Rada Miejska Gminy Skoki

 

 

 

 

 

 

 

 

                    

 

 

 

 

 

                                  PROTOKÓŁ  nr XLVII/2006

                

                       XLVII sesji Rady Miejskiej Gminy  w Skokach

                    odbytej w dniu

                    2o kwietnia 2006r. od godz.1500 do godz. 1645

                    w sali  Biblioteki Publicznej Miasta i Gminy

                    w Skokach.

 

 

 

 

 

 

      

 

 

                             

 

 

 

 

 

 

 

                                  Radni Rady Miejskiej Gminy Skoki

                                  zgodnie z załączoną listą obecności.

 

 

 

 

 

                                                  Porządek  obrad

                       XLVII sesji Rady Miejskiej Gminy Skoki

                          

 

 

 

 1.    Otwarcie sesji i stwierdzenie quorum.

 2.    Wybór sekretarza obrad.

 3.    Przyjęcie „Protokółu z ostatniej sesji Rady”.

 4.    Przedstawienie porządku obrad oraz ewentualne jego zmiany.

5.        Informacja Burmistrza z realizacji uchwał Rady i bieżącej

       działalności.

 6.    Informacja  przewodniczących komisji z pracy komisji oraz delegata

        Stowarzyszenia Gmin i Powiatów Wielkopolski.

7.         Podjęcie uchwały w sprawie udzielenia absolutorium dla Burmistrza

Miasta i Gminy  za 2005r.

7.1   – Rozpatrzenie sprawozdania z wykonania budżetu  miasta i gminy 

                              Skoki za 2005r.

7.2   – Opinie stałych  Komisji  Rady  do  sprawozdania z wykonania budżetu.

7.3   -  Przedstawienie wniosku Komisji Rewizyjnej i opinii Regionalnej Izby 

         Obrachunkowej w Poznaniu  do  wniosku Komisji Rewizyjnej.

7.4    - Dyskusja

7.5    - Głosowanie.

 8.    Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia wynagrodzenia dla

        Burmistrza Miasta i Gminy Skoki.

 9.    Podjęcie uchwały w sprawie wprowadzenia zmian w uchwale

        budżetowej 2006r.

10.   Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na nieodpłatne

        przejęcie na własność Gminy Skoki działek w Stawianach

        i Rejowcu zabudowanych  przepompownią ścieków wchodzących

                   w skład Zasobu Agencji Nieruchomości Rolnych.

11.       Podjęcie uchwały w sprawie odstąpienie od wykonania prawa

        pierwokupu udziału w działce nr 17/15 w Sławicy.

12.   Interpelacje radnych.

13.   Komunikaty, wolne wnioski.

14.   Zakończenie.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ad. 1

 

                           Otwarcia obrad XLVII sesji Rady Miejskiej  Gminy 

w Skokach  dokonała Przewodnicząca  Rady Miejskiej Gminy 

w Skokach  Pani Grażyna Szymkowiak.

Stwierdziła, że na ogólny stan 15 radnych  Rady na sesji Rady obecnych

było 14 - wobec czego Rada Miejska Gminy Skoki była prawomocna

do prowadzenia obrad, podejmowania uchwał oraz opinii i wniosków zgodnie

z ustawą o samorządzie gminnym (Dz.U. Nr 142 poz. 1591 tj. z 2001r.ze zm.)

i Statutem Gminy Skoki  (Dziennik Urzędowy  Województwa Wielkopolskiego 

Nr 109  poz. 2005 z dnia 27.06.2003r.).

Radny Leszek Gronowicz spóźnił się i  uczestniczył w obradach

od pkt.3 porządku obrad sesji Rady.

Stan Rady od pkt.3 porządku obrad  wynosił 15 radnych.

 

Przewodnicząca  Rady  Miejskiej Gminy

Pani Grażyna Szymkowiak

po stwierdzeniu  quorum i otwarciu powitała osobno:

-   radnych Rady Miejskiej Gminy Skoki,

-   Burmistrza Miasta Gminy Pana Tadeusza Kłosa,

-   sekretarza Gminy  Panią Blankę Gaździak

-   skarbnika Gminy Aleksandrę Kamińską,

-   radcę prawnego  Mirosławę Nowakowską,

-   kierowników  jednostek  organizacyjnych Gminy,

-   pracowników Urzędu, przedstawicieli prasy lokalnej

               oraz  wszystkich przybyłych gości. 

 

 

ad. 2

 

Zgodnie z  rozdz. V pkt.3 § 32 ust. 3  Statutu Gminy Skoki

na sekretarza obrad  XLVII  sesji  Rady Miejskiej Gminy

w Skokach  powołano (dot. ustalenia, że każdy z radnych będzie

kolejno pełnił funkcję sekretarza)  radnego Ryszarda Jasińskiego

( 13  głosów za ,1  głos  wstrzymujący się )

 

Przewodnicząca Rady Grażyna Szymkowiak

poinformowała, że wybrany sekretarz obrad  będzie nadzorował

prowadzenie protokółu sesji i ustalał  wyniki  jawnego głosowania.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ad. 3

 

Sekretarze obrad

- XLVI sesji Rady  radny Kazimierz Grzegorzewski

poinformowali radnych, że protokół został  przeczytany,

sprawdzony i jest  zgodny z tokiem  przebiegu obrad sesji Rady.

Oddają  istotę posiedzenia, wyników głosowań oraz  przebiegu dyskusji.

Żadnych innych uwag i wniosków do protokołu  nie zgłoszono.

Protokół  sesji Rady są do wglądu na dzisiejszej  sesji  Rady i codziennie

w godzinach pracy Urzędu Miasta i Gminy oraz  na stronie internetowej

Urzędu  /www.skoki.nowoczesnagmina.pl/.

 

 

ad. 4

 

Przewodnicząca  Rady Miejskiej Gminy

Pani  Grażyna Szymkowiak  przedstawiła porządek obrad sesji  Rady,

a następnie zapytała  o uwagi i wnioski do ustalonego porządku obrad

dzisiejszej sesji Rady

Z uwagi na fakt, że nie zgłoszono  żadnych uwag do porządku obrad

Przewodnicząca Rady Grażyna Szymkowiak poinformowała, że

porządek obrad stanowi podstawę  do prowadzenia obrad  XLVII 

sesji Rady Miejskiej  Gminy Skoki.

 

ad. 5

 

Do Sprawozdania z bieżącej  pracy Burmistrza w okresie między

sesjami  Rady i z realizacji uchwał  Rady Miejskiej Gminy 

podjętych na  XLVI  sesji Rady

              - nie zgłoszono uwag i  pytań.

