Rada Miejska Gminy  Skoki

 

 

 

 

 

 

 

 

                    

 

PROTOKÓŁ  nr XXXIX/2005

                

                    XXXIX  sesji Rady Miejskiej Gminy  w Skokach

                    odbytej w dniu

                  17 listopada 2005r. od godz.1500 do godz. 1750

                    w sali  Biblioteki Publicznej Miasta i Gminy

                    w Skokach.

 

 

 

 

 

 

      

 

 

                            

 

Radni Rady  Miejskiej Gminy Skoki

zgodnie z załączoną listą obecności.

 

 

 

 

 

 

Porządek  obrad

  XXXIX sesji Rady Miejskiej Gminy w Skokach

 

 1.    Otwarcie sesji i stwierdzenie quorum.

 2.    Wybór sekretarza obrad.

 3.    Przyjęcie „Protokółu z ostatniej sesji Rady”.

 4.    Przedstawienie porządku obrad oraz ewentualne jego zmiany.

 5.    Informacja Burmistrza z realizacji uchwał Rady i  bieżącej  działalności.

 6.    Informacja  przewodniczących komisji z pracy komisji oraz delegata

        Stowarzyszenia Gmin i Powiatów Wielkopolski.

 7.    Odpowiedź Rady na skargę Pana Leszka Gronowicza do Wojewódzkiego

        Sądu Administracyjnego  w Poznaniu.

 8.    Podjęcie uchwały w sprawie wprowadzenia zmian w uchwale budżetowej na 2005r

 9.    Podjęcie uchwały w sprawie uchwalenia  „Programu Współpracy Miasta i Gminy

        Skoki  z organizacjami  pozarządowymi oraz innymi podmiotami prowadzącymi

        działalność pożytku publicznego na 2006r.”

10.   Podjęcie uchwały  w sprawie regulaminu przyznawania dodatków do

        wynagrodzenia zasadniczego, wynagrodzenia za godziny ponadwymiarowe

        i godzin doraźnych zastępstw oraz kryteria i  tryb  przyznawania nagród

        i innych świadczeń wynikających ze stosunku pracy nauczycieli.

11.   Podjęcie uchwały w sprawie zmiany Studium uwarunkowań i kierunków

        zagospodarowania przestrzennego gminy Skoki oraz przyjęcia jednolitego tekstu 

        studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy Skoki.

12.   Podjęcie  uchwały w sprawie uchwalenia Programu Ochrony Środowiska

        dla Miasta i Gminy Skoki.

13.   Podjęcie uchwały w sprawie sprzedaży nieruchomości zabudowanej

        położonej  w Rejowcu dz. nr 101/3.

14.   Podjęcie uchwały w sprawie zbycia nieruchomości gruntowej

        zabudowanej  w Rejowcu  dz. nr 89/4  o pow. 0,1224 ha.

15.   Podjęcie uchwały w sprawie sprzedaży działek gminnych w Pawłowie Sk. i Rejowcu.

16.   Podjęcie uchwały w sprawie zbycia zabudowanej nieruchomości gruntowej

        położonej  w Budziszewicach dz. nr 51/3.

17    Podjęcie uchwały w sprawie zamiany nieruchomości gruntowych położonych

        w Skokach w rejonie ul. Antoniewskiej.

18.   Podjęcie uchwały w sprawie zbycia nieruchomości gruntowej położonej w Skokach

        w rejonie ul. Antoniewskiej obejmującej cz.dz. nr 1052/3 o pow. do  4 ha.

19.   Podjęcie uchwały w sprawie sprzedaży gruntów przeznaczonych na poszerzenie

        działek letniskowych w Potrzanowie.

20.   Podjęcie uchwały w sprawie sprzedaży działki nr 1516 położonej w Skokach -Karolewie.

21.   Podjęcie uchwały w sprawie zaopiniowania projektu planu aglomeracji

        Murowana Goślina.

22.   Podjęcie opinii w sprawie wniosków do planu wydatków  FOGR na 2006r.

23.   Analiza oświadczeń majątkowych.

24.   Interpelacje radnych.

25.   Komunikaty, wolne wnioski.

26.   Zakończenie.

 

 

ad. 1

                           Otwarcia obrad  XXXIX sesji Rady Miejskiej 

Gminy  w Skokach  dokonała Przewodnicząca  Rady Miejskiej

Gminy  w Skokach  Pani Grażyna Szymkowiak.

Stwierdziła, że na ogólny stan 15 radnych  Rady obecnych

na sesji Rady w chwili otwarcia obrad było  11 - wobec czego 

Rada Miejska Gminy Skoki była prawomocna do prowadzenia

obrad, podejmowania uchwał oraz opinii i wniosków zgodnie

z ustawą o samorządzie gminnym (Dz.U.Nr 142 poz. 1591 tj. z 2001r.ze zm.)  

i  Statutem Gminy Skoki  (Dziennik Urzędowy  Województwa Wielkopolskiego 

Nr  109  poz. 2005 z dnia 27.06.2003r.).

Radny  Jacek  Kasprzyk  i radny Jacek  Szymkowiak

                  -  byli nieobecni nieusprawiedliwioni.

Radny Paweł Biały   i radny Grzegorz Matuszak

                  - spóźnili się i  uczestniczyli w obradach  od pkt. 3 porządku obrad.

Stan radnych  obecnych  zwiększył się do  13 radnych.

 

Przewodnicząca  Rady  Miejskiej Gminy

Pani Grażyna Szymkowiak

po stwierdzeniu  quorum i otwarciu powitała osobno

-   radnych Rady Miejskiej Gminy Skoki,

-   Burmistrza Miasta Gminy Pana Tadeusza Kłosa,

-   skarbnika Gminy Aleksandrę Kamińską,

-   sekretarza Gminy  Blankę Gaździak,

-   radcę prawnego  Mirosławę Nowakowską,

-   kierowników  jednostek  organizacyjnych Gminy,

-   pracowników Urzędu, przedstawicieli prasy lokalnej

              oraz  wszystkich przybyłych gości. 

 

ad. 2

 

Zgodnie z  Rozdz.V pkt.3 § 32 ust. 3  Statutu Gminy Skoki

na sekretarza obrad  XXXIX  sesji  Rady Miejskiej Gminy

w Skokach  powołano (dot.ustalenia, że każdy z radnych będzie

kolejno pełnił funkcję sekretarza)  radnego Grzegorza Owczarzaka

( 9 głosów za ,2 głosy  wstrzymujące się )

 

Przewodnicząca Rady Grażyna Szymkowiak

poinformowała, że wybrany sekretarz obrad  będzie nadzorował

prowadzenie protokółu sesji i ustalał  wyniki  jawnego głosowania.

 

 

 

ad. 3

 

Sekretarze obrad

- XXXVIII sesji Rady radny Jarosław Modlibowski

poinformował radnych, że protokół  z  dnia 14 września 2005r.

został przeczytany, sprawdzony i jest zgodny z tokiem

postępowania sesji Rady. Oddaje istotę posiedzenia, wyników

głosowań, toku dyskusji oraz interpelacji  i zapytań.

Żadnych innych uwag i wniosków do protokółu nie zgłoszono.

 

ad. 4

 

Przewodnicząca  Rady Miejskiej Gminy

Pani  Grażyna Szymkowiak  przedstawiła porządek obrad

sesji  Rady, a następnie zapytała  o uwagi i wnioski do ustalonego

porządku obrad dzisiejszej sesji Rady.

 

1. Burmistrz Miasta i Gminy Tadeusz Kłos

     wnioskował , aby  w pkt.  15 porządku obrad Rada oddzielnie

rozpatrywała  sprzedaż działki  w Rejowcu i działki w Pawłowie Skockim. 

Uzasadniając wskazywał, że taka była sugestia wspólnego posiedzenia Komisji Rolnictwa i  Oświaty. Projekt uchwały został przygotowany przez  Urząd dla dwóch miejscowości razem  tylko  dlatego, że zarówno  działka w Rejowcu, jak i  w Pawłowie Skockim są działkami tzw. poszkolnymi.

