Rada Miejska Gminy Skoki
PROTOKÓŁ nr XLVI/2006
XLVII sesji Rady Miejskiej Gminy w Skokach
odbytej w dniu
23 marca 2006r. od godz.1400 do godz. 1515
w sali Biblioteki Publicznej Miasta i Gminy
w Skokach.
Radni Rady Miejskiej Gminy Skoki
zgodnie z załączoną listą obecności.
Porządek obrad
XLVI sesji Rady Miejskiej Gminy
w Skokach
1. Otwarcie sesji i stwierdzenie quorum.
2. Wybór sekretarza obrad.
3. Przyjęcie „Protokółu z ostatniej sesji Rady”.
4. Przedstawienie porządku obrad oraz ewentualne jego zmiany.
5. Informacja Burmistrza z realizacji uchwał Rady i bieżącej działalności.
6. Informacja przewodniczących komisji z pracy komisji oraz delegata
Stowarzyszenia Gmin i Powiatów Wielkopolski.
7. Podjęcie uchwały w sprawie wprowadzenia zmian w uchwale budżetowej
8. Podjęcie uchwały w sprawie zaciągnięcia zobowiązania na zakup samochodu
i instalacji alarmu.
9. Podjęcie uchwały w sprawie zatwierdzenia taryf za zbiorowe zaopatrzenie
w wodę i zbiorowe odprowadzanie ścieków na okres od 1 maja 2006r.
do 30 kwietnia 2007r.
10. Podjęcie uchwały w sprawie uchwalenia Planu Gospodarki Odpadami
dla Miasta i Gminy Skoki
11. Podjęcie uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzenia zmiany
Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego
Gminy Skoki.
12. Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zbycie nieruchomości
gruntowej położonej w Skokach w rejonie ul. Polnej i ul.Topolowej obejmującej
działkę Nr 1146/3 o pow. 2,2373 ha.
13. Opinia w sprawie wyrażenia zgody na rozbudowę budynku szkoły w Jabłkowie
stanowiącej własność gminy przez Fundację Pomoc Dzieciom Wiejskim
w Bliżycach.
14. Rozpatrzenie skargi na Kierownika Ośrodka Pomocy Społecznej.
15. Interpelacje radnych.
16. Komunikaty, wolne wnioski.
17. Zakończenie.
ad. 1
Otwarcia obrad XLVI sesji Rady Miejskiej Gminy
w Skokach dokonała Przewodnicząca Rady Miejskiej Gminy
w Skokach Pani Grażyna Szymkowiak.
Stwierdziła, że na ogólny stan 15 radnych Rady na sesji Rady obecnych
było 13 - wobec czego Rada Miejska Gminy Skoki była prawomocna
do prowadzenia obrad, podejmowania uchwał oraz opinii i wniosków zgodnie
z ustawą o samorządzie gminnym (Dz.U.Nr 142 poz. 1591 tj. z 2001r.ze zm.)
i Statutem Gminy Skoki (Dziennik Urzędowy Województwa Wielkopolskiego
Nr 109 poz. 2005 z dnia 27.06.2003r.).
Radny Leszek Gronowicz i radny Jacek Kasprzyk
byli nieobecni nieusprawiedliwieni.
Przewodnicząca Rady Miejskiej Gminy Pani Grażyna Szymkowiak
po stwierdzeniu quorum i otwarciu powitała osobno:
- radnych Rady Miejskiej Gminy Skoki,
- Burmistrza Miasta Gminy Pana Tadeusza Kłosa,
- sekretarza Gminy Panią Blankę Gaździak
- skarbnika Gminy Aleksandrę Kamińską,
- radcę prawnego Mirosławę Nowakowską,
- Wiceprzewodniczącego Rady Powiatu Krzysztofa Migasiewicza
- radnego Rady Powiatu Lecha Plucińskiego
- Komendanta Komisariatu Policji Jacka Matysiaka
- kierowników jednostek organizacyjnych Gminy,
- pracowników Urzędu, przedstawicieli prasy lokalnej
oraz wszystkich przybyłych gości.
