetowy, czy nie.
Radny Leszek Gronowicz
odpowiadając przedmówcy mówił, że wszystko co dotyczy Fundacji
jest ściśle tajne i z taką obłudą nie da się pracować - dlatego złożył
wniosek o sprawdzenie.
Radny Jarosław Modlibowski
- mówił, że do słów „ściśle tajne” Pan Gronowicz jest
przyzwyczajony. Nie wiem o co Panu radnemu chodzi. Wiadomo nam,
że dokumentacja na rozbudowę tej inwestycji była opracowana jeszcze
w poprzedniej kadencji Rady.
Radny Leszek Gronowicz
- przyznał że , to co powiedział radny Modlibowski jest prawdą.
Wtedy w Zarządzie Miasta i Gminy zasiadywali radny Matuszak
Grzegorz i radny Modlibowski Jarosław więc taką inwestycję
przygotowywali sobie do realizacji.
Radny Paweł Biały
prosił, aby osoba kompetentna wyjaśniła o co w tym wszystkim
chodzi - bo szkoda czasu na bezsensowną dyskusję.
Burmistrz Miasta i Gminy Tadeusz Kłos poprosił
Pana Artura Nowakowskiego - pracownika Urzędu
o wyjaśnienie problemu tej inwestycji.
- wyjaśniając mówił, że przetarg na wykonanie dokumentacji odbył się w 1998 r. Po czym w tym samym roku uzyskano pozwolenie na rozbudowę budynku szkoły w Jabłkowie. W związku z tym, że do 2000 r. nie zapadła żadna decyzja w kwestii przystąpienia do realizacji zadania - jako odpowiedzialny urzędnik Urzędu Miasta i Gminy czyniłem starania, aby dokumentacja i pozwolenie nie straciło ważności. W związku z czym w dzienniku budowy wpisano, że został na działce wytyczony obiekt i dokonano uporządkowania terenu pod planowaną inwestycję, a tym samym spowodowano, że dokumentacja i pozwolenie na rozbudowę jest nadal aktualne. Radny Bogunia Przemysław - dodatkowo wyjaśniał, że w między czasie budowano w Jabłkowie i w innych szkołach wiejskich łazienki, stołówki. Wiadomo nam, że we wszystkich szkołach wiejskich poprawiono znacznie zaplecze sanitarno - higieniczne. Radny Jacek Kasprzyk - zabierając głos mówił, że ma wątpliwości,czy poprzez fikcyjne zapisy w dzienniku budowy pozwolenie i dokumentacja jest nadal ważna. Radny Jarosław Modlibowski - mówił, że z na podstawie wystąpienia radnego Gronowicza można wnioskować, że Burmistrz realizuje budżet niezgodnie z uchwała budżetową. Burmistrz Miasta i Gminy Tadeusz Kłos zabierając głos mówił, że prawdą jest iż wpłynęło pismo od Fundacji w sprawie wyrażenia zgody na rozbudowę istniejącego budynku szkoły w Jabłkowie, gdzie na najbliższej sesji Rady zwrócę się do radnych Rady o opinię w tej sprawie, ponieważ inwestycja dot. majątku gminnego. Radny Grzegorz Owczarzak - uważa, że budżet Fundacji jest związany ściśle z budżetem gminy. Dlatego mieszkańcy gminy powinni decydować czy życzą sobie, aby wydatkować właśnie tam środki na inwestycje oświatowe, gdzie jest bardzo niski przyrost naturalny. Wiadomo nam wszystkim, że w Jabłkowie jest najmniej dzieci szkolnych w porównaniu do innych szkół wiejskich. Radny Jarosław Modlibowski - mówił, że my nie mamy nic do budżetu Fundacji. Fundacja nie może nam niewykorzystanych środków zwrócić do budżetu, dlatego chcą za zgodą Rady te środki przeznaczyć na powiększenie majątku gminy. Dlatego nie rozumię o co tu chodzi uważa, że to typowy populizm. Dodał, że chwała takiemu urzędnikowi Gminy, że nie pozwolił na to aby pieniądze wydatkowane nieprzepadły i pozwolenie wraz z dokumentacją nie straciło ważności. radny Leszek Gronowicz - zwrócił przewodniczącej Rady, aby udzielała głosu według kolejności zgłoszeń. Wyjaśniał, że my nie zarzucamy Burmistrzowi nieprawidłowość realizacji budżetu. Jednak zgodnie z powiedzeniem byłego radnego Jacka Szumachera „ wolno z plackiem - bo wesele trwa tydzień” prosił, aby się nie spieszyć, najpierw niech Fundacja złoży sprawozdanie finansowe i zapozna nas z planowanym przedsięwzięciem, i dopiero wtedy zajmiemy stanowisko. radny Grzegorzewski Kazimierz - zapytał się na czym ma polegać rozbudowa? - na dobudowaniu jednej izby lekcyjnej. Radny Biały Paweł - złożył formalny wniosek o zamknięcie dyskusji i wprowadzenie tego problemu do porządku obrad najbliższej sesji Rady - celem wyjaśnienia problemu radnym dogłębnie. W wyniku jawnego głosowania Rada Miejska Gminy wniosek radnego odrzuciła po reasumpcji głosowania /6 głosów za , 7 głosów wstrzymujących się i 2 głosy wstrzymujące się/ Radca prawny Urzędu Mirosława Nowakowska po udzieleniu głosu przez przewodniczącą Rady wyjaśniała, że powstał galimatias - bo najdalej idącym wnioskiem z całej tej dyskusji był wniosek radnego Pawła Białego, który został odrzucony w głosowaniu przez radnych Rady. Dlatego pozostałe dwa wnioski zgłoszone należy przegłosować według kolejności zgłoszenia, ale są to wnioski ogólnikowe nie określają konkretnie terminu , ani szczegółowo o co dokładnie chodzi. Wniosek radnego Gronowicza Leszka aby sprawa inwestycji pn. „Rozbudowa Szkoły Podstawowej w Jabłkowie” została szczegółowo wyjaśniona. W wyniku jawnego głosowania Rada Miejska Gminy wniosek radnego przyjęła /13 głosów za i 2 głosy wstrzymujące się/ Radny Jacek Kasprzyk - wnioskował, aby „Fundacja Pomoc Dzieciom Wiejskim” w Bliżycach uzasadniła potrzebę rozbudowy Szkoły Podstawowej w Jabłkowie. W wyniku jawnego głosowania Rada Miejska Gminy wniosek radnego przyjęła /15 głosów za / Radny Deminiak Franciszek zabierając głos zwrócił się do Skarbnika Gminy Aleksandry Kamińskiej, aby odpowiedziała, czy jest pewna, że subwencja przyznana Gminie Skoki nie będzie w ciągu roku skorygowana przez Ministerstwo Finansów i może się tak stać, że Gmina będzie musiała zwrócić część środków? Skarbnik Gminy - odpowiadając wyjaśniała, że nie spotkała się z takim przypadkiem, aby Gminy zwracały otrzymaną wcześniej jaką kolwiek subwencję. Ministerstwo Finansów poinformowało nas na piśmie, że przyznana subwencja oświatowa jest kwotą ostateczną na 2005r. Oświadczała, że jednak trudno gwarantować na 100 %, że tak będzie. 2. Radny Modlibowski Jarosław - zwrócił się z zapytaniem do Burmistrza Miasta i Gminy czy prawdą jest , że opracowywana jest dokumentacja na budowę nowej świetlicy w Rejowcu ? Burmistrz Miasta i Gminy Tadeusz Kłos - przyznał, że jest prawdą. Wykonanie dokumentacji zostało zlecone i jest w trakcie opracowywania. Zapewniał, że jutro wstrzyma zlecenie wykonania dokumentacji. Radny Modlibowski Jarosław - nie rozumie dlaczego tak się stało, przecież Rada Miejska Gminy zablokowała tylko sprzedaż tej działki, a nie podejmowała żadnego stanowiska w kwestii świetlicy. O ile pamiętam to w budżecie są tylko zapisane środki na budowę toalet przy starej świetlicy. Radny Biały Paweł zapytał się, czy były przewidziane środki w budżecie na świetlicę w Rejowcu ? Burmistrz Miasta i Gminy Tadeusz Kłos - są zapisane w budżecie środki na dobudowę toalet do świetlicy w Rejowcu. A ponadto pewną pulę środków wieś Rejowiec ma przyznanych do gospodarowania, którą deklaruje przeznaczyć na tą inwestycję. Radna Jolanta Sawińska - uważa, że jeśli Fundacja chce nasz majątek powiększać za swoje środki - to dlaczego mamy im przeszkadzać, jeśli mają ważna dokumentację i pozwolenie na budowę. Należy temat dzisiaj zamknąć i wrócić na następnej sesji Rady kiedy będziemy mieli więcej informacji. A chwała im, że chcą coś robić. Radny Gronowicz Leszek - wskazał, że politykę oświatową w gminie kształtuje Rada Miejska Gminy , a nie radny Modlibowski , czy urzędnik Nowakowski. Wolą mieszkańców jest budowa świetlicy w Rejowcu i powinniśmy ich wolę uszanować. Modlibowski Jarosław - radny - wskazywał radnemu Gronowiczowi, że powinien wiedzieć , że zarówno decyzja w sprawie rozbudowy szkoły w Jabłkowie, jak i wyrażenia zgody na budowę świetlicy w Rejowcu leży tylko i wyłącznie w kompetencji Rady. Dlatego nie rozumię dlaczego bez pytania Rady zostało zlecone wykonanie dokumentacji. Myślę, że najpierw Rada powinna się zająć problemem dogłębnie i podjąć odpowiednie postanowienie, a potem dopiero Urząd wykonuje postanowienia i uchwały Rady. Radny Kasprzyk Jacek złożył wniosek o zamknięcie dyskusji na dzisiejszej sesji Rady i poczekanie za pełniejszą informacją na temat rozbudowy szkoły w Jabłkowie i budowy świetlicy w Rejowcu. Radny Bogunia Przemysław - prosząc o głos przypomniał radnemu Gronowiczowi, jak uratowaliśmy wspólnie budżet gminy powierzając prowadzenie szkół wiejskich Fundacji. Sam Pan usilnie pracował, a nawet „rył”, aby powstała Fundacja. Mówił,że w jego ocenie organizacja pracy w szkołach wiejskich uległa znacznej poprawie, również dobrze funkcjonują dowozy. Wskazywał, że nie słyszał żadnej negatywnej opinii na temat prowadzonych szkół przez Fundację od rodziców dzieci, jak i od radnych Rady. Zapytał Skarbnika Gminy , czy Gmina wydatkowała więcej pieniędzy na Fundację, jak przyznana subwencja oświatowa ? Pani Skarbnik Gminy - mówiła, że tak bo dodatkowo płacimy z budżetu gminy na utrzymanie przedszkoli. Kontynuując wypowiedź stwierdzał radny Bogunia, że dzisiaj Pan Gronowicz jest przeciwny Fundacji tylko dlatego, że jest przeciwny Matuszakowi. Po czym próbował opuścić salę obrad, /ale po zwróceniu uwagi przez radnego Gronowicza na złe zachowanie radnego / cofnął się i zajął ponownie swoje miejsce przy stole radnych. Przyznał, iż źle się zachował, usprawiedliwiając mówił, że poniosły go nerwy. Przeprosił Wysoką Radę, Burmistrza Miasta i Gminy oraz Szanownych gości obecnych na sali obrad. Przewodnicząca Rady Grażyna Szymkowiak poddała po głosowanie wniosek Jacka Kasprzyka o zamknięcie dyskusji na dzisiejszej sesji Rady i poczekanie za pełniejszą informacją. W wyniku jawnego głosowania Rada Miejska Gminy wniosek radnego przyjęła /13 głosów za i 2 głosy wstrzymujące się/ 3. Radny Gronowicz Leszek - prosił, aby przewodnicząca Rady czuwała nad porządkiem obrad i udzielała głosu radnym według kolejności zgłoszeń. 4. Radny Owczarzak Grzegorz - poinformował, że na zaproszenie Stowarzyszenia „Wspólne Skoki” przyjedzie na spotkanie z wyborcami w dniu 9 czerwca o godz. 1800 poseł Adam Szejnfeld. Serdecznie zapraszał wyborców. 5. Burmistrz Miasta i Gminy Tadeusz Kłos - poinformował, że w związku z uczczeniem pamięci zmarłych ewangelików postanowiono odsłonić tablicę pamiątkową na cmentarzu w Skokach. Tablica została ufundowana przez Gminę, a krzyż przez sponsora Pana K. Jachnę. Odsłonięcie tablicy pamiątkowej nastąpi w sobotę ok. godz. 19oo. Ponadto Burmistrz prosił, aby radni Rady włączyli się w obchody Dni Miasta i Gminy Skoki. Pomogli szczególnie w goszczeniu delegacji z Bardowick i Venheizen. ad. 7 Ze względu na wyczerpanie dziennego porządku obrad sesji i dyskusji Przewodnicząca Rady Miejskiej Gminy Grażyna Szymkowiak obrady XXXV sesji Rady Miejskiej Gminy w Skokach zamknęła o godz.1135 . Przewodnicząca Rady Miejskiej Gminy w Skokach (Grażyna Szymkowiak) Wiceprzewodniczący Rady ( Jacek Kasprzyk ) Sekretarz obrad (Andrzej Konieczka)