Nie ma żadnych przeszkód prawnych żeby  rozpatrywać te działki  rozdzielnie

i dlatego wnoszę  zgodnie z prośbą  radnych o rozpatrywanie każdej  działki osobno.

Poprawione projekty uchwał  są rozdane radnym  Rady. 

 

Przewodnicząca Rady  Grażyna Szymkowiak

stwierdziła, że nie ma potrzeby  zmiany porządku obrad - bo  ten

problem będzie rozpatrywany  w pkt. 15 tylko  odrębnie sprzedaż

działki  w Rejowcu i  odrębnie dla działki  w Pawłowie Skockim.

 

 

Przewodnicząca Rady Grażyna Szymkowiak

poinformowała, że przedstawiony  porządek obrad 

stanowi podstawę  do prowadzenia obrad  XXXIX sesji

Rady  Miejskiej  Gminy Skoki.

 

 

 

 

 

ad. 5

 

Do Informacji  z bieżącej  pracy Burmistrza w okresie między sesjami

Rady i  Sprawozdania z realizacji uchwał  Rady Miejskiej Gminy 

podjętych na  XXXVIII sesji Rady

              - nie zgłoszono uwag i  pytań.

„Informacje”  stanowią kolejno załącznik  nr  1 i  2 do protokółu sesji Rady.

 

ad. 6

 

Przewodniczący stałych komisji Rady składali kolejno informacje

z międzysesyjnej pracy  Komisji Rady:

 

1.  Pan Grzegorz Owczarzak -   przewodniczący  Komisji

     z  pracy Komisji Finansów, Rozwoju Gminy  i Komunikacji.

 

2. Pani  Jolanta Sawińska - przewodnicząca Komisji

    z  pracy Komisji Oświaty, Kultury, Zdrowia, Sportu i Rekreacji.

 

3.  Pan Grzegorz Matuszak -   przewodniczący  Komisji

     z  pracy Komisji Rolnictwa, Gospodarki Komunalnej,

     Ochrony  Środowiska i  Porządku Publicznego.

 

4. Pan Leszek  Gronowicz - delegat  Stowarzyszenia Gmin

    i Powiatów  Wielkopolski

    poinformował o działalności Stowarzyszenia oraz szczegółowo

    omówił  przyjęte Stanowisko  Stowarzyszenia Gmin i Powiatów

    Wielkopolski  dot. organizacji i  funkcjonowania oświaty.

  

Informacje stanowią kolejno załączniki  od 3- 6 do protokółu  sesji  Rady.

 

ad. 7

 

Przewodnicząca Rady  Grażyna Szymkowiak

poinformowała, że Wojewódzki  Sąd Administracyjny  w Poznaniu

przesłał Radzie  Miejskiej  Gminy skargę  radnego  Leszka Gronowicza,

w której  radny  zaskarżył uchwałę Rady w sprawie przekazania

w użyczenie nieruchomości wraz z wyposażeniem Fundacji 

„Pomoc Dzieciom  Wiejskim” z siedzibą w Bliżycach.

Radny  skarżący wskazywał, że Rada naruszyła zasadę praworządności, zasadę równości i  zasadę  uczciwej  konkurencji ponieważ wymieniona  uchwała  została podjęta z pominięciem ustawy

z dnia 24.04.2003r. o  działalności pożytku publicznego i o  wolontariacie.

 

 

W związku  z powyższym Sąd zwrócił się do  Rady o  udzielenie odpowiedzi  na powyższą  skargę. Projekt odpowiedzi został

przygotowany przez radcę prawnego  Urzędu Panią M. Nowakowską

a treść jej otrzymali  radni wraz  z materiałami na  dzisiejszą sesję Rady.

 

W dyskusji  głos zabrali :

 

1.  radny  Bogunia Przemysław

-  prosił, aby  przewodnicząca Rady  odczytała treść skargi  oraz projekt 

odpowiedzi na skargę - radni znają treść, ale nie znają  jej obecni goście na sali.

 

2. Przewodnicząca Rady  Grażyna Szymkowiak

- zgodnie z prośbą radnego  przedstawiła treść skargi  i projekt odpowiedzi

a następnie poprosiła o  opinie Komisji  w przedmiotowej sprawie.

 

Przewodniczący  Komisji  przedstawili opinie Komisji do projektu

odpowiedzi  na skargę.

 

3.  Radny Gronowicz Leszek

zabierając głos mówił, że zgadza się z ostatnim  zdaniem odpowiedzi,

iż skarga nie spełnia wymogów określonych w art. 101 ustawy o pożytku

publicznego i o wolontariacie. Jednak  nadal upierał się, że  ustawa o pożytku publicznym  i  o  wolontariacie przez Radę nie została uwzględniona.

Fundacja wydatkuje środki  z budżetu  gminy bez rozliczania - co jego  zdaniem

jest nieprawidłowością.

Mówił, iż uważa że  podjęliśmy  tą uchwałę  bez wiedzy tj. obowiązującej  ustawy

o pożytku  publicznym i o wolontariacie w związku  z czym  zostało wybrano dla

samorządu gorsze  rozwiązanie.

 

4.  Radny  Modlibowski Jarosław

- pytał się  cyt. „ czy  gorsze lub  lepsze rozwiązanie”  - oba są zgodne z prawem.

Radny  Gronowicz Leszek - mówił, że oba są zgodne z prawem.

Radca Prawny  Urzędu  Mirosława Nowakowska

- wyjaśniając oświadczała, że zaskarżona uchwała  przez radnego  została podjęta zgodnie z  obowiązującym prawem  i  jest  zgodna również z obowiązującym prawem

na dzień dzisiejszy.  Organ  nadzoru Wojewody, który  jest  najbardziej  kompetentny rozpatrywania pod względem prawnym uchwał Rady również nie wniósł żadnych  uwag.

Uznał podjętą uchwałę za zgodną z prawem.

Rada podejmując uchwałę o przekazaniu  w użyczenie nieruchomości zabudowanych budynkami  szkolnymi, nie miała  obowiązku stosowania  ustawy  o pożytku publicznym  i wolontariacie.  Prawa i  obowiązki,  zarówno  Gminy jaki  i  Fundacji, wynikające

z prowadzenia szkół publicznych na terenie gminy, określa przede wszystkim ustawa 

z 1991 r.  o  systemie  oświaty. Natomiast   gospodarowanie  nieruchomościami stanowiącymi  własność gminy  odbywa się w oparciu o  ustawę o gospodarce  nieruchomościami.

 

 

Dlatego  uważam, że radny  - skarżący  nie wykazał związku pomiędzy zaskarżoną uchwałą a naruszeniem   ustawy  o  działalności  pożytku publicznego i  wolontariacie.

Pomimo, że skarżący nie podaje  w oparciu o  jakie przepisy wnosi  swą skargę 

uznać można, że została ona  oparta  o przepis art.101 ustawy  o samorządzie gminnym, gdyż przepis ten  stanowi, że każdy, czyj interes prawny  lub  uprawnienie

zostały  naruszone  uchwałą podjętą przez organ w sprawie z zakresu administracji  publicznej może - po bezskutecznym wezwaniu do  usunięcia naruszenia

 - zaskarżyć uchwałę do  sądu  administracyjnego. Zatem  wniesienie skargi

do sądu  administracyjnego jest możliwe po  uprzednim spełnieniu  warunków  formalnych  takich  jak bezskuteczne wezwanie  Rady do  usunięcia zarzucanego naruszenia  jak i  wykazanie się przez skarżącego naruszeniem jego interesu prawnego. Z orzecznictwa NSA wynika że musi to być interes o  charakterze

osobistym, skonkretyzowany i zindywidualizowany, wynikający ze ściśle

określonego przepisu  prawa. Interes  prawny osoby wnoszącej  skargę nie istnieje więc, jeżeli  nie da się ustalić bezpośredniego  wpływu rozstrzygnięcia na jej

prawa i  obowiązki oparte na konkretnej normie  prawnej.

Radny  Gronowicz  Leszek

- nie muszę występować  w interesie  własnym - bo  występuje w interesie

społecznym.