ad. 2
Zgodnie z Rozdz.V pkt.3 § 32 ust. 3 Statutu Gminy Skoki
na sekretarza obrad XLVI sesji Rady Miejskiej Gminy
w Skokach powołano (dot.ustalenia, że każdy z radnych będzie
kolejno pełnił funkcję sekretarza) radny Kazimierz Grzegorzewski
( 12 głosów za ,1 głos wstrzymujący się )
Przewodnicząca Rady Grażyna Szymkowiak
poinformowała, że wybrany sekretarz obrad będzie nadzorował
prowadzenie protokółu sesji i ustalał wyniki jawnego głosowania.
ad. 3
Sekretarze obrad
- XLIIII sesji Rady radny Franciszek Deminiak
poinformowali radnych, że protokół został przeczytany , sprawdzony
i jest zgodny z tokiem przebiegu obrad sesji Rady. Oddają istotę
posiedzenia, wyników głosowań oraz przebiegu dyskusji.
Żadnych innych uwag i wniosków do protokołu nie zgłoszono.
Protokół sesji Rady są do wglądu na dzisiejszej sesji Rady i codziennie
w godzinach pracy Urzędu Miasta i Gminy oraz na stronie internetowej
Urzędu /www.skoki.nowoczesnagmina.pl/.
ad. 4
Przewodnicząca Rady Miejskiej Gminy
Pani Grażyna Szymkowiak przedstawiła porządek obrad sesji Rady,
a następnie zapytała o uwagi i wnioski do ustalonego porządku obrad
dzisiejszej sesji Rady.
Przewodnicząca Rady Grażyna Szymkowiak
poinformowała, że porządek obrad stanowi podstawę
do prowadzenia obrad XLVI sesji Rady Miejskiej Gminy Skoki.
ad. 5
Do Sprawozdania z bieżącej pracy Burmistrza w okresie między
sesjami Rady i z realizacji uchwał Rady Miejskiej Gminy
podjętych na XLIII, XLIV i XLV sesji Rady
- nie zgłoszono uwag i pytań.
„Informacja” stanowi załącznik nr 1 do protokółu sesji Rady.
ad. 6
Przewodniczący stałych komisji Rady składali kolejno informacje
z międzysesyjnej pracy Komisji Rady
1. Pan Grzegorz Owczarzak - przewodniczący Komisji
z pracy Komisji Finansów, Rozwoju Gminy i Komunikacji.
2. Pani Jolanta Sawińska - przewodnicząca Komisji
z pracy Komisji Oświaty, Kultury, Zdrowia, Sportu i Rekreacji.
3. Pan Grzegorz Matuszak - przewodniczący Komisji
z pracy Komisji Rolnictwa, Gospodarki Komunalnej,
Ochrony Środowiska i Porządku Publicznego.
4. Pan Paweł Biały - przewodniczący Komisji Rewizyjnej
poinformował o bieżącej pracy Komisji Rewizyjnej
Informacje stanowią kolejno załączniki od nr 2 - 5 protokółu sesji Rady.
Informacja z działalności Stowarzyszenia Gmin i Powiatów Wielkopolski
nie zostala złożona z uwagi na nieobecność na sesji Rady delegata Gminy
Skoki , radnego Leszka Gronowicza.
ad. 7
Skarbnik Gminy Aleksandra Kamińska
omawiając projekt uchwały wskazała, że Burmistrz Miasta i Gminy proponuje wprowadzenie następujących zmian w uchwale budżetowej na rok 2006.
Po stronie DOCHODÓW:
w dz. 010 - Rolnictwo i łowiectwo
- 5000 zł - za przyłącza wodociągowe,
w dz. 020 - Leśnictwo
- 30 000 zł - ze sprzedaży drewna z lasów gminnych,
w dz. 700 - Gospodarka mieszkaniowa
- 4000 zł z tytułu odsetek od nieterminowych wpłat z tytułu podatków i opłat,
ponieważ wcześniej zaplanowane dochody w tym zakresie zostały już przekroczone,
- 1000 zł tytułem rozliczeń z lat ubiegłych wydatków związanych z przygotowaniem
nieruchomości do sprzedaży.