„Informacje”  stanowią  kolejno załączniki  1 i 2  do protokółu sesji Rady.

 

ad. 6

 

Przewodniczący stałych komisji Rady składali kolejno informacje

z międzysesyjnej pracy  Komisji Rady  

 

1.  Pan Grzegorz Owczarzak  -   przewodniczący  Komisji

     z  pracy Komisji Finansów, Rozwoju Gminy  i Komunikacji.

 

 

2. Pani  Jolanta Sawińska - przewodnicząca Komisji

    z  pracy Komisji Oświaty, Kultury, Zdrowia, Sportu i Rekreacji.

 

3.  Pan Grzegorz Matuszak -   przewodniczący  Komisji

     z  pracy Komisji Rolnictwa, Gospodarki Komunalnej,

     Ochrony  Środowiska i  Porządku Publicznego.

 

 

 

4. Pan Paweł Biały  - przewodniczący  Komisji  Rewizyjnej

    poinformował o bieżącej pracy Komisji  Rewizyjnej

 

5. Pan Leszek Gronowicz – delegat Stowarzyszenia Gmin i Powiatów

    Wielkopolski

     informował, że w dniu  23 marca br. odbyło się posiedzenie Komisji

     Oświaty Stowarzyszenia Gmin i Powiatów Wielkopolski,  na którym

  omawiano sprawę  wpływu multimedialnego na czytelnictwo.

   W posiedzeniu Komisji  uczestniczyła  dyrektor Wielkopolskiej 

   Biblioteki. Dyskutowano o kryteriach i zasadach rozdziału rezerwy  

   oświatowej  oraz o  obchodach  50  rocznicy Poznańskiego Czerwca

  

  Informacje stanowią kolejno załączniki od nr 3 – 4  protokółu sesji Rady.

 

         ad. 7

       

         Rozstrzygnięcie Sprawozdania z wykonania budżetu  miasta i Gminy 

         Skoki za 2005r. i podjęcie uchwały  absolutoryjnej.

 

ad. 7.1

Z upoważnienia Burmistrza  Skarbnik  Gminy Aleksandra Kamińska

omówiła wykonanie budżetu miasta i gminy  Skoki  za 2005r.

Sprawozdanie stanowi załącznik nr 5 do protokółu sesji  Rady.

 

ad. 7.2

Następnie wysłuchano opinii stałych komisji  Rady do Sprawozdania

z wykonania budżetu miasta i gminy  2005r.

          

           ad. 7.3

           Skarbnik Gminy  Aleksandra Kamińska

           odczytała treść Uchwały Sądu Orzekającego w Poznaniu w sprawie wyrażenia

           opinii przedłożonym sprawozdaniu z wykonania budżetu miasta i gminy za 2005r.

            Treść Uchwały Sądu Orzekającego RIO w Poznaniu stanowi załącznik nr 6

             do protokółu sesji  Rady.

 

ad. 7.4

           Przewodniczący Komisji Rewizyjnej  Pan Paweł Biały

           przedstawił treść wniosku  Komisji  Rewizyjnej  w sprawie  udzielenia

           absolutorium Burmistrzowi Miasta i Gminy  Skoki za 2005r.

           Treść  wniosku Komisji  Rewizyjnej zamieszcza się poniżej: 

         

Wniosek Komisji Rewizyjnej  Rady  Miejskiej  Gminy w Skokach

w sprawie udzielenia absolutorium Burmistrzowi Miasta i Gminy Skoki.

Komisja Rewizyjna opiniując wykonanie budżetu  miasta i gminy 

za 2005r. dokonała :

- oceny  i porównania realizacji  budżetu w stosunku  do planu

   budżetowego w zakresie dochodów i wydatków budżetowych,

-  oceny zmian  budżetu w toku jego realizacji,

-  analizy sposobu  korzystania przez  Burmistrza z przyznanych

   mu  upoważnień zawartych  w uchwale budżetowej,

-  sprawdzenia dokumentów źródłowych ( faktury, umowy)

   gminnych jednostek organizacyjnych,

-  oceny  realizacji przestrzegania zasad gospodarki  finansowej

   określonych w  przepisach prawa.

Na podstawie przeprowadzonej analizy Komisja Rewizyjna stwierdza:

1. Uchwalony  przez Radę budżet po  wprowadzeniu zmian

    w ciągu roku przewidywał  uzyskanie dochodów w wysokości

    17.433.648 

     Dochody   budżetowe zostały  wykonane w kwocie  17.580.418 zł,

     co  stanowi  100,8 % planu.

2. Uchwalony przez Radę budżet  po  wprowadzeniu zmian w ciągu

    roku   przewidywał realizację wydatków w  kwocie  17.057.889 zł.

    Wydatki zostały  zrealizowane w kwocie  16.437.361 zł

    co  stanowi  96,4 % planu.

3. Kwoty  dochodów przeznaczonych na zadania  bieżące z zakresu

    administracji  rządowej wyniosły odpowiednio:

     - plan  2.080.009 zł -  wykonanie  2.076.390 zł,

     co stanowi  99,8 %  planu.

4. Na zaplanowane  w 2005 r. dotacje celowe z budżetu państwa na

    dofinansowanie własnych  zadań bieżących gmin w kwocie 335.404 zł

    Gmina otrzymała kwotę  329.817 zł tj. 98,3  % w stosunku  do planu.

5. Dochody z tytułu udziału gminy w podatkach stanowiących dochody

    budżetu państwa wykonane  zostały na poziomie  104,3 %  tzn.  na

    zaplanowanych 1.407.085 zł wpłynęło 1.467.554 zł

6. Zaległości w realizacji wpływów z tytułu podatków i opłat lokalnych

    od osób prawnych i fizycznych  wynoszą ogółem  1.912.892 zł

    W porównaniu z rokiem 2004 zaległości  wzrosły o  42,3 %  i  pochodzą 

    w znacznej części od byłych i obecnych  dzierżawców  gospodarstw  rolnych

    po byłych PGR-ach.

Na tak duży wzrost poziomu zaległości wpłynęła przede wszystkim upadłość jednego

z przedsiębiorców na początku  2005r., co  w konsekwencji spowodowało duży

wzrost zaległości w podatku od nieruchomości od osób prawnych.

Na koncie przedsiębiorstwa na koniec 2005r. wystąpiła zaległość w kwocie 265.028 zł.

Ponadto ujawniono wyższe zaległości w podatku od środków transportowych,

co jest  wynikiem prowadzonego postępowania w zakresie ustalenia wymiaru 

tego podatku za lata ubiegłe.