 

5. Radny Bogunia Przemysław

- uważa, że przekazanie szkół wraz z przekazaniem  w użyczenie nieruchomości

wraz z wyposażeniem Fundacji „Pomoc Dzieciom  Wiejskim  w Bliżycach”

- było przez radnych  na komisjach , sesjach szeroko dyskutowane

zarówno pod względem  ekonomicznym , jak  i  pod względem prawnym

i  z całą świadomością radni  Rady podjęli taką  własne decyzję.

Również  Pan  Gronowicz był za takim  rozwiązaniem - dlatego  uważam projekt

odpowiedzi na skargę  za poprawny i prawidłowy.

 

6. Radny  Matuszak  Grzegorz

- poinformował, że podczas  głosowania odpowiedzi  Rady  na skargę

wyłączy się  z głosowania.

 

7. Radny  Biały  Paweł

- pytanie kierował do  radcy  prawnego, czy  będziemy  głosowali za odrzuceniem  skargi , czy  oddaleniem  ?

 

Radca Prawny  Urzędu  Mirosława Nowakowska

zapis taki  wprowadziłam w odpowiedzi tylko  z ostrożności , dlatego proponuję 

dwie formy odrzucenie lub  oddalenie - bo Sąd może  zastosować takie możliwości.

 

Przewodnicząca Rady Grażyna Szymkowiak

podała pod głosowanie projekt odpowiedzi  na skargę.

 

 

 

 

W wyniku  głosowania

Rada Miejska Gminy

p o d j ę ł a

(10 głosami za, 2 głosami  wstrzymującymi się - radny  Grzegorz Matuszak

wyłączył się z głosowania /

treść odpowiedzi  do  Wojewódzkiego  Sądu  Administracyjnego 

w Poznaniu na skargę

Treść odpowiedzi i  kserokopia skargi  stanowi załącznik nr 9 do protokółu

sesji Rady.

 

ad. 8

 

Skarbnik  Gminy

omawiając projekt  uchwały wskazała, że Burmistrz Miasta i Gminy  proponuje wprowadzenie  następujących zmian w uchwale budżetowej na rok 2005.

Po stronie DOCHODÓW:

 

1. w dz. -  Leśnictwo

- zwiększono  planowane wpływy ze sprzedaży drewna o 20.000 zł.

oraz 2500 zł planowane wpływy za  dzierżawę  obwodów łowieckich.

2. w dz. 700  -Gospodarka mieszkaniowa

- zwiększono planowane wpływy z tytułu odsetek o kwotę 9.000 zł

3. w dz. 756 - Dochody  od osób prawnych, osób fizycznych i od innych

     jednostek nie posiadających osobowości, oraz wydatki związane

     z ich poborem

-  zwiększono  planowane dochody z tytułu odsetek o kwotę 1.000 zł

-  zmniejszono  o 5.000 zł planowane dochody z podatku od  nieruchomości

    i o 5.000 zł  podatku od spadków i  darowizn, z powodu niskiej ich realizacji.

-  zwiększono o 8.000 zł wpływy z opłat za zezwolenia  na sprzedaż alkoholu,

    bowiem  uzyskaliśmy ponadplanowe dochody  w tym zakresie.

4. w dz. 758 - Różne rozliczenia

- przyjęto  do  budżetu kwotę 58.871 zł stanowiącą rozliczenie z lat ubiegłych

   wydatków związanych z finansowaniem składowiska odpadów,  jaką Gmina Skoki

  ma otrzymać  od Gminy  Miejskiej  Wągrowiec.

5. w dz. 801 - Oświata i  wychowanie

-  wprowadzono  w kwocie 4.062 zł środki przeznaczone przez Gminę Mieścisko

   stanowiące pokrycie kosztów dotacji przekazanej dla przedszkola prowadzonego

   przez podmiot inny niż gmina / Fundacja Pomoc Dzieciom  Wiejskim/.

6. w dz. 852 - Pomoc społeczna

- zwiększono o  2.000 zł planowane wpływy za usługi  opiekuńcze oraz wprowadzono

   do budżetu  darowiznę przekazaną w postaci pieniężnej przez gminy  partnerskie

   z Niemiec i  Holandii w kwocie 964 zł

7. w dz. 921 Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego

- na podstawie pisma Wojewody  Wielkopolskiego wprowadzono  kwotę 900 zł

  dotacji  dla Biblioteki na sfinansowanie wydatków związanych ze świadczeniem 

  usługi przyłączenia do  sieci w celu zapewnienia korzystania z szerokopasmowego

  dostępu do internetu, a na podstawie  porozumienia z Ministerstwem Kultury

  ujęto  dotację na zakup  nowości wydawniczych w kwocie 10.950 zł.

- ujęto również środki z Fundacji  Współpracy Polsko - Niemieckiej przyznane

  na  częściowe sfinansowanie „Obchodów 10- lecia współpracy  Gminy Skoki,

  Bardowick i Venhuizen  w wysokości  14.000 zł.

 

Po stronie WYDATKÓW:

 

1. dział 020 - Leśnictwo

-  zwiększono  o kwotę 37.500 zł planowane wydatki  związane z gospodarką leśną.

2. dział 600 - Transport i  łączność

- zmniejszono  o  50.000 zł  planowane wydatki na inwestycje drogowe, zmiana

   ta dotyczy zwiększenia o  10.000 zł planu  wydatków na drogę Grzybowo

   -  Grzybowice i  zmniejszenia o  60.000 zł planu  wydatków na ul. Osiedlową.

3. dział 750 - Administracja  publiczna

- zmniejszono o  5.000 zł planowane wydatki  na usługi pocztowe.

4. dział 754  - Bezpieczeństwo  publiczne i ochrona  przeciwpożarowa

 - zwiększono  o  70 zł planowane wydatki na zakup i montaż bramy  garażowej

    w OSP Kakulin.

5. dział  756 - Dochody  o  osób  prawnych, od osób fizycznych i innych

                       jednostek nieposiadających   osobowości prawnej oraz wydatki

                       związane z ich poborem

- zwiększono planowane wydatki   o 5.000 zł na usługi pocztowe.

6. dział  757 - Obsługa długu  publicznego

-  zmniejszono o  25.300 zł zaplanowane wydatki  na  odsetki.

7 dział 801 - Oświata i  Wychowanie

-  zwiększono planowane  wydatki na ZFŚS dla nauczycieli emerytów o  kwotę

    6.023 zł a także  środki na dotację dla podmiotu prowadzącego publiczne

    przedszkola /Fundacja/ o  kwotę 4.062 zł / środki  przekazane przez  Mieścisko/.

8.   dział 851  - Ochrona zdrowia

 - zwiększono  o  8.000 zł planowane  wydatki  na realizację GKPi RPA

9.   dział 852  - Pomoc społeczna

 - zmniejszono  o  12.ooo zł planowane wydatki na dodatki mieszkaniowe oraz

   zwiększono o 964 zł wydatki na zakup urządzenia do  rehabilitacji do świetlicy

   prowadzonej przez OPS/ darowizna gmin  partnerskich/.

10. dział 854 -  Edukacyjna  opieka wychowawcza

- zwiększono o  17.403 zł planowane wydatki na stypendia.

11.  dział 900 Gospodarka  komunalna i  ochrona środowiska

 - zwiększono o 272.871 zł planowane wydatki inwestycyjne, zmiana ta dotyczy :

    przesunięcia  na rok  przyszły wydatków  w kwocie 5.000 zł na kanalizację

    Pawłowo Sk. - Stawiany - Rejowiec - Naftobazy ... -  z powodu obiektywnych   

    okoliczności zadanie  będzie mogło być wykonane najwcześniej  w 2006r.

    i jego  koszt wyniesie 6.000 zł.