dz. 756 - Dochody o osób prawnych, od osób fizycznych i od innych
jednostek nieposiadających osobowości prawnej oraz wydatki
związane z ich poborem,
- 2000 zł z tytułu wypłaconej należności zaległej w podatku od środków
transportowych,
- 19.717 zł - z tytułu dotacji PFRON - stanowiącej rekompensatę utraconych
dochodów na skutek zwolnień z których mowa w art. 31, ust. 1 pkt. 1 ustawy
o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudniania osób niepełnosprawnych,
- 157 zł z tytułu wpływów dotyczących zaległości przeniesionych do ewidencji
zaległości zabezpieczonych hipotecznie na nieruchomościach,
w dz. 758 - Różne rozliczenia
5000 zł - z tytułu odsetek od rachunków bankowych, ponieważ ich wykonanie
jest już bliskie planu,
w dz. 801 - Oświata i wychowanie
- 723 zł - tytułem rozliczeńz roku ubiegłego za korzystanie z autobusów gminnych,
w dz. 851 - ochrona Zdrowia
- 951 zł - tytułem rozliczeń z roku ubiegłego kosztów utrzymania Gminnego
Ośrodka Zdrowia,
w dz. 900 - Gospodarka Komunalna i Ochrona Środowiska
222 zł - tytułem wpływów za usługi komunalne / należność po
zlikwidowanym ZGKiM /.
Po stronie WYDATKÓW:
dział 710 Działalność usługowa
- zwiększono planowane wydatki związane ze zmianą planów zagospodarowania
przestrzennego o kwotę 16.000 zł
dział 754 Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa
- wprowadzono plan wydatków na dotację dla Powiatu Wągrowieckiego
na dofinansowanie zakupu samochodu strażackiego SH -24 w kwocie
17.000 zł.
dział 851 Ochrona Zdrowia
- zwiększono o kwotę 7.159 zł planowane wydatki na realizację Gminnego Programu
Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych tytułem rozliczenia 121.036 zł
natomiast wydatki na realizację GPPiRPA wyniosły 113.877 zł.
dział 852 Opieka Społeczna
- ujęto plan wydatkow związanych z organizacją prac społeczno - użytecznych
dla 15 osób przez okres 3 miesięcy, a zadanie to będzie realizowane przez
Ośrodek Pomocy Społecznej w Skokach, przy czym 60 % kosztów po rozliczeniu Gmina ma otrzymać z Funduszu Pracy.
dział 926 Kultura fizyczna i sport
- zmieniono klasyfikację budżetową dla dotacji na zadanie zlecone do realizacji
w zakresie sportu na podstawie ustawy o działalności pożytku publicznego
i o wolontariacie, ponieważ ogłoszony Konkurs wygrało Stowarzyszenie.
Przychody i rozchody
Planowane do zaciągnięcia w roku 2006 kredyty zwiększone zostały do kwoty 2.176.806 zł,
natomiast rozchody pozostały na takim samym poziomie.
Rada Miejska Gminy
po wysłuchaniu pozytywnych opinii Komisji
p o d j ę ł a (13 głosami za - jednogłośnie /
Uchwałę nr XLVI/283/2006
w sprawie wprowadzenia zmian w uchwale budżetowej
na rok 2006
Podjęta Uchwała stanowi załącznik nr 5 do protokółu sesji Rady.
ad. 8
Burmistrza Miasta i Gminy Tadeusz Kłos
omówił projekt uchwały w sprawie zaciągnięcia zobowiązania na zakup
samochodu i instalację alarmu.
Wskazał, że budżet gminy na rok bieżący nie zawiera planu wydatków
na zakup nowego samochodu dla celu przewożenia osób niepełnosprawnych.
W związku z tym, że istnieje możliwość zakupu samochodu dla ww. celów
przy współudziale środków z Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych, celowym wydaje się złożenie wniosku o dofinansowanie.
Zakupu samochodu planuje się dokonać ze środków PFRON i Gminy, przy
czym środki własne zamierzamy pozyskać ze sprzedaży samochodu dotychczas używanego. Projekt będzie realizowany po otrzymaniu decyzji o przyznaniu środków finansowych i podpisaniu stosownej umowy.