Wystąpił też znaczny  wzrost kwoty odsetek od zaległości.

7. Uchwalone  przez Radę rezerwy budżetowe na 2005 r. w wysokości

    771.527 zł zostały w trakcie  roku  na podstawie uchwał Rady

     wykorzystane w całości.

8. W roku  2005 Gmina  zaciągnęła  kredyt długoterminowy w Banku   

    Gospodarstwa Krajowego Oddział Piła w wysokości 550.000 zł

    w ramach którego sfinansowano wydatki  inwestycyjne na drogach gminnych.

    Zadłużenie Gminy na 31.12.2005r. z tytułu zaciągniętych kredytów  wynosiło

    3.125.789 zł. Ponadto Gmina posiadała wymagalne zobowiązania w kwocie 

    2.452 zł. Były to zobowiązania Zakładu Wodociągów i  Kanalizacji  w Skokach.

    Łączne zobowiązania z tytułu  kredytów i  pożyczek oraz zobowiązania  

    wymagalne zakładu budżetowego stanowiły  17,8 % w stosunku  do 

    uzyskanych  dochodów budżetu.

 

 

 

9. Rada Miejska Gminy Skoki Uchwałą nr XXXII/186/2005 z dnia 9 lutego 2005r.

    upoważniła  Burmistrza Miasta i Gminy do dokonywania zmian w budżecie

    gminy w zakresie przenoszenia wydatków między rozdziałami i  paragrafami

    budżetu, w ramach działów - uprawnień tych nie przekroczono.

10. Gmina pozyskała dodatkowo środki na dofinansowanie zadań  inwestycyjnych na:

             -  budowę dróg  dojazdowych  do  gruntów rolnych - 320.000 zł - FOGR

                       -  zakup  pojemników na odpady  - 9.600 zł  - EFRWP

           -  na przełomie lutego i marca 2005r.przekazano na rachunek budżetu kwotę 39.331 zł.

       Były to środki z Programu SAPARD, które winny wpłynąć jeszcze w 2004 r.

      -  co stanowi ogółem kwotę  368.931 zł

11. Ponadto  Gmina otrzymała dotacje z PFRON w kwocie  47.959 zł.

12. Z budżetu gminy udzielono dotacji dla następujących podmiotów:

- Biblioteka Publiczna Miasta i Gminy -  343.384 zł

- Klub Sportowy „Wełna” -  85.000 zł

- Uniwersytet  im.A.Mickiewicza  - 10.000 zł.

- Fundacja „Pomoc Dzieciom Wiejskim” -  1.558.685 zł

Wszystkie dotacje zostały w całości przekazane  na rzecz beneficjentów.

Z dotacji celowej  podmiot otrzymujący rozliczył się w terminie.

            W 2005 r .wydatki bieżące zrealizowano w 96,0  %, a inwestycyjne  w 98,7 %.

            Komisja Rewizyjna zgodnie z  uchwalonym planem pracy dokonała kontroli

przetargów:

- przetarg na dostawy  paliw /olej i benzyna/ do pojazdów i  urządzeń

  Gminy  Skoki.

- przetarg na bieżące utrzymanie dróg w zakresie odśnieżania i  zwalczania

  gołoledzi w okresie zimowym.

- przetarg na opracowanie koncepcji  obwodnicy na drodze  nr 196.

- przetarg na budowę kanalizacji sanitarnej ul. B.Głowackiego i ul.Kościuszki

   - I etap.

Ponadto dokonała sprawdzenia prawidłowości realizacji  umów:

- na utrzymanie czystości i sprzątania miasta  w 2005r.

- na dowozy szkolne w 2005r.

Po dokonaniu  kontroli i  analizie sprawozdania z wykonania budżetu Komisja stwierdza,

że pod względem rzeczowym i  finansowym budżet miasta

i gminy w 2005r. został  zrealizowany prawidłowo.

 

Z uwagi  na fakt, że  w roku  2005  nastąpiła  dalsza rozbudowa urządzeń komunalnych , budowa inwestycji  proekologicznych oraz modernizacja dróg.

 

Komisja Rewizyjna Rady  Miejskiej Gminy w Skokach

opiniuje  pozytywnie

wykonanie budżetu  miasta i gminy za 2005r. i  występuje do Rady

Miejskiej Gminy o  udzielenie Burmistrzowi Miasta i Gminy Skoki

absolutorium.

   

          Przewodniczący Komisji Rewizyjnej  Pan Paweł Biały

          odczytał treść opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej  w Poznaniu do  wniosku

          Komisji Rewizyjnej.

          Opinia stanowi  załącznik nr 7 do protokółu sesji  Rady.

 

ad. 7.5

 

W dyskusji  głos zabrali :

1. radny  Gronowicz Leszek

-         zabierając głos wskazywał, że w  wniosku Komisji Rewizyjnej  w sprawie

absolutorium  Komisja użyła stwierdzenie,:  z  dotacji celowej podmiot otrzymujący dotację rozliczył  terminie”. Dlatego pytał,  dlaczego nie mamy dołączonego  sprawozdania z realizacji dotacji przekazanej  Fundacji

 „Pomoc Dzieciom Wiejskim” w Bliżycach ?

Fundacja oprócz subwencji otrzymała  dodatkowo ponad 320 tys. zł z budżetu

gminy. Wskazywał, że umowa z Fundacją jest nie korzystna dla Gminy,

a Pan Burmistrz nic nie zrobił aby  zmniejszyć koszty  utrzymania przedszkola samorządowego , czy organizacji funkcjonowania referatu oświaty w Urzędzie.

Wskazał będąc przy  głosie, że w ościennych gminach nie ma referatów oświaty,

są tylko w urzędach  jednoosobowe stanowiska inspektorów oświaty.

Kończąc  zapytał przewodniczącego Komisji  Rewizyjnej, czy możemy  mieć

wgląd do sprawozdań z  realizacji  dotacji – bo nie wszystkie sprawozdania

w otrzymanych  materiałach  zostały nam załączone.

 

2. radny Biały Paweł

poprosił Skarbnika Gminy o  udzielenie odpowiedzi  na zadane pytanie.

Skarbnik Gminy Aleksandra Kamińska

odpowiadając wyjaśniała, że  z budżetu miasta  gminy przekazujemy dotacje podmiotowe  i przedmiotowe, a każda przekazana dotacja  jest zgodnie z umową rozliczenia.

 

3. radny Modlibowski Jarosław

zapytał  Skarbnika Gminy, czy Fundacja „Pomoc Dzieciom Wiejskim”

na utrzymanie szkół w 2005r.otrzymała  więcej  środków, jak wynika z otrzymanej subwencji  oświatowej ?