 -  wprowadzono wydatków w roku  bieżącym w kwocie 277.871 zł na budowę kanalizacji 

    sanitarnej na ul. Kościuszki  i  Głowackiego,  przy  czym  219.000 zł  stanowi kwotę  

    jaką Wojewódzki  Fundusz Ochrony  Środowiska i  Gospodarki  Wodnej w Poznaniu 

    umorzył Gminie pożyczkę  którą przeznacza się na to zadanie,  natomiast 58.871 zł

    to środki  które ma przekazać  Miasta Wągrowiec  tytułem rozliczenia  składowiska

    odpadów.

-  zmniejszono  o kwotę 124.089 zł planowane środki dla Związku „Puszcza Zielonka”.

-  zmniejszono o  kwotę 10.000 zł planowane wydatki na zakup  i montaż lamp na

   ul. K.Wielkiego.

 

 

12.  dział  921 - Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego.

- planowane na rok  bieżący wydatki na świetlicę w Rościnnie przesunięto na rok 

  przyszły, ponieważ realizacja  zadania  rozpocznie  się najwcześniej w przyszłym 

  roku,

- zwiększono  również o  11.850 zł  dotację dla biblioteki / 900 zł na szerokopasmowy

  dostęp do  internetu i  10.950  zł na zakup książek/  oraz 18.000 zł  wydatki  dot.  

  pozostałej  działalności / 14.000 zł  środki  z Fundacji Wspólpracy  Polsko

   - Niemieckiej  i  4 tys.zł na pozostałe wydatki?

13.  dział  926  - Kultura fizyczna i  sport

- zmniejszono o 5.000 zł planowane wydatki bieżące na utrzymanie stadionu,  natomiast  

  zwiększono planowane wydatki majątkowe o  12.000 zł z przeznaczeniem  na zakup  

  kosiarki.

 

Pozostałe zmiany:

Zmieniono treść załącznika stanowiącego  limity wydatków na wieloletnie  programy   

inwestycyjne, a także zestawienie  dotacji udzielanych  z budżetu i plan przychodów

i  wydatków zakładu  budżetowego,  zestawienie dotacji udzielanych  z  budżetu  gminy

oraz plan  rachunków  dochodów  własnych.

W załączniku stanowiącym limity wydatków na wieloletnie  programy  inwestycyjne wprowadzono  zmiany w zakresie  wydatków  roku  bieżącego, a ponadto  zmiany 

dotyczące lat  przyszłych , i tak :

-  zwiększono planowaną kwotę na wykup gruntów na 2006r.  do kwoty  36.000 zł.

-  zasadniczą część realizacji budowli  osiedli Rakojedzka i  Topolowa przesunięto na rok 2007.

-  ujęto na 2006r. następny  etap przebudowy chodnika Jana Pawła II, którego  koszt  szacuje

   się na 200.000 zł także drugi  etap przebudowy chodnika na ul. Kościelnej,  koszt  zadania 

   również ma wynosić 200.000 zł

-  realizację budowy  nawierzchni drogi  do  Brzeźna przesunięto na 2007 r. przy  czym koszt

   przedsięwzięcia  zwiększono do kwoty 400.000 zł.

-  wprowadzono  na 2006r. zadanie pn. Przebudowa drogi  gminnej w południowej części 

   wsi  Łosiniec „ na którego  realizację przyjęto  210.000 zł. oraz w Potrzanowie  - 300.000 zł

-  również na 2006r.  ujęto  zadanie „Budowa nawierzchni  drogowej ul. Granicznej i  cz. ulicy 

   Okrężnej... „ przewidywany koszt - 436.710 zł

-  ujęto też „Budowę nawierzchni  drogowej ul. Polnej” na której  realizację w 2006r.

   przewidziano  466.672 zł

-  zwiększono  ogólną kwotę wydatków na zadanie realizowane przez Międzygminny Związek

   Puszcza Zielonka „Szlak kościołów drewnianych....” do  wysokości  50.005 zł

-  zwiększono o  7.000 zł planowane na 2006r. wydatki  na komputeryzację Urzędu,  w związku

   z koniecznością zakupu w przyszłym  roku nowego  serwera oraz wprowadzono  plan 

   wydatków w wysokości 5.000 zł na zakup  w 2006r. projektora  wizyjnego.

- na zadanie związane  z kanalizacją Pawłowo  Skockie - Stawiany - Rejowiec... przewidziano

   w 2006r.  kwotę 6.000 zł

- zmniejszono  o  58.871 zł planowane na 2006r. wydatki  na kanalizację  ulic Głowackiego 

   i  Kościuszki,

- stosownie  do informacji przekazanej  przez Związek „Puszcza Zielonka” zwiększono

   planowane wydatki na Kanalizację obszaru  Parku  Krajobrazowego,

- wprowadzono plan  wydatków na 2006r. na budowę oświetlenia na ul.  Wągrowieckiej

   i  w Kakulinie - przewidywany koszt  obu  zadań - po 38.000 zł

-  budowę nawierzchni placu  targowego przesunięto na 2007 r.

-  remont  świetlicy wiejskiej  w Rościnnie przesunięto  również na rok 2006.

-  wprowadzono  na 2006r.  budowę ścieżki  pieszo - rowerowej  z Rejowca do  Małego 

   Rejowca - 59.000 zł.

 

 

 

 

W § 17 pkt. 3 uchwały  zwiększono kwotę do której  Burmistrz Miasta i Gminy 

może samodzielnie zaciągać zobowiązania na wydatki  bieżące nie znajdujące

pokrycia w budżecie 2005r. do kwoty  567.800 zł.  Zmiana  ta dotyczy konieczności przeprowadzenia  jeszcze  w tym  roku przetargu na dowozy uczniów do  szkół, 

na rok  przyszły,  a co  za tym  idzie,  zawarcia przez Burmistrza Miasta i Gminy 

umowy  z wybranym  wykonawcą.

 

Przewodnicząca Rady  Grażyna Szymkowiak

poprosiła o  opinie  stałe Komisje Rady  do  projektu  uchwały.

 

Po wysłuchaniu opinii poszczególnych Komisji w dyskusji  zabrał głos

- radny  Grzegorz Owczarzak

mówił, iż Komisja Finansów miała wątpliwości co do proponowanych przez

Burmistrza  zmian w Wieloletnim  Planie Inwestycyjnym, gdyż  Rada podejmując uchwałę w sprawie zmian w budżecie winna wprowadzać zmiany  dotyczące budżetu bieżącego roku tj. 2005r.  Natomiast Burmistrz proponuje wprowadzić w tej  uchwałe  również zmiany  dot.  zadań inwestycyjnych  planowanych  na 2006 i  2007r.

Dodał, że osobiście sprawdzał  zapisy  ustawy  o  finansach publicznych  i  nie znalazł żadnego  zapisu takiego, który  obligowałby Radę aby  rok wcześniej w budżecie  musiała zapisywać zadania inwestycyjne do  realizacji  na lata następne.

Niezrozumiałym  jest  to tym  bardziej, że radni  Rady nie znają  jeszcze

projektu  budżetu   miasta i gminy  na 2006r. - bo  dopiero dzisiaj  projekt budżetu otrzymaliśmy.

Komisja Finansów  poparła projekt uchwały z pokorą lecz bez przekonania.

 

Skarbnik  Gminy  Aleksandra Kamińska

odpowiadając wyjaśniała, że faktycznie to nie wynika z ustawy o  finansach  publicznych , ale z wytycznych regionalnej  izby  obrachunkowej.

Podczas ostatniego  szkolenia wskazano, że zadania planowane w projekcie

budżetu  muszą mieć wcześniejsze odzwierciedlenie w Wieloletnich  Programach  Inwestycyjnych i dlatego zaproponowaliśmy je wpisać do projektu  uchwały.

 

Rada Miejska Gminy

p o d j ę ł a (13 głosami za -  jednogłośnie /

Uchwałę nr XXXIX/240/2005

w sprawie  wprowadzenia zmian w uchwale budżetowej

na rok  2005

Podjęta Uchwała  stanowi załącznik nr 8 do protokółu sesji Rady.

 

Przewodnicząca Rady  Grażyna Szymkowiak

ogłosiła 5 minutową przerwę w obradach sesji Rady.