Zainstalowany obecnie w Urzędzie alarm uległ poważnemu uszkodzeniu
i nie ma możliwości jego naprawy, co spowodowało konieczność zlecenia
montażu nowego urządzenia.
Rada Miejska Gminy
po wysłuchaniu pozytywnej opinii Komisji
w głosowaniu jawnym
p o d j ę ł a (13 głosami za - jednogłośnie )
Uchwałę nr XLVI/284/2006
w sprawie zaciągnięcia zobowiązania na zakup samochodu i instalacji
alarmu
Podjęta Uchwała stanowi załącznik nr 6 protokółu sesji Rady.
ad. 9
Burmistrz Miasta i Gminy Tadeusz Kłos
omawiając projekt uchwały wskazał, że na podstawie ustawy o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków Zakład Wodociągów
i Kanalizacji w Skokach złożył wniosek o zatwierdzenie taryf dla zbiorowego
zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzania ścieków na okres
od 1 maja 2006r. do 30 kwietnia 2007r. wraz ze szczegółową kalkulacją
cen i stawek.
Wniosek taryfowy Zakład przygotował w oparciu o zasady określone
w ustawie o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu
ścieków oraz o uregulowania zawarte w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury.
Wniosek po przeprowadzonej weryfikacji kosztów związanych ze świadczeniem usług w roku obowiązywania nowych taryf spełnia zarówno formalne jak
i merytoryczne wymogi rozporządzenia. Nowy cennik zakłada wzrost ceny 1m3 wody o 4,97 % oraz wzrost ceny 1 m3 odprowadzanych ścieków o 1,97%.
Zgodnie z art. 24 ustawy o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków rada gminy podejmuje uchwałę o zatwierdzeniu taryf.
Następnie wysłuchano opinii stałych Komisji Rady do projektu uchwały.
Rada Miejska Gminy
w głosowaniu jawnym
p o d j ę ł a (13 głosami za - jednogłośnie )
Uchwałę nr XLVI/285/2006
w sprawie zatwierdzenia taryf cenowych za zbiorowe zaopatrzenie
w wodę i zbiorowe odprowadzanie ścieków na okres od 1 maja 2006 r.
do 30 kwietnia 2007r.
Podjęta Uchwała stanowi załącznik nr 7 protokółu sesji Rady
ad. 10
Burmistrz Miasta i Gminy Pan Tadeusz Kłos
omówił projekt uchwały w sprawie uchwalenia Panu Gospodarki
Odpadami dla Miasta i Gminy Skoki.
Wskazał, że zgodnie z przepisami ustawy o odpadach organ wykonawczy
gminy sporządza gminny plan gospodarki odpadami, który stanowi część
programu ochrony środowiska.
Gminny Plan Gospodarki Odpadami uwzględnia wymagania określone
ww. ustawie, a w szczególności:
- opisuje aktualny stan gospodarki odpadami,
- cele w zakresie gospodarki odpadami i podaniem terminów ich osiągnięcia,
- prognozowanie zmiany w zakresie wytwarzania i gospodarowania odpadami,
- zadania, których realizacja zapewni poprawę sytuacji w zakresie
gospodarowania odpadami,
- rodzaje przedsięwzięć i harmonogram ich realizacji,
- instrumenty finansowania służące realizacji celów w zakresie gospodarki
odpadami,
- system gospodarowania odpadami oraz system monitoringu i sposób
oceny realizacji celów w zakresie gospodarki odpadami.
Projekt Gminnego Planu Gospodarki Odpadami został zaopiniowany przez
Zarząd Powiatu i Województwa oraz Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej
w Poznaniu. Plan Gospodarki Odpadami uchwala rada gminy, następnie
realizowany jest przez organ wykonawczy gminy, który sporządza
co dwa lata raport z jego wykonania.
Następnie wysłuchano opinii stałych Komisji Rady do projektu uchwały.