Skarbnik Gminy  Aleksandra Kamińska

odpowiadając mówiła, że Fundacja nie otrzymała ani  złotówki  więcej 

na utrzymanie szkół, jak subwencja oświatowa.

 

4.      radny Modlibowski  Jarosław

mówił, iż osobiście uważa, że nasze założenie było takie, aby  z budżetu  gminy 

nie trzeba było dopłacać Fundacji  do utrzymania szkół.  Założenie to  zostało zrealizowane, dlatego nie jest  dla niego zrozumiała dyskusja  radnego.

To, że z budżetu  gminy  dopłacamy do utrzymania przedszkoli  wiejskich

- to nasz ustawowy obowiązek. Każdy  z siedzących na sali,  p.Gronowicz, czy  Modlibowski mogli i nadal mogą  powołać fundację czy stowarzyszenie, które np. prowadziłoby przedszkole i gmina z budżetu musiałaby też nam dopłacać w formie dotacji dla każdego dziecka przedszkolnego w takiej  samej  wysokości ile kosztuje utrzymanie dziecka w przedszkolu prowadzonym przez Gminę.

Dlatego proszę, aby Pan Gronowicz nie wprowadzał w błąd opinii społecznej.

Zapytał się wprost Pana Gronowicza, czy chce dyskryminować dzieci wiejskie

i  zabrać im możliwość uczęszczania do  przedszkola, teraz kiedy

Fundacja stworzyła  dzieciom  wiejskim  możliwość korzystania, na takich 

samych prawach,  jak dzieci z miasta - czy  Pan ma taką władzę?

 

            5. radny  Gronowicz Leszek

założeniem naszym  nie było prowadzenie przez Fundację przedszkoli

dla dzieci 3 letnich, mówiliśmy tylko  o dzieciach klas zerowych, czyli 

sześciolatkach. Wskazał, że umowa Gminy  z Fundacją  jest  niekorzystna

dla Gminy – bo  kwota na każde dziecko przedszkolne w Fundacji 

jest taka sama, jak na dziecko przedszkola w Skokach, które jest

przedszkolem 9 –cio  godzinnym.

Natomiast w Fundacji dzieci mają tylko pobyt  5-cio godzinny, dlatego 

uważa, że kwota tej dotacji  powinna być o połowę niższa.

 

6. radny  Biały Paweł

            zabierając głos mówił, że wszystkie środki  finansowe dla Fundacji  na utrzymanie

            szkół, czy  przedszkoli były przekazywane za zgodą Rady w formie uchwał Rady,

            dlatego uważa  tą dyskusję  za zbędną  i  wnioskuje o  jej zamknięcie.

 

7. Burmistrz Miasta i Gminy  Tadeusz Kłos

- wyjaśniał, że nie podpisywał żadnej umowy z Fundacją, która byłaby  niezgodna

z prawem, czy  niekorzystna dla Gminy. Żadna z umów  tej  kwestii nie reguluje

bo wszystkie dzieci korzystają z przedszkola na podstawie ustawy o  systemie

oświaty, a nie na podstawie umowy z Gminą.

Radny  Gronowicz Leszek

zaprzeczył słowom Burmistrza i zaczął czytać treść umowy.

Burmistrz prosił radnego, żeby na spokojnie, dokładnie bez żadnych emocji zapoznał się z treścią posiadanego  dokumentu – bo ten dokument określa

zasady i tryb prowadzenia szkół i przedszkoli przez Fundację.

 

8. radny  Deminiak  Franciszek

          - mówił, że od początku był  przeciwny przekazaniu szkół Fundacji, dlatego

           jest  przekonany, że od początku miał rację. Uważa, że Fundacja powinna

przedstawić  własną  kalkulację na  prowadzenie szkół, czy  przedszkoli.

Również uważa, że powinna być prowadzona bieżąca kontrola obecności

i ilości dzieci uczęszczających do placówek prowadzonych przez Fundację.

         

           9. radny  Biały Paweł

złożył  formalny  wniosek o zamknięcie dyskusji.

W wyniku  głosowania Rada Miejska Gminy  wniosek poparła

i przyjęła  /11 głosami  za i  4 głosami  wstrzymującymi się /

         

ad. 7.6

           Po zakończeniu  dyskusji Przewodnicząca Rady  Grażyna Szymkowiak

            poddała pod głosowanie projekt uchwały  w sprawie udzielenia Burmistrzowi

           absolutorium.

 

Rada Miejska Gminy

p o d j ę ł a

(14 głosami za  i  1 głosem  wstrzymującym się)

           Uchwałę nr  XLVII/290 /2006

w sprawie  udzielenia Burmistrzowi Miasta i Gminy  w Skokach

absolutorium za 2005r.

Podjęta Uchwała  stanowi załącznik nr 8 do protokółu sesji Rady.

 

           Przewodnicząca Rady  Grażyna Szymkowiak

           pogratulowała w imieniu radnych Rady Burmistrzowi

           otrzymania  absolutorium, życząc dalszej owocnej pracy

           na rzecz Gminy i jej mieszkańców.

      

           Burmistrz Miasta i Gminy  Tadeusz Kłos

           podziękował  radnym Rady za udzielone absolutorium.

           Dziękując mówił, że intencją Jego  było i jest funkcjonować

           tak, aby jak najwięcej zyskała społeczność Gminy  Skoki, której 

           sam jest częścią.

           Dziękując Wysokiej Radzie mówił, że to absolutorium jest zasługą

           nie tylko  jego, ale całej Rady Miejskiej Gminy  oraz pracowników

           samorządowych - bo wszyscy  wspólnie pracujemy  dla rozwoju

           Gminy  dla  mieszkańców Gminy Skoki.

        

 

          ---------------------------------------------------

           Radny Leszek  Gronowicz

          zgłosił formalny  wniosek o  przerwę w obradach sesji Rady.

          Przewodnicząca  Rady  Grażyna Szymkowiak

          poddała wniosek radnego  pod głosowanie. W wyniku którego

          Rada Miejska Gminy  Skoki wyraziła zgodę na przerwę. 

          /9 głosów za , 2 głosy przeciwne i  4 głosy wstrzymujące się/

                    

            Przewodnicząca  Rady  Grażyna Szymkowiak

           po przerwie wznowiła obrady i poinformowała, że wszyscy radni są obecni,

           a stan Rady  nadal wynosi 15 radnych.