 

Po przerwie Przewodnicząca Rady  Grażyna Szymkowiak

obrady sesji  wznowiła przystępując do omawiania kolejnego 

punktu porządku  obrad.

 

ad. 9

Burmistrz Miasta i Gminy  Tadeusz Kłos

omawiając projekt uchwały wskazał, że uchwalenie  programu  współpracy 

z organizacjami  pozarządowymi oraz innymi  podmiotami prowadzącymi 

działalność pożytku  publicznego wynika z obowiązujących  przepisów

i ma na celu prowadzenie przez Gminę Skoki działalności w sferze 

zadań  publicznych miasta i  gminy we współpracy z organizacjami pozarządowymi

i podmiotami wymienionymi  w  art. 3  ustawy  o  pożytku publicznym  i  wolontariacie, prowadzącymi odpowiednio do  terytorium zakresu działania miasta i gminy,  działalność pożytku publicznego w zakresie  odpowiadającym zadaniom miasta

 i gminy. Cel  ten  realizowany jest  przede wszystkim poprzez:

-  określenie priorytetów zadań publicznych,

-  zapewnienie udziału organizacji pozarządowych w realizacji  tych  zadań,

-  obniżenie kosztów realizacji  zadań publicznych w wyniku  wykorzystania

    bezpłatnej  pracy  wolontariuszy,

-  zabezpieczenie w budżecie miasta i gminy środków finansowych

    umożliwiających terminowe wykonanie zadań.

 

Przewodnicząca Rady  Grażyna Szymkowiak

poprosiła o przedstawienie opinii komisji do projektu  uchwały

 

W dyskusji  głos zabrali kolejno:

 

1.  radny  Gronowicz Leszek

- zabierając głos mówił, że rok  temu uchwalając  ten „Program” zgłaszaliśmy

uwagi jednak nikt nie wziął ich pod uwagę.

Przedstawiony  projekt  jest  zupełnie taki  sam , jak  rok  temu, a przede wszystkim

nie  został skonsultowany  z organizacjami  pozarządowymi. Ustawa  wymienia

chyba 24 zadania, a w naszym programie  ujęto  tylko 5 zadań - to  jest zadaniem  radnego zbyt mało.

 

2. radny  Biały  Paweł

- prosił, aby  radca prawny  wypowiedział się, czy  jest możliwość

prawna dopisania do projektu programu zadania z zakresu  oświaty, edukacji i wychowania młodzieży” ?

 

Radca prawny  Urzędu  Mirosława Nowakowska

odpowiadając mówiła, że zapisać można cały  katalog  zadań wymienionych 

ustawą. Jednak  musimy  pamiętać, że muszą to  być zadania, które  należą

do  zadań własnych  gminy , a dodatkowo powinny mieć zabezpieczenie

środków w budżecie. Ponadto Rada musi zadać sobie pytanie i  wybrać,

czy  powierzyć realizację zadań  własnych powołanym  jednostkom organizacyjnym,  czy  organizacjom  pozarządowym.

 

3.  Radny  Bogunia Przemysław

- wskazał, że jest mu  przykro, że w programie nie znalazł się zapis

dot. likwidacji  bezrobocia choć rozumie, że nie jest  to zadanie własne gminy.

Radny  Owczarzak Grzegorz

-  zgodnie z wnioskiem, jaki proponuje dopisać Komisja oświata , edukacja

 i  wychowanie  młodzieży uważam, że może jednak , to  zadanie być prowadzone

 w ramach ustawy o pożytku publicznym i wolontariacie.

 

Radca Prawny  Urzędu  Mirosława Nowakowska

- odpowiadając mówiła, cyt. „z uporem maniaka” że prowadzenie  szkół  odbywa

się na podstawie ustawy o  systemie oświaty, a nie na podstawie ustawy o pożytku publicznym  i  wolontariacie. Zapewniała, że ustawa o pożytku publicznym

i  wolontariacie nie jest ustawą na podstawie której  prowadzi się szkoły.

Nie ma żadnych  przeszkód, aby dopisać do priorytetów proponowane

zadanie przez Komisję i organizacjom pozarządowym zlecić inne sprawy

dot. oświaty, edukacji i wychowania młodzieży, aniżeli  prowadzenie szkół

np. organizacja wypoczynku.

Wskazała, że należy dodatkowo  pamiętać  iż nie każda organizacja ma status organizacji  pożytku  publicznego. Ponadto  musimy pamiętać, że realizujemy 

tylko  zadania własne wymienione w katalogu spraw  zapisanych  w ustawie

o  samorządzie gminnym. Potwierdzała, że sprawa bezrobocia  jest zadaniem

własnym samorządu   powiatu.

 

4. Radny  Jarosław Modlibowski

prosił, aby przewodniczący Komisji  wyjaśnił o  co  chodzi w zgłoszonym wniosku 

przez Komisję.

Przewodniczący  Komisji Grzegorz Owczarzak

odpowiadając mówił, iż komisja zgłaszając wniosek wnosi, aby  wśród priorytetów znalazło się również zadanie  z zakresu  oświaty, edukacji  i  wychowania młodzieży.

 

W wyniku  jawnego  głosowania

Rada Miejska Gminy

przyjęła / 13 głosami  -  jednogłośnie / wniosek Komisji  Finansów,

Rozwoju  Gminy  i  Komunikacji o  dopisanie zadania z zakresu 

oświaty,  edukacji i  wychowania młodzieży, jako  pkt. 6 w IV rozdz.

Programu.

 

Rada Miejska Gminy

p o d j ę ł a

(13  głosami za -  jednogłośnie )

Uchwałę nr XXXIX/241/2005

w sprawie uchwalenia „Programu  Współpracy Miasta i Gminy 

Skoki z organizacjami  pozarządowymi oraz innymi  podmiotami prowadzącymi  działalność pożytku publicznego na 2006 rok”.    

Podjęta Uchwała  stanowi załącznik nr  10  protokółu  sesji  Rady

 

 

 

ad. 10

 

Burmistrz Miasta i Gminy  Tadeusz Kłos

omawiając projekt uchwały wskazał, że  zgodnie z przepisami

prawa organ prowadzący szkoły  jest  zobowiązany  do  corocznego

uchwalania regulaminu przyznawania dodatków do  wynagrodzenia

zasadniczego, wynagrodzenia za godziny ponadwymiarowe i  godziny

doraźnych  zastępstw oraz kryteria  i  tryb przyznawania nagród i innych

świadczeń wynikających ze stosunku pracy  nauczycieli zatrudnionych

w szkołach i przedszkolach. Projekt  proponowanego  Regulaminu 

został uzgodniony  ze związkami zawodowymi  działającymi  na terenie

gminy  Skoki i  uzyskał  pozytywną opinię obu związków.

 

W dyskusji  zabrali głos kolejno:

 

1. radny  Bogunia Przemysław

- zabierając głos potwierdzał, że projekt  Regulaminu  został skonsultowany

z działającymi  związkami  zawodowymi. Osobiście nie zgadza się z  dodatkiem

motywacyjnym gdyż uważa, że ten  dodatek  powinien motywować i powinien

być przyznawany za coś dodatkowego, coś co nauczyciel  robi  dla szkoły

i  ucznia poza  swoim  zakresem  obowiązków. Natomiast w naszych placówkach

przyjęto tak, że każdy  nauczyciel  ma dodatek w  równej  wielkości.

Dlatego  uważa, że powinien być wypracowany  taki mechanizm, który by

motywował , a przyznawać go  powinien  nie dyrektor lecz Burmistrz.

Następnie zgłosił wniosek , aby  w § 34 pkt. 1 Regulaminu słowo „pełnym”

zastąpić  słowem „ w niepełnym” -  bo  w tekście jest  chyba błędnie zapisane.

 

Burmistrz Miasta i Gminy Tadeusz Kłos

- odpowiadając wyjaśniał, że uprawnienie do przyznawania dodatku 

motywacyjnego  ma dyrektor szkoły, ponieważ dodatek ten jest częścią

wynagrodzenia nauczycieli. Natomiast faktycznie  po  konsultacji  z radcą

prawnym  w § 34 pkt. 1 powinno być słowo  w niepełnym”.