Rada Miejska Gminy
w głosowaniu jawnym
p o d j ę ł a (13 głosami za - jednogłośnie )
Uchwałę nr XLVI/286/2006
w sprawie uchwalenia Planu Gospodarki Odpadami
dla Miasta i Gminy Skoki
Podjęta Uchwała stanowi załącznik nr 8 do protokółu sesji Rady
ad. 11
Burmistrz Miasta i Gminy Tadeusz Kłos
omówił projekt uchwały i wskazał , że zwrócił się właściciel działki nr 34
we wsi Raczkowo z prośbą o zmianę Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Gminy Skoki.
Przedmiotem zmiany Studium ma być uaktualnienie jego treści w zakresie
potrzeb społeczno - gospodarczych, które umożliwi sporządzanie
miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego - na cele budowy
urządzeń do produkcji energii ze źródeł odnawialnych - elektrowni wiatrowych.
Główne cele rozwoju miasta i gminy zawarte w Studium nie wszędzie są wystarczające dla potrzeb inwestorów prywatnych i podmiotów gospodarczych.
W związku ze zgłoszonymi potrzebami inwestowania na terenach nie wskazanych w Studium, zaistniała potrzeba aktualizacji studium do potrzeb i kierunków rozwoju w związku ze zgłoszonym wnioskiem.
Następnie wysłuchano opinii poszczególnych Komisji
do projektu uchwały.
Rada Miejska Gminy
p o d j ę ł a
(13 głosami za - jednogłośnie )
Uchwałę nr XLVI/287/ 2006
w sprawie przystąpienia do sporządzenia zmiany Studium uwarunkowań
i kierunków zagospodarowania przestrzennego Gminy Skoki
Podjęta Uchwała stanowi załącznik nr 9 do protokółu sesji Rady.
Przewodnicząca Rady Grażyna Szymkowiak
ogłosiła 5 minutową przerwę.
Po przerwie Pani Grażyna Szymkowiak - przewodnicząca Rady
poprosiła radnych i obecnych gości o zajęcie miejsc
i wznowiła obrady sesji Rady.
Stan radnych zmniejszył się do 12 radnych, gdyż radna Jolanta
Sawińska zwolniła się i nie uczestniczyła w dalszych obradach
sesji Rady, a Rada nadal była prawomocna do prowadzenia obrad
i podejmowania uchwał i opinii.
ad. 12
Burmistrz Miasta i Gminy Tadeusz Kłos
wskazał , że w uchwale XXXII/202/2005 z dnia 9 lutego 2005r. Rada
Miejska Gminy wyraziła zgodę na zbycie w drodze sprzedaży względnie
oddania w użytkowanie wieczyste części działki nr 1146 o powierzchni
do 2,20 ha położonej w Skokach w rejonie ul. Polnej i Topolowej.
W rezultacie sporządzenia projektu podziału przeznaczona do zbycia
część działki nr 1146 otrzymała nr ewidencyjny 1146/3 , a jej powierzchnia
wynosi 2,2373 ha. Ponadto w projekcie uchwały proponuje się, że zbycie nieruchomości gruntowej może nastąpić na zasadzie sprzedaży względnie oddania w użytkowanie wieczyste.
Następnie wysłuchano opinii poszczególnych Komisji
do projektu uchwały.
Natomiast przewodniczący Komisji Finansów Grzegorz Owczarzak
zgłosił wniosek Komisji Finansów o wykreślenie z § 2 pkt. 1 słów
- względnie oddania w użytkowanie wieczyste”.
Uzasadniał iż Komisja uważa, że działka powinna zostać sprzedana, a nie
oddawana w użytkowanie wieczyste - bo tylko wtedy zdaniem Komisji Gmina
uzyska określony dochód, a ponadto ustawodawca w ustawach odchodzi
już od zbywania w formie użytkowania wieczystego.
Radny Modlibowski Jarosław
- zabierając głos mówił, że Rada powinna tylko wyrazić swoją wolę
- czy chce zbyć, czy nie chce. Natomiast samą formę zbycia określa
już Burmistrz, a nie Rada.
Z uwagi na brak dyskusji Przewodnicząca Rady Grażyna Szymkowiak
poddała pod jawne głosowanie wniosek Komisji Finansów o treści:
„kto z radnych jest za wykreśleniem z projektu uchwały
w § 2 pkt. 1 słów :„względnie oddania w użytkowanie wieczyste”
W wyniku głosowania
wniosek Komisji nie został rozstrzygnięty, a tym samym nieprzyjęty.