 

 

         ad. 8

 

Przewodnicząca Rady Grażyna Szymkowiak

omawiając projekt uchwały wskazała, że w związku z tym że jestem

upoważniona przez Radę do  wykonywania czynności z zakresu prawa pracy

w stosunku do Burmistrza przygotowała  pod obrady dzisiejszej  sesji Rady

projekt uchwały proponując 11 % podwyżkę płacy Burmistrzowi.

Dlaczego propozycja 11 % . Dlatego, że w 2005r. w budżecie  miasta i gminy  zapisaliśmy 6  % podwyżki płac dla pracowników samorządowych, a w budżecie 2006r. 5 % w związku z tym, że Burmistrz nie miał dotychczas żadnej podwyżki

proponuję  jednorazowo 11 %.

Zgodnie  z przepisami  ustawy  o pracownikach  samorządowych i ustawy

o samorządzie gminnym kompetencje w zakresie zasad ustalania wynagrodzenia

dla Burmistrza ma wyłącznie Rada Miejska Gminy.

Dlatego kwestię samej podwyżki i jej  wysokości pozostawiam radnym Rady.

Wynagrodzenie ustala się w oparciu o  tabele stanowisk, kwoty wynagrodzenia zasadniczego, dodatku funkcyjnego i specjalnego zawarte w  rozporządzeniu

Rady Ministrów z dnia 2 sierpnia 2005r.w sprawie  zasad wynagradzania  pracowników samorządowych zatrudnionych  w urzędach gmin, starostwach powiatowych i  urzędach  marszałkowskich.

 

Następnie wysłuchano opinii stałych komisji Rady do projektu uchwały.

W dyskusji głos zabrali kolejno:

 

1 radny  Gronowicz Leszek

zabierając głos prosił o powtórzenie bo nie dosłyszał zasług  Burmistrza,                 dla których to członkowie Komisji  Rolnictwa i  Oświaty proponują aż 15 %

podwyżkę płacy.

Uważam, że tak wysoka jednorazowa podwyżka jest niemoralna, gdyż  wynosi

ona ponad 1.000 zł, gdzie niekiedy najniższy zarobek niektórych pracowników

w Urzędzie jest niższy od proponowanej podwyżki.

Przewodniczący Komisji Rolnictwa Grzegorz Matuszak

mówił, że uzasadnieniem tak wysokiej podwyżki jest  fakt, że Burmistrz

w okresie minionej kadencji tj.  trzech lat nie otrzymał żadnej  podwyżki płac.

Ponadto  w ocenie Komisji  Burmistrz podejmuje słuszne kierunki rozwoju gminy,

co wpływa na jego pozytywną ocenę, a dowodem tej  oceny  jest udzielone mu 

przez Radę dzisiaj absolutorium.

 

2. radny  Owczarzak  Grzegorz

wskazał, że argumenty przedstawiane przez  Przewodniczącą Rady

i argumenty  członków Komisji   Rolnictwa i Oświaty nie są argumentami,

które uzasadniałyby proponowaną aż 15 % podwyżkę wynagrodzenia

Burmistrzowi.Mówił, że praca Burmistrza - to nie zasługa, to obowiązek

wynikający ze stosunku pracy. Uważam, że przez całe trzy lata nie wystąpiły

żadne nadzwyczajne przesłanki, które zmieniłyby krajobraz gminy na lepszy,

na bardziej  przyjazny dla mieszkańców.

Nie udało się Burmistrzowi  pozyskać nowych inwestorów, środków unijnych,

a przede wszystkim nic nie zrobił dla mieszkańców  w kierunku zmniejszenia bezrobocia. Dlatego  trudno znaleźć uzasadnienie dla tej  podwyżki płacy.

Pytał się jak On, jako  radny  Rady, mieszkaniec tej Gminy ma wytłumaczyć

tak  wysoką podwyżkę mieszkańcowi gminy, który jest  bezrobotny  bez środków

do  życia czy  mieszkańcowi osiedla, który  oczekuje od kilkunastu lat budowy

dróg – naprawdę trudno znaleźć uzasadnienie.

Dlatego oświadczał, że jest przeciwny  zmianie wynagrodzenia Burmistrzowi

i  będzie przeciwny podwyżce płacy dla Burmistrza.

 

3. radny  Gronowicz Leszek

              zabierając ponownie głos zadał pytania:

·        co Pan Burmistrz robił w kierunku pozyskania nowych miejsc pracy?

·        co  Pan Burmistrz robił  w kierunku  rozwoju przedsiębiorczości w gminie ?

         

          Z uwagi na brak  odpowiedzi  na sesji Rady prosił, aby  udzielono  mu odpowiedzi 

           na piśmie  na  zadane  pytania.

 

Przewodnicząca Rady  Grażyna Szymkowiak

podała pod głosowanie wniosek podjęty na połączonym posiedzeniu  Komisji  Rolnictwa i  Oświaty , aby  podwyżka płac Burmistrza została przyznana

w wysokości  15 %  tj. 8550 zł brutto.

 

 

W wyniku  jawnego  głosowania

Rada Miejska Gminy  wniosek przyjęła

/1o głosami  za, 3 głosami  przeciwnymi i  2 głosami  wstrzymującymi  się/

           

Rada Miejska Gminy

uwzględniając  przyjęty  wniosek

p o d j ę ł a

( w reasumpcji głosowania  - 13 głosami za  i  2 głosami  przeciwnymi /

           Uchwałę nr  XLVII/291 /2006

w sprawie  ustalenia wynagrodzenia dla Burmistrza Miasta i Gminy Skoki

Podjęta Uchwała  stanowi załącznik nr 9  do protokółu sesji Rady.

 

 

         ad. 9

 

Skarbnik  Gminy Aleksandra Kamińska

omawiając projekt  uchwały wskazała, że Burmistrz Miasta i Gminy  proponuje wprowadzenie  następujących zmian w uchwale budżetowej

na rok 2006.

 

Po stronie DOCHODÓW:

w dz.  756 -  Dochody od osób prawnych, od osób fizycznych i od innych jednostek nieposiadających osobowości prawnej oraz wydatki związane

z ich poborem.

Stosownie  do treści pisma Ministerstwa Finansów  zwiększono plan dochodów

Gminy z tytułu udziałów w podatku  dochodowym od osób fizycznych o kwotę

18.337 zł oraz z tytułu subwencji oświatowej o kwotę 355.049 zł.

                               

w dz.  900  - Gospodarka Komunalna i Ochrona Środowiska

-         wprowadzono po stronie dochodów środki jakie Gmina otrzymała                    

z Europejskiego Funduszu Rozwoju Wsi Polskiej na zakup pojemników               

do selektywnej zbiórki odpadów w wysokości  3.900 zł.