 

Przewodnicząca Rady  Grażyna Szymkowiak

poddała wniosek  radnego pod głosowanie, aby  w § 34 pkt. 1 projektu 

Regulaminu  słowo „ w pełnym” zamienić na słowo „ w niepełnym”.

 

 

Rada Miejska Gminy

/13 głosami  za  -  jednogłośnie/

wprowadziła  zaproponowaną  poprawkę.

 

 

 

 

 

Rada Miejska Gminy

uwzględniając przyjętą poprawkę

p o d j ę ł a  ( 12 głosami  za i 1 głosem  wstrzymującym  się )

Uchwałę nr  XXXIX/242/2005

w sprawie regulaminu przyznawania dodatków do 

wynagrodzenia zasadniczego,  wynagrodzenia za godziny ponadwymiarowe i innych  świadczeń wynikających

ze stosunku  pracy nauczycieli

Podjęta Uchwała  stanowi załącznik nr  11 do protokółu sesji Rady.

 

ad. 11

 

Burmistrz Miasta i Gminy  Tadeusz Kłos

omawiając projekt uchwały wskazał, że  procedurę nad opracowaniem zmiany

studium uwarunkowań i  kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy  Skoki zatwierdzonego uchwałą Rady  Miejskiej  Gminy Skoki  nr L/305/98 z dnia 16.06.1998r. rozpoczęto po podjęciu przez Radę Miejskiej Gminy uchwały  nr XXVI/157/2004

z dnia 29.09.2004r. w sprawie  przystąpienia do  sporządzenia  zmiany  studium

w zakresie uregulowanym niniejszą uchwałą. Przedmiotowe studium zostało opracowane zgodnie z przepisami  ustawy z dnia 27 marca 2003r. o planowaniu 

i  zagospodarowaniu przestrzennym /Dz.U.z 2003 r. nr 80 poz. 717 z zm./ 

i  rozporządzenia  Ministra Infrastruktury z dnia 18 kwietnia 2004r. w sprawie

zakresu projektu  studium. Po uchwaleniu niniejszego   studium przez Radę

Miejską Gminy Skoki  uchwała wraz z dokumentacją prac planistycznych zostanie przekazania Wojewodzie Wielkopolskiemu w celu  oceny zgodności  przepisami prawa. Ustalenia studium będą wiążące dla Gminy przy  sporządzeniu miejscowych planów zagospodarowania  przestrzennego w zakresie uregulowanym niniejszą uchwałą.

 

Rada Miejska Gminy

po wysłuchaniu opinii stałych  komisji Rady

p o d j ę ł a

( 13 głosami  za  - jednogłośnie )

Uchwałę nr XXXIX/243/2005

w sprawie zmiany  Studium uwarunkowań i  kierunków zagospodarowania przestrzennego Gminy  Skoki oraz przyjęcia jednolitego  tekstu Studium uwarunkowań i  kierunków zagospodarowania przestrzennego  Gminy  Skoki.

Podjęta Uchwała  stanowi załącznik nr 12 do protokółu sesji Rady.

 

 

 

 

 

ad. 12

 

Burmistrz Miasta i Gminy  Tadeusz Kłos

omawiając projekt uchwały wskazał, że zgodnie z  przepisami prawo ochrony  środowiska organ  wykonawczy gminy  sporządza gminny  program  ochrony  środowiska,  uwzględniając  wymagania określone ww. ustawie, w szczególności:

cele i priorytety ekologiczne, rodzaj i  harmonogram działań proekologicznych,  mechanizmy ekonomiczne oraz środki  niezbędne do  osiągnięcia celów.

Projekt  gminnego programu  ochrony  środowiska został pozytywnie zaopiniowany  przez Zarząd Powiatu uchwałą  nr 481/2005 z dnia 4 sierpnia 2005r.

Program  Ochrony  Środowiska po  uchwaleniu  przez Radę będzie realizowany

przez Burmistrza Miasta i Gminy, który to co dwa lata składa Radzie raport

z  jego  wykonania.

 

Rada Miejska Gminy

po  wysłuchaniu  opinii stałych  komisji  Rady

p o d j ę ł a  

( 13 głosami  za  - jednogłośnie )

Uchwałę nr  XXXIX/244/2005

w sprawie uchwalenia Programu Ochrony Środowiska

dla Miasta i  Gminy  Skoki

Podjęta Uchwała  stanowi załącznik nr 13 do  protokółu sesji Rady.

 

ad. 13

 

Burmistrz Miasta i Gminy  Tadeusz Kłos

omawiając projekt uchwały wskazał, że działka nr 101/3  o pow. 0,07 ha

w Rejowcu zabudowana jest  budynkiem inwentarskim i  stanowi łącznie

własność  Gminy  Skoki. Ponieważ powstanie  takiego  obiektu datuje się

na  początek  XX wieku jego  stan techniczny nie jest najlepszy i  wymaga 

przeznaczenia  środków chociażby na wykonanie  prac zabezpieczających

część ścian i  konstrukcji  dachowej. Jednak  z ekonomicznego punktu widzenia rozwiązaniem  prostszym i  nie wymagającym angażowania środków byłaby

sprzedaż tej  nieruchomości.

 

Radny  Modlibowski  Jarosław

- pytał się czy  jest  opinia mieszkańców  w kwestii  sprzedaży tej  nieruchomości ?

Burmistrz Miasta i  Gminy  Tadeusz Kłos

- nie ma opinii , gdyż nie mamy  obowiązku  zaciągania opinii w  kwestii

zbywania mienia gminnego. Informacja -  wykaz nieruchomości do sprzedaży

po podjęciu  uchwały  przez Radę przez 6  tygodni będzie podany  do publicznej  wiadomości na tablicy ogłoszeń Urzędu i  na  stronie internetowej  gminy.

Radny  Modlibowski  Jarosław

- prosił, aby  wykaz sprzedaży  tej  nieruchomości  był  wywieszony

również na tablicy  ogłoszeń w miejscowości  Rejowiec.

 

Rada Miejska Gminy

po wysłuchaniu  opinii  stałych  komisji  Rady

p o d j ę ł a  

( 13 głosami  za  - jednogłośnie )

Uchwałę nr  XXXIX/245/2005

w sprawie sprzedaży  nieruchomości zabudowanej położonej 

w Rejowcu  /działka nr  101/3 /

Podjęta Uchwała  stanowi załącznik nr 14 do  protokółu sesji Rady.

 

ad. 14

 

Burmistrz Miasta i Gminy Tadeusz Kłos

omawiając projekt uchwały wskazał, że nieruchomość gruntowa zabudowana  budynkiem gospodarczym obejmująca działkę nr 89/4 o pow. 0,1224 ha

położona w Rejowcu przy  drodze powiatowej do  Stawian powstała

po geodezyjnym podziale działek o  numerach  89/1  i 89/2  zabudowanych 

obiektami  szkolnymi.

W rezultacie tego  podziału wydzielono odrębną działkę pod budynkiem

szkoły o numerze geodezyjnym 89/3, którą wraz z budynkiem szkoły

przekazano w użyczenie Fundacji Pomoc Dzieciom  Wiejskim z siedzibą

w Bliżycach oraz działkę nr 89/ 4  związaną z budynkiem gospodarczym

/ inwentarskim / którego  przejęciem nie była  zainteresowana Fundacja.

Przedmiotową nieruchomość zaproponowałem do  sprzedaż w drodze

na XXXII sesji  Rady  w dniu  9  lutego  br.,  jednak  na skutek wątpliwości 

części  radnych, co  do zasadności sprzedaży tej  nieruchomości i propozycji  pozostawienia jej na potrzeby rekreacyjno - kulturalne mieszkańców  wsi  nie przegłosowała jednak projektu  uchwały.

W międzyczasie Rada Sołecka wsi  Rejowiec wystąpiła z wnioskiem 

do  mnie o przekazanie działki   nr 89/4  wraz z budynkiem  gospodarczym

sołectwu na potrzeby rekreacyjno -  kulturalne  mieszkańców wsi.