/ 6 głosów za i 6 głosów przeciwnych/
Rada Miejska Gminy
p o d j ę ł a
(8 głosami za i 4 głosami wstrzymującymi się )
Uchwałę nr XLVI/ 288/2006
w sprawie wyrażenia zgody na zbycie nieruchomości gruntowej
położonej w Skokach w rejonie ul. Polnej i ul. Topolowej
obejmującej działkę nr 1146/3 o pow. 2,2373 ha
Podjęta Uchwała stanowi załącznik nr 10 do protokółu sesji Rady.
ad. 13
Burmistrz Miasta i Gminy Tadeusz Kłos
wskazał, że Zarząd Fundacji Pomoc Dzieciom Wiejskim w Bliżycach
ponownie wystąpił do Burmistrza z wnioskiem o wyrażenie zgody
na rozbudowę obiektu szkoły w Jabłkowie w oparciu o istniejącą
dokumentację techniczną. Konieczność rozbudowy szkoły uzasadniona
została brakiem sal i pomieszczeń niezbędnych do funkcjonowania szkoły
a mianowicie: brak pomieszczeń na pracownie komputerową, bibliotekę, pokój nauczycielski i świetlicę, która służyłaby również mieszkańcom wsi.
Zgodnie z § 8 umowy użyczenia zawartej w dniu 26.08.2004r. Fundacja
może ponosić nakłady na przedmiocie użyczenia polegające na remontach adaptacyjnych i rozbudowie, o ile te będą zgodne z obowiązującymi przepisami prawa, po uzyskaniu pisemnej zgody użyczającego.
W umowie użyczenia zapisano również, że poniesione nakłady na Fundację stanowią własność użyczającego, bez konieczności zwrotu ich wartości dokonującym nakłady.
We wniosku z dnia 7 marca 2006r. Zarząd Fundacji zobowiązuje się dokonać rozbudowy szkoły na koszt Fundacji.
Sprawa zgody Fundacji na rozbudowę szkoły w Jabłkowie była już
przedmiotem obrad sesji Rady w 2005r. Wobec jednak wątpliwości niektórych radnych, co do zasadności tej rozbudowy, wniosek Fundacji nie uzyskał akceptacji Rady Miejskiej Gminy Skoki, a ponadto w międzyczasie Fundacja poinformowała o rezygnacji z planów rozbudowy szkoły w Jabłkowie.
Dlatego proponuje, aby Rada pozytywnie opiniowała wniosek Fundacji
i wyraziła zgodę na rozbudowę szkoły w Jabłkowie , przy wykorzystaniu
istniejącej dokumentacji technicznej pod warunkiem , że:
1/ - rozbudowa szkoły prowadzona będzie ze środków Fundacji bez wsparcia
finansowego gminy,
2/ - nakłady powstałe na działce nr 75/4 w trakcie rozbudowy szkoły staną się
własnością gminy bez względu na okres trwania umowy użyczenia zawartej
w dniu 26.08.2004r. oraz bez konieczności zwrotu przez gminę wartości
dokonanych nakładów przez Fundację w trakcie umowy użyczenia oraz
po jej zakończeniu.
Rada Miejska Gminy wysłuchała opinii poszczególnych komisji
do projektu uchwały.
Radny Matuszak Grzegorz
poinformował przewodniczącą Rady i radnych Rady
że wyłącza się z dyskusji i głosowania w sprawie opinii dot. rozbudowy
budynku szkoły w Jabłkowie.
W dyskusji głos zabrał:
1. radny Biały Paweł
- wskazał, że jest członkiem Komisji Finansów i o ile pamięta
to opinia wyrażona przez Komisję w tej sprawie była inna od tej
jaką zaprezentował przewodniczący Komisji.
Dlatego proszę Pana Przewodniczącego Komisji o przedstawienie treści
opinii, jaką podjęła komisja.
Przewodniczący Komisji Grzegorz Owczarzak
- przyznał rację mówiąc, że radny Biały rzeczywiście jest członkiem Komisji Finansów , a opinia komisji brzmiała nieco inaczej , cytuje:
„Komisja odstąpiła od wydania opinii i postanowiła, aby decyzję dot. rozbudowy budynku szkoły odłożyć w czasie, tak aby podjęła ją Rada nowej kadencji”.
/ 2 głosy za, 1 głos przeciwny i 2 głosy wstrzymujące się /
2. radny Modlibowski Jarosław
- mówił, że nie rozumie dlaczego ta Rada nie może podejmować
głosu , czy już teraz mamy oddać mandat i przestać pracować.
Dodał, że jest przeciwny podejmowania opinii, jaką podjęła Komisja Finansów.
3. radny Grzegorzewski Kazimierz
- mówił, że już kiedyś sprawę rozbudowy odłożono. Jednak po rozmowach
z rodzicami dzieci uczęszczających do szkół prowadzonych przez Fundację uważam, że Rada powinna wyrazić pozytywną opinię w sprawie
rozbudowy.
Rada Miejska Gminy
/ 8 głosami za i 2 głosami wstrzymującymi się
w reasumpcji głosowania na wniosek radnego Owczarzaka Grzegorza
/9 głosami za i 2 głosami wstrzymującymi się - radny G.Matuszak
wyłączony z głosowania /
p o d j ę ł a
Opinię w sprawie wyrażenia zgody na rozbudowę budynku
szkoły w Jabłkowie stanowiącej własność gminy przez Fundację Pomoc Dzieciom Wiejskim w Bliżycach
Podjęta Uchwała stanowi załącznik nr 11 do protokółu sesji Rady.
ad. 14
Przewodnicząca Rady Grażyna Szymkowiak
wskazała, że zgodnie z art. 229 pkt. 3 ustawy kpa. Rada Miejska Gminy,
jako organ właściwy do rozstrzygnięcia skargi na Kierownika Ośrodka
Pomocy Społecznej w Skokach musi skargę rozpatrzyć i ustalić,
czy złożona skarga jest zasadna, czy niezasadna.
Omawiając wskazała, że w dniu 7 marca 2006r. Pani Daria Olszewska
złożyła skargę na Kierownika Ośrodka Pomocy Społecznej w Skokach,
zarzucając jej między innymi: pomówienie zainteresowanej przez Kierownika Ośrodka „o konkubinat” z osobą u której zamieszkuje oraz o ujawnianie
danych osobowych wynajmującemu i innym osobom. Ponadto skarżąca
stwierdza, iż Kierownik OPS podważała decyzje lekarzy dot. wypisywania
recept na leki. Zarzucała również nieterminowe i niewłaściwe wypłacenie
zasiłku stałego, a także wskazywała na fakt „krzykliwego tonu” kierownika
w stosunku do jej osoby.
Burmistrz Miasta i Gminy Skoki przekazał skargę według właściwości
Radzie Miasta i Gminy Skoki w dniu 9 marca 2006r.
Po otrzymaniu skargi umieściłam jej rozstrzygnięcie w porządku obrad
sesji Rady. O terminie sesji Rady i posiedzeniach komisji oraz o możliwości wypowiedzenia się przez skarżącą zarówno na komisjach jak i sesji Rady
skarżąca została zawiadomiona / zaproszona do udziału w pracach tych
organów / w dniu 14 marca 2006r. Pomimo potwierdzenia odbioru
skarżąca nie wzięła udziału ani w posiedzeniach komisji, ani nie bierze
udziału w dzisiejszych obradach sesji Rady.
Do zarzutów podniesionych w skardze Pani Maria Seidler
- kierownik OPS ustosunkowała się pisemnie, jak również składała
wyjaśnienia na posiedzeniach komisji Rady.
Całość materiałów dot. omawianej skargi otrzymali radni Rady wraz
z materiałami na sesję Rady.
Następnie Rada Miejska Gminy wysłuchała opinii komisji w sprawie
złożonej skargi na kierownika Ośrodka Pomocy Społecznej
w Skokach.
Z uwagi na brak dyskusji i fakt, że w większości opinie komisji Rady
uznały skargę za bezzasadną Przewodnicząca Rady Grażyna Szymkowiak
najpierw poddała pod głosowanie
- kto z radnych Rady jest za tym ,aby skargę uznać za bezzasadną.
W wyniku jawnego głosowania
Rada Miejska Gminy Skoki
uznała skargę Panii Darii Olszewskiej za bezzasadną podejmując
Uchwałę nr XLVI/289/2006
w sprawie rozstrzygnięcia skargi na Kierownika Ośrodka Pomocy
Społecznej w Skokach
/ 10 głosami za i 2 głosami wstrzymującymi się/
Uchwała stanowi załącznik nr 12 do protokółu sesji Rady.
Radny Bogunia Przemysław
- prosił przewodniczącą Rady, aby w przyszłości na sesji Rady
nie rozpatrywać indywidualnych skarg.
Można rozpatrzyć taką skargę np. na wspólnym posiedzeniu
Komisji Rady.
ad. 15
Interpelacji radni Rady nie złożyli.
ad. 16
Komunikaty i wolne wnioski:
1. Radny Owczarzak Grzegorz
prosił Burmistrza Miasta i Gminy o spowodowanie utworzenia
na terenie Gminy Skoki Klubu Pracy.
Uzasadniał wniosek tym, że w Gminie Skoki bezrobocie sięga 20 %.
Przyznał, że problem bezrobocia nie jest zadaniem własnym Gminy.
Jednak z różnych środków masowego przekazu dowiadujemy się,
że takie Kluby Pracy powstają w okolicznych i sąsiednich gminach.
A celem ich powstawania jest niesienie pomocy bezrobotnym.
Pomagają bezrobotnym poszukiwać pracy, służą pomocą w przygotowywaniu
i wypełnianiu dokumentów, utrzymują bezpośredni kontakt z bezrobotnymi.
Zbierają i przekazują bieżące informacje o wolnych miejscach pracy.
Kluby takie powstają i są utrzymywane przy współudziale Hufców Pracy,
Powiatowych Urzędów Pracy i samorządów gmin.
2. Radny Deminiak Franciszek
- zajmując głos odniósł się do opinii w sprawie rozbudowy budynku
szkoły w Jabłkowie. Nie wierzy,że Fundacja inwestując własne środki
zwróci nam ten majątek.
Radca Prawny Urzędu Mirosława Nowakowska
- wszystkie te wątpliwości, które ma Pan Radny są obwarowane
w umowie użyczenia. Podejmowane działania inwestycyjne
przez Fundację są ich ryzykiem.
3. Radny Grzegorzewski Kazimierz
- pytał Burmistrza, czy środki finansowe z budżetu Gminy przekazywane
na każde sołectwo, możnaby dodatkowo osobno rozdzielić dla każdej wsi
wchodzących w skład danego sołectwa.
Chodzi tylko o takie sołectwa, w skład którego wchodzi więcej niż jedna wieś.
Burmistrz Miasta i Gminy Tadeusz Kłos
- uważa, że Rada Sołecka została wybrana przez całe sołectwo i wspólnie
z mieszkańcami sołectwa powinna decydować o sposobie wykorzystania
tych środków. Dlatego nie powinniśmy wchodzić w kompetencje
samorządu wsi.
4. Przewodnicząca Rady Grażyna Szymkowiak
- poinformowała o korespondencji jaka wpłynęła do biura Rady
w okresie międzysesyjnym:
- wycinek z gazety zaadresowany do Radnych Rady Narodowej
Radni - Bezradni.
- zaproszenie dla radnych Rady na jubileuszowe obchody 50- lecia
Koła Wędkarskiego w Skokach.
ad . 16
Ze względu na wyczerpanie dziennego porządku
obrad sesji i dyskusji Przewodnicząca Rady Miejskiej
Gminy Grażyna Szymkowiak obrady XLVI sesji Rady
Miejskiej Gminy w Skokach zamknęła o godz.1515 .
Przewodnicząca Rady
Miejskiej Gminy w Skokach
(Grażyna Szymkowiak)
Sekretarz obrad
(Kazimierz Grzegorzewski)