 

Po stronie WYDATKÓW:

dział  600 Transport i  łączność

-         wprowadzono do budżetu kwotę 70.000 zł na pomoc finansową                          dla województwa wielkopolskiego na budowę ścieżki pieszo                            jezdnej w ciągu drogi wojewódzkiej nr 197 w miejscowości  Rejowiec.

-         zwiększono o  31.000 zł plan  wydatków na usługi  związane

     z utrzymaniem  dróg gminnych, w tym 11.000 zł na słupy

     ogłoszeniowe,

-         zwiększono o  20.000 zł plan  wydatków na usługi  związane                                  z utrzymaniem dróg  gminnych , w tym  10.000 zł na ustawienie                        płotu przy ul. Poznańskiej.

-         zmniejszono o 112.000 zł plan  wydatków inwestycyjnych  na drogi                gminne, przy  czym zmiana ta  dotyczy:

o       zwiększenia o 60.000 zł planu  wydatków na przebudowę chodnika           na ul. Jana Pawła II,

o       zmniejszenia o  120.000 zł planu  wydatków na budowę nawierzchni  dróg gminnych na osiedlu Rakojedzka...,

o       zmniejszenia o 52.000 zł planu  wydatków na przebudowę drogi  gminnej w Potrzanowie.

 

dział  750  Administracja Publiczna

-   zwiększono planowane wydatki na wynagrodzenie w kwocie 

                          993 zł z przeznaczeniem na wypłatę ekwiwalentu za urlop

                          wypoczynkowy dla zwolnionego pracownika,

-    zwiększono plan  wydatków na usługi w wysokości 3.000 zł

     z przeznaczeniem na monitorowanie ochrony  obiektu Urzędu.

-         wprowadzono plan wydatków na instalację alarmu w Urzędzie                

      w kwocie 8.500 zł

dział  754 Bezpieczeństwo  Publiczne i  Ochrona Ppoż.

-         wprowadzono plan wydatków na dofinansowanie zakupu   

                           samochodu dla Komendy Wojewódzkiej Policji w kwocie 30.000 zł

dział  757 Obsługa  długu  publicznego.

-         zmniejszono planowane wydatki na odsetki od kredytów 

     o kwotę 25.240 zł

dział  801  Oświata i  wychowanie

-         zwiększono plan  wydatków na wynagrodzenia, pochodne

                 i  dokształcanie nauczycieli w placówkach oświatowych,   

                 prowadzonych przez Gminę w ogólnej  kwocie  61.722 zł

-          ponadto wprowadzono do budżetu kwotę 90.000 zł 

      z przeznaczeniem na remont boiska w Szkole Podstawowej w Skokach.             

         dział  900 Gospodarka komunalna i  ochrona środowiska

           -    wprowadzono plan  wydatków na zakup pojemników do 

                selektywnej zbiórki odpadów w kwocie 5.124 zł.

dział  921 Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego

-         zwiększono planowane wydatki na utrzymanie obiektów

                            kulturalnych o ogólną  kwotę 55.000 zł, z tego na utrzymanie

                            świetlic wiejskich  40.000 zł.

dział  926 Kultura fizyczna i  sport

-          zwiększono planowane wydatki na urządzenie placu zabaw

      dla dzieci w kwocie 20.000 zł ogółem.

 

Przychody  i  rozchody

Planowane do  zaciągnięcia w roku  2006 kredyty zmniejszone zostały

do kwoty 1.524.531 zł, natomiast  rozchody pozostały na takim  samym  poziomie.

Do budżetu wprowadzono  również w kwocie 533.088 zł przychody powstałe                        z  rozliczenia roku poprzedniego  tzw. „wolne środki”.  

          Pozostałe zmiany

Zmieniono plan  wydatków majątkowych przewidzianych do  realizacji w 2006r.,                  a także  limity wydatków na wieloletnie programy  inwestycyjne przewidziane                          do  realizacji w latach  2006- 2008,  co jest konsekwencją zmian wprowadzonych                w planie wydatków budżetu.

Ustalono również nowe brzmienie planu  przychodów i  wydatków Gminnego

Funduszu Ochrony  Środowiska i Gospodarki  Wodnej.  

 

Radni  Rady wysłuchali opinii stałych komisji Rady do projektu uchwały.

 

 

 

 

W dyskusji kolejno  głos zabrali :

 

1.      radny  Owczarzak  Grzegorz

zapytał czy pomysł wspólnych komisji  dobrze zrozumiał i zmierza w tym kierunku,

aby za proponowaną przez Burmistrza kwotę 90 tys.zł  na remont  boiska

przy Szkole Podstawowej w Skokach  zrobić więcej  niż to co  kryje się

pod tym hasłem. Zapis w projekcie uchwały dot. o remoncie całego boiska.

 

2.      Burmistrz Miasta i Gminy  Tadeusz Kłos

odpowiadając mówił, że proponowana przez radnego kwota nie starczy

na poszerzenie zakresu zadania na remont całego boiska, w tym również

bieżni. Dlatego radny  Bogunia na posiedzeniu  Komisji  poddał pod wątpliwość przedstawione koszty, gdyż sam uważa że za proponowaną kwotę można  zrobić również bieżnię 60 m, które to realizacji  ja nie przewidywałem w ramach tej kwoty.

Jednak po spotkaniu  się ponownie z dyrektorem  szkoły i analizie posiadanych

ofert stwierdzamy wspólnie, że nie będzie to możliwe – bo chcemy  to  zrobić

porządnie i  dobrze od początku bez żadnej prowizorki.

Według  naszych  szacunków może powstać oszczędność w granicach  około

5 tys.zł. Dlatego jest za tym, aby  pozostawić zapis uchwały bez zmian – bo on

jest najbardziej bezpieczny. Dopiero po przetargu będziemy  wiedzieli coś więcej,

wtedy można będzie zastanowić się – co dalej robić.

 

3.      radny  Bogunia Przemysław

zabierając głos mówił, że nie zgadza się z Burmistrzem.

Wykonanie boiska do piłki  siatkowej,  gdzie jest już częściowo podbudowa

już zrobiona  - to  924 m2 po  40  zł za/m  = 36.960 zł

Wykonanie bieżni / 3 pasy/ o 3,6 m szerokość = 216m2 x 80 zł/m = 17.280 zł

Natomiast powinniśmy  się zastanowić czy zakładać sztuczną trawę na boisku  tenisowym. Osobiście uważa, że to boisko jest  wielofunkcyjne i  takie powinno pozostać - bo w okresie zimy na nim  mamy  lodowisko, które  w pełni spełnia

swoją rolę. Wyjaśniał, że jeśli nawet  jego  szacunek jest niedokładny,

to może mylić się jedynie  o kwotę  w granicy około 10 tys.zł.

           Sama robocizna to  3 zł za/metr. Pozostałe koszty to towar: klej, specjalny        

           granulat piasku i  sztuczna trawa. Uważam, że nie może tego robić firma bez

           doświadczenia. Jednak  twierdzę, że  te środki  zupełnie starczą.

           Dlaczego opowiadam się za wykonanie bieżni, przede wszystkim dla poprawy

           bezpieczeństwa. Kończąc mówił, że swój  wniosek podtrzymuje gdyż jest

           przekonany,  że planowane środki  wystarczą.

 

4.      radna Sawińska Jolanta

           - zabierając głos mówiła, że nie chce podważać wyliczeń kolegi Bogunii.

           Są jednak specjaliści i  fachowcy co  powinni dokładnie wyliczyć koszty

        bo  obowiązują jakieś normy.

           Osobiście uważa, że zapis w projekcie uchwały  jest bezpieczny  - bo  dotyczy 

           całego boiska i  taki powinien  pozostać.

          

 

 

           Jesteśmy  wszyscy świadomi, że jeśli w wyniku przetargu okarze się, że nie starczy 

           na całe zadanie środków – to  będziemy  się zastanawiać co dalej  robić, a może

           uda się dochwalić  brakujące środki , tak aby całe zadanie remontowe zakończyć.

 

5.      radny Owczarzak  Grzegorz

 - dyskutując mówił, że jeśli wyliczenia Pana Bogunii  są wyliczeniami

rzeczywistymi – to w pełni popiera tą propozycję, aby zadanie rozszerzyć

o wykonanie bieżni. Jest  za tym , aby zrobić to dobrze ,ale oszczędnie

i jak najwięcej.

 

6.      Burmistrz Miasta i Gminy Tadeusz Kłos

- uważa, że  dopiero przetarg  rozstrzygnie kwestię ceny.  Firmy  same się

prześcigają i  cena może zdecydowanie spaść, ale  nie możemy  tego z góry               założyć  - bo sami  nie wiemy.

Dlatego proponuje pozostawić zapis bez zmian, a po przetargu zdecydujemy

co dalej.

 

7.      radny  Bogunia Przemysław

- zabierając głos zapytał się  - bo  sam zaczął wątpić, czy to ma być nawierzchnia tartanowa, czy sztuczna trawa ?

 

8.      dyrektor Szkoły Podstawowej  Wiesław Berendt

-ma być to sztuczna trawa. Kontynuując mówił, że jest w posiadaniu

kilku ofert z których w większości   wynika, że 80m2 ułożenia sztucznej trawy

wraz z podbudową to koszt ok. 90 tys. zł – dlatego po  przeliczeniach uważam,

że nasze zadanie też w takiej kwocie się zamknie.

Ponadto śledziłem w internecie  koszty  i one  w zasadzie nie odbiegają od tych,

które przedstawiamy.

 

9.      radny  Modlibowski Jarosław

Komisja podejmując wniosek  miała na celu , że podjęte działanie powinno

być tak ukierunkowane, aby zostało  zakończone. Wiemy, że dyrekcje szkół

wspólnie z Radami  Rodziców podjęły działania w kierunku poprawy estetyki

boisk.Dlatego zrobienie remontu  boiska byłoby  zakończeniem poprawy estetyki

zewnętrznej  całego kompleksu  szkolnego.

 

10.  radny  Grzegorzewski  Kazimierz

- mówił, że w  Antoniewie jest  firma ze Suchego Lasu, która obecnie robi

remont boiska i  układa na nim  sztuczną trawę. Dlatego proponuje, aby 

zobaczyć na czym  ta praca polega i jakie są  koszty jej  ułożenia.

 

11.  radny  Owczarzak  Grzegorz

- mówił, że opowiada się za pozostawieniem zapisu w projekcie uchwały

bo  rzeczywiście on jest  bezpieczny  i dotyczy całego boiska bez

wyszczególniania boisk i  bieżni.

 

 

 

 

 

12.  radny  Biały Paweł

 - mówił, że Burmistrz Miasta i Gminy wraz z urzędnikami ma duże doświadczenie

i  najlepiej wie jak zapisać zadanie  i ogłosić przetarg, dlatego  powinniśmy 

zaufać służbą Urzędu dlatego proponuje  pozostawić projekt uchwały bez zmian.

 

Z uwagi  na wyczerpanie dyskusji

Przewodnicząca  Rady  Grażyna Szymkowiak

poddała pod głosowanie wniosek podjęty na wspólnym posiedzeniu Komisji            Rolnictwa i  Oświaty, aby  w dz. 801 Oświata i  Wychowanie

w ramach planowanej przez Burmistrza kwoty 90.000 zł przeznaczonej

na remont boiska w Szkole Podstawowej w Skokach uwzględnić remont 

całego boiska wraz z 60 m bieżnią.

 

W wyniku  głosowania wniosek nie uzyskał  większości  głosów

„ za” i upadł  / w reasumpcji  głosowania /

- za wnioskiem głosowało 6  radnych, 7 radnych  było przeciwnych

i  2 radnych wstrzymało się.

 

Rada Miejska Gminy

nie wprowadzając żadnych  zmian

p o d j ę ł a  (15 głosami za -  jednogłośnie /

          Uchwałę nr  XLVII/292 /2006

w sprawie wprowadzenia zmian w uchwale budżetowej

na rok  2006

Podjęta Uchwała  stanowi załącznik nr 10  do protokółu sesji Rady.

 

 

ad. 10

 

Burmistrza  Miasta i Gminy Tadeusz Kłos

omawiając projekt uchwały wskazał, że w  trakcie realizacji  inwestycji związanej

z budową kanalizacji  sanitarnej dla miejscowości Pawłowo Skockie i  Stawiany

na trasie rurociągu tłocznego wybudowane zostały cztery przepompownie ścieków. Dwie przepompownie ścieków w Stawianach  i  w Rejowcu usytuowane zostały 

na gruntach Skarbu Państwa wchodzących w skład Zasobu Agencji Nieruchomości Rolnych. Po geodezyjnym wydzieleniu działek pod przepompowniami ścieków oznaczone one zostały ewidencyjnie  jako  dz. Nr 4/16 o pow. 0,0051 ha

w Stawianach i  dz. Nr 85/4 o pow. 0,0244 ha w Rejowcu.

          Agencja Nieruchomości  Rolnych Oddział Terenowy w Poznaniu                      

w odpowiedzi na mój wniosek potwierdziła wolę nieodpłatnego przekazania

na rzecz Gminy  Skoki w/wym. działek, na których usytuowane są przepompownie ścieków po spełnieniu określonych warunków. Jednym z warunków jest między

innymi podjęcie  przez Radę  uchwały  o  wyrażeniu zgody na nieodpłatne

przejęcie  tych  nieruchomości.

 

 

 

 

 

 

Rada Miejska Gminy

po wysłuchaniu  pozytywnej  opinii Komisji

w głosowaniu jawnym

p o d j ę ł a (15 głosami za -  jednogłośnie )

Uchwałę nr  XLVII/293/2006

w sprawie nieodpłatnego przejęcia na własność Gminy Skoki

działek nr 4/16 w Stawianach i nr 85/4 w Rejowcu wchodzących

w skład Zasobu Agencji  Nieruchomości  Rolnych zabudowanych

przepompownią ścieków.

Podjęta Uchwała  stanowi załącznik nr 11  protokółu sesji  Rady.

 

ad. 11

 

Burmistrz Miasta i Gminy  Tadeusz Kłos

omawiając projekt uchwały wskazał,  że prawo pierwokupu określone

w art. 109 ustawy o  gospodarce nieruchomościami przysługuje gminie

w przypadku sprzedaży  działek nie zabudowanych,  nabytych  uprzednio

od gminy lub  Skarbu  Państwa oraz sprzedaży prawa użytkowania wieczystego niezabudowanej  nieruchomości  gruntowej.

Z przesłanego przez kancelarię notarialną wypisu z umowy warunkowej wynika,

że  właściciel działki  zabudowanej nr 17/32 będący jednocześnie współwłaścicielem działki zabudowanej  nr 17/52 /stacja pomp/ oraz współwłaścicielem działki niezabudowanej stanowiącej  drogę wewnętrzną nr 17/15  sprzedał swój udział wynoszący 1/46 części. Gminie przysługuje w tym wypadku prawo pierwokupu wyłącznie udziału w tej  drodze. Cała nieruchomość i obydwa udziały sprzedane zostały za kwotę 125.000 zł. „Zacisze” zakończona została pod

koniec ubiegłego  roku i jednym z jej celów było pozostawienie działkowiczom

dróg wewnętrznych do  korzystania,  ale również utrzymywania ich  w odpowiednim stanie technicznym.

Dlatego proponuję, aby Rada wyraziła zgodę na odstąpienie od wykonywania

prawa pierwokupu udziału w przedmiotowej działce.

 

Rada Miejska Gminy

Po wysłuchaniu pozytywnych opinii Komisji do projekt uchwały

w głosowaniu jawnym

p o d j ę ł a (15 głosami za -  jednogłośnie )

Uchwałę nr XLVII/294/2006

w sprawie wyrażenia zgody na odstąpienie od wykonywania

prawa pierwokupu udziału w działce nr 17/15 w Sławicy.

Podjęta Uchwała  stanowi załącznik nr 12  protokółu  sesji  Rady

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ad . 12

 

Interpelacje radnych

 

1.      radny  Leszek Gronowicz

pytanie kierował do  Burmistrza Miasta i Gminy pytając się dlaczego

Referat Oświaty istnieje w takim samym  składzie osobowym, jaki  był

przed przekazaniem szkół wiejskich  Fundacji  „Pomoc Dzieciom Wiejskim”

w Bliżycach ?  Uważa, że brak reaorganizacji  referatu  niekorzystnie

wpływa na koszty utrzymania  oświaty  w gminie.

 

Burmistrz Miasta i Gminy  Tadeusz Kłos

odpowiadając radnemu mówił, że w Referacie Oświaty pracowały 4 osoby,

a obecnie tj. z chwilą przekazania szkół  Wiejskich  Fundacji „Pomoc

Dzieciom Wiejskim” pracują tylko 2 osoby.

Jednak ze względów lokalowych w biurze Referatu nadal siedzi 4 pracowników,

ale 2 pracowników zajmuje się oświatą , a 2 pracowników ma powierzone

inne zadania nie związane z  obsługą oświaty.

 

ad . 13

 

Komunikaty,  wolne wnioski.

 

1.      Przewodnicząca Rady  Grażyna Szymkowiak

informowała, iż Burmistrz  Miasta i Gminy organizuje po raz kolejny

konkurs „Piękna i  Zielona Gmina 2006” . Ogłaszając ten konkurs,

Burmistrz ma na celu zachęcenie mieszkańców gminy do poprawy 

estetyki i  stanu sanitarnego środowiska oraz zmobilizowanie mieszkańców 

do  większej  dbałości o otoczenie. Podobnie jak w latach ubiegłych przewidziano                                 dla zwycięzców nagrody  rzeczowe. Zgodnie z prośbą Burmistrza informuję                       o konkursie, a radnych Rady proszę o  rozpropagowanie i poinformowanie

swoich wyborów  i mieszkańców gminy , dlatego przekazuje kserokopię regulaminu konkursu.

 

             2. radny  Leszek Gronowicz

     - zabierając głos wskazywał, że przewodnicząca Rady niezgodnie

      z prawem poddała pod głosowanie wniosek podjęty przez połączone

      komisje  Rady  dot. wprowadzenia zmian w uchwale budżetowej.

                 Przypominał, że zgodnie ustawą o  samorządzie gminy  uprawnionym

                 do  wprowadzania zmian w budżecie jest tylko burmistrz.

 

Przewodnicząca Rady  Grażyna Szymkowiak

poprosiła  radcę prawnego Urzędu o udzielenie wyjaśnienia radnemu  Leszkowi.Gronowiczowi na stawiany przez niego problem.

 

Pani  Mirosława Nowakowska – radca prawny Urzędu

odpowiadając radnemu  wskazała, iż wniosek  połączonych  Komisji  nie dotyczył wprowadzania zmian w  budżecie związanych  ze zmianą przeznaczenia środków

czy  zmianą  zadania, a dotyczył tylko zwiększenia zakresu  zadania w ramach  proponowanych  przez Burmistrza środków - co  jest  zgodne z  uprawnieniami Rady.

 

ad . 14

 

Ze względu na wyczerpanie dziennego porządku 

obrad  sesji i  dyskusji  Przewodnicząca  Rady Miejskiej

Gminy Grażyna Szymkowiak  obrady XLVII  sesji Rady

Miejskiej Gminy  w Skokach  zamknęła  o godz.1645 .                                       

        

         

       

         Przewodnicząca  Rady

                                                              Miejskiej Gminy w Skokach

                                                              (Grażyna Szymkowiak)

 

 

Sekretarz obrad

(Ryszard Jasiński)