W związku  z powyższym  postanowiłem  zaciągnąć opinii Rady  Miejskiej 

Gminy  na XXXVI sesji  rady  w dniu  16.06. 2005r. - jednak projekt opinii

nie został przegłosowany.

Budynek  gospodarczy jest  w złym  stanie technicznym i  wymaga  pilnego

przeprowadzenia  robót  związanych z remontem  kapitalnym dachu. 

Nie wykonanie tych  robót  w najbliższym czasie grozi uszkodzeniu  budynku

a w dalszej perspektywie jego  zawaleniu. Uporządkowania wymaga również

sam teren  działki znajdującej  się w centrum wsi.

Wobec odstąpienia od przekazania nieruchomości  Sołectwu Rejowiec

obowiązki  te musi przejąć właściciel czyli  gmina Skoki jak również podjąć

decyzję co  do  dalszych  losów tej  nieruchomości.

Dlatego  też ponownie proponuje się przeznaczyć działkę  nr 89/4  wraz

z budynkiem gospodarczym  do  sprzedaży.

Na sprzedaż nieruchomości ogłoszony  zostanie przetarg a w sytuacji

gdy  sprzedaż w wyniku  przetargu okaże się bezskuteczna przewiduje się 

możliwość sprzedaży w drodze negocjacji.

 

 

 

W dyskusji  radny  Modlibowski Jarosław

- prosił, aby  również w miejscowości  Rejowiec wywiesić  wykaz sprzedaży

tej  nieruchomości,  aby  mieszkańcy  sołectwa  wiedzieli.

 

Rada Miejska Gminy

po wysłuchaniu  opinii  stałych  komisji  Rady

p o d j ę ł a  

( 11 głosami  za i  2  głosami wstrzymującymi się/ 

Uchwałę nr  XXXIX/246/2005

w sprawie zbycia nieruchomości  gruntowej zabudowanej 

w Rejowcu / działka nr 89/4 o pow.0,1224 ha/

Podjęta Uchwała  stanowi załącznik nr 15 do  protokółu sesji Rady.

 

ad. 15

 

Burmistrz Miasta i Gminy Tadeusz Kłos

omawiając projekt uchwały wskazał , że zgodnie z ustaleniem będziemy  omawiali  osobno  projekt  uchwały  dot. sprzedaży  działki w Rejowcu i  osobno w Pawłowie Skockim. Wskazał, że omówi oba projekty uchwał, a głosowanie nad każdym

projektem  będzie oddzielne. Proponujemy przeznaczyć do  sprzedaży dwie

działki gminne w Rejowcu  o  pow. 2.01 ha  i  w Pawłowie Skockim  o  pow.

1,86 ha. Powyższe działki są własnością Gminy  Skoki i powstały  w wyniku  komunalizacji dawnych  gruntów szkolnych. Dzierżawcami tych  powierzchni

są do  dzisiaj emeryci oraz czynni  nauczyciele, którzy zgłosili swoje zainteresowanie  nabyciem  przedmiotowych  gruntów, jednak zbycie ich nastąpi w drodze przetargu nieograniczonego.

 

Następnie wysłuchano opinii  stałych  komisji  Rady  do projektu uchwały.

 

W dyskusji  głos zabrali  kolejno:

 

1. radny  Gronowicz Leszek

    - oświadczył, że  wyłączy się z głosowania nad projektem uchwały  w sprawie sprzedaży  działki  gminnej  w Rejowcu  ponieważ  osobiście jest  zainteresowany nabyciem tej działki.

Radca Prawny  urzędu  Mirosława Nowakowska

- nie ma żadnego  znaczenia czy  radny  Gronowicz będzie głosował, czy  nie

   -  działki omawiane  będą przez Gminę zbywane w drodze przetargu  nieograniczonego.

2.  radny  Modlibowski  Jarosław

- pytał się Burmistrza, czy  jest  opinia mieszkańców w sprawie woli zbycia 

szczególnie działki  w Rejowcu. Położenie działki  tej jest  dość atrakcyjne

bo  przy  drodze i w pobliżu  cmentarza. Dlatego powinniśmy  znać opinię

mieszkańcy,  jak  również proboszcza parafii , pytając czy  nie widzą potrzebę pozostawienia tej  działki na potrzeby wsi  np. na poszerzenie cmentarza.

 

3.  radny  Owczarzak  Grzegorz

- zabierając głos pytał się czy  rzeczywiście jest  jakieś zainteresowanie

tą działką i  czy  wymagana jest opinia mieszkańców, a nawet  proboszcza ?

Bo jeśli  tak,  to  może Rada powinna również zapytać się Polskich  Linii Lotniczych

o opinię, czy mogą latać samoloty nad działką.

Dodał, iż taki  tok  postępowania może doprowadzić do  absurdu.

 

Burmistrz Miasta i Gminy  Tadeusz Kłos

- zapewniał, że nie musimy  zaciągać żadnej  opinii .

Jednak  obecnie jesteśmy  w trakcie  odbywania zebrań  wiejskich i możemy 

przy okazji zebrania zapytać się mieszkańców czy  są zainteresowani  zagospodarowaniem  proponowanej działki  na potrzeby  wsi.

 

Z uwagi za wyczerpanie dyskusji 

Przewodnicząca Rady Grażyna Szymkowiak

podała pod głosowanie kolejno uchwały.

 

Rada Miejska Gminy

p o d j ę ł a  

/12 głosów za  i  1 głos wstrzymujący  się/

Uchwałę nr XXXIX/247/2005

w sprawie sprzedaży  działki  gminnej  w Pawłowie Skockim.

Podjęta Uchwała  stanowi załącznik nr 16 do  protokółu sesji Rady.

 

Natomiast  projekt uchwały  w sprawie  sprzedaży działki  w Rejowcu

nie uzyskał  większości  głosów za i  uchwała nie została podjęta

/ 6 głosów za, 6  głosów przeciwnych i  1 radny Gronowicz Leszek

wyłączył się z głosowania/.

 

ad.16

 

Burmistrz Miasta i Gminy Tadeusz Kłos

omawiając projekt uchwały wskazał , że  nieruchomość gruntowa położona

w Budziszewicach obejmująca  działkę nr 51/3 o pow. 0,1800 ha w tym  droga dojazdowa o  pow. 0,0500 ha zabudowana  jest  domem  jednorodzinnym

znajdującym  się w bardzo  złym  stanie technicznym. Dotychczasowemu  najemcy  mieszkania  w tym  budynku,  z uwagi  na jego  stan techniczny przydzielono inny 

lokal mieszkalny  położony również na terenie wsi  Budziszewice. Ponieważ

koszty  remontu kapitalnego budynku  mieszkalnego byłyby  bardzo wysokie, nieruchomość zabudowaną tam budynkiem proponuje przeznaczyć do  zbycia

w drodze przetargu. Gospodarowanie  mieniem  komunalnym w tym  jego  zbywanie należy  do  wyłącznej  właściwości Rady Miejskiej  Gminy .

Burmistrz zapewnił, że do  dodatkowo  mamy  zabezpieczony  lokal mieszkalny  do  lokatora tam zameldowanego,  a obecnie nie przebywającego w tej  nieruchomości.

 

 

Rada Miejska Gminy

po wysłuchaniu  opinii  stałych  komisji  Rady

p o d j ę ł a  

( 12głosami  za i  1 głosie  wstrzymującym  się

Uchwałę nr  XXXIX/248/2005

w sprawie  zbycia  zabudowanej  nieruchomości gruntowej

położonej  w Budziszewicach stanowiącej  działkę n r 51/3

o pow. 0,1800 ha

Podjęta Uchwała  stanowi załącznik nr 17 do protokółu sesji Rady.

 

Radny Biały Paweł

zgłosił  formalny wniosek  o  5  minutową przerwę.

 

Przewodnicząca Rady Grażyna Szymkowiak

poddała wniosek radnego  pod głosowanie.

 

W wyniku  głosowania Rada Miejska Gminy Skoki

postanowiła ogłosić 5 minutową  przerwę.

/ 8  głosów za i 5 głosów wstrzymujących się/

 

Przewodnicząca Rady  Grażyna Szymkowiak

po przerwie wznowiła obrady przystępując do  kolejnego

punktu porządku  obrad.

 

ad. 17

 

Burmistrz Miasta i Gminy Tadeusz Kłos

omawiając projekt  opinii mówił, właściciel nieruchomości  położonej

w Skokach w rejonie  ul. Antoniewskiej, w skład której wchodzi  działka

nr 1032/2 o pow. 1,4005 ha  wystąpił do  Burmistrza Miasta i Gminy  Skoki

z propozycją zamiany części tej  nieruchomości obejmującej drogę dojazdową

o pow. ok.1300 m2 na nieruchomość stanowiącą własność gminy Skoki, 

obejmującą część działki  nr 1052/3 o  pow.  do  2500 m2.

Wniosek  swój  uzasadniał tym, że  w rezultacie  zamiany  gruntów gmina

Skoki uzyska drogę dojazdową do  działek dotychczas pozbawionych  możliwości dojazdu,  a  wnioskodawca poprawi  warunki  zagospodarowania działki nr 1032/2, 

na której rozpoczął  budowę zakładu  produkcyjnego.

Złożona Gminie Skoki propozycja  zamiany nieruchomości wykazanych  jest niewątpliwie korzystną dla obu  stron. Gmina  uzyska  dojazd do  w/w działek

a wnioskodawca poprawi  warunki   zagospodarowania swojej  nieruchomości.

Zgodnie z art. 15 ust. 1 ustawy z dnia  21 sierpnia 1997r.  o  gospodarce nieruchomościami, nieruchomości stanowiące własność gminy mogą być

przedmiotem zamiany na  nieruchomości stanowiące własność osób  fizycznych.

W przypadku nierównej  wartości zamienionych nieruchomości stosuje się dopłatę, której  wysokość jest  równa różnicy wartości zamienianych nieruchomości.

O zamianie  nieruchomości decyduje  rada gminy podejmując stosowną uchwałę.

 

 

W dyskusji  głos zabrali kolejno:

 

1.  radny  Bogunia Przemysław

- zabierając głos mówił, że jest  za rozwojem gminy i  tworzeniem nowych  miejsc

   pracy - dlatego  będzie głosował za proponowaną zamianą.

Jednak  prosił, aby  mu przybliżyć o  jaką drogę chodzi -  bo na tej  działce

co  mówimy to stoi płot.

Burmistrz Miasta i  Gminy  Tadeusz Kłos

- odpowiadając mówił, że płot  stoi na działce obok. Płotu nie ruszamy,

chodzi  właśnie o działkę przy płocie.

 

2.  radny  Modlibowski  Jarosław

- zapytał  się kto poniesie koszty związane ze zamianą ?

Burmistrz Miasta i Gminy  Tadeusz Kłos

- ustaliliśmy, że koszty zostaną rozłożone po  połowie.

 

Rada Miejska Gminy

po wysłuchaniu  opinii  stałych  komisji  Rady

p o d j ę ł a  

( 13 głosami  za -  jednogłośnie)

Uchwałę nr  XXXIX/249/2005

w sprawie zamiany nieruchomości gruntowych  w Skokach

w rejonie ul. Antoniewskiej

Podjęta  Uchwała  stanowi załącznik nr 18 do  protokółu sesji Rady.

 

ad. 18

 

Burmistrz Miasta i Gminy Tadeusz Kłos

omawiając projekt  uchwały mówił,  że nieruchomość gruntowa położona

w Skokach  w rejonie ul. Antoniewskiej składająca  się z działki nr  1052/3 

o pow. 6,4249 ha  obejmuje tereny położone  pomiędzy  byłymi  bazami

 Gminnej Spółdzielni  „Samopomoc Chłopska” i  Spółdzielni  Kółek  Rolniczych

a rzeką Mała Wełna.

W rezultacie obowiązującym  do  31 grudnia 2003 r. „Miejscowym  planie 

ogólnym  zagospodarowania przestrzennego m. Skoki”  tereny  te przeznaczone

były pod inwestycje związane z obsługą rolnictwa i pod zalesienie.

W studium uwarunkowań i  kierunków zagospodarowania  przestrzennego 

gminy Skoki są to  tereny zainwestowania jednostek  osadniczych oraz tereny przeznaczone pod zalesienie.

Znaczna część  gruntów wchodzących w skład działki nr 1052/3 obejmuje 

tereny  byłego wysypiska śmieci. Nabyciem części działki nr 1052/3 

zainteresowany jest jeden  z inwestorów posiadających  grunty  przyległe.

 

Zbycie wydzielonej geodezyjnie nieruchomości  nastąpi w drodze przetargu.

Gospodarowanie  mieniem  komunalnym w tym  jego  zbywanie należy

do   wyłącznej  właściwości Rady  Miejskiej  Gminy  Skoki dlatego  przedkładam

Radzie projekt  uchwały  w powyższej  sprawie.

 

Rada Miejska Gminy

po wysłuchaniu  opinii  stałych  komisji  Rady

p o d j ę ł a  

( 13 głosami  za -  jednogłośnie)

Uchwałę nr  XXXIX/250/2005

w sprawie zbycia nieruchomości gruntowej położonej

w Skokach  w rejonie ul. Antoniewskiej obejmującej część

działki nr 1052/3 o pow. do 4 ha.

Podjęta  Uchwała  stanowi załącznik nr 19 do  protokółu sesji Rady.

 

ad. 19

 

Burmistrz Miasta i  Gminy  Tadeusz Kłos

omawiając projekt  uchwały mówił,  że działka nr  696 o pow. 3.07 ha

w Potrzanowie stanowiąca  w całości teren zalesiony jest  własnością

Gminy  Skoki.  Właściciele  leżących w sąsiedztwie działek letniskowych

tzw.  dawne  „tereny  CPN” wystąpili o sprzedaż przyległych  gruntów w celu  poprawienia  warunków  zagospodarowania  swoich  niewielkich obszarowo 

działek. Przedmiotem zbycia  będą więc części nieruchomości, które nie będą

mogły  być zagospodarowane jako  nieruchomości odrębne z powodu  braku

dojazdu oraz rodzaj użytku - ponieważ stanowią teren  leśny.

Zgodnie z przepisami ustawy o  samorządzie gminnym wolę sprzedaży  wyraża

Rada Miejska Gminy w formie uchwały. Ponieważ wydzielenie nowych działek

wiąże się z koniecznością poniesienia kosztów przygotowania zadania 

i  geodezyjnego wyznaczenia  nowych  działek, wskazana jest  wcześniejsza

akceptacja  planowanych  zamierzeń przez Radę.

 

W dyskusji  głos zabrali kolejno:

 

1. radny  Modlibowski  Jarosław

-pytał,  czy te poszerzenia będą z prawem  zabudowy ?

 

Burmistrz Miasta i Gminy  Tadeusz Kłos

  - są to poszerzenia działki bez prawa  zabudowy.

 

2. radny  Matuszak  Grzegorz

-  mówił, że ceny  można spodziewać się wysokiej , bo na każdej 

z poszerzonych działek są drzewa, czyli  las.

 

Burmistrz Miasta i Gminy  Tadeusz Kłos

-  wyceny  dokona rzeczoznawca majątkowy.

 

3. radny  Biały  Paweł

- pytał  - kto  poniesie koszty wyceny  i podziału  geodezyjnego ?

Burmistrz Miasta i Gminy  Tadeusz Kłos

-  poniosą w całości  wnioskodawcy, czyli  zainteresowani.

 

Rada Miejska Gminy

po wysłuchaniu  opinii  stałych  komisji  Rady

p o d j ę ł a  

( 13 głosami  za -  jednogłośnie)

Uchwałę nr  XXXIX/251/2005

w sprawie sprzedaży gruntów przeznaczonych na poszerzenie

działek letniskowych w Potrzanowie.

Podjęta  Uchwała  stanowi załącznik nr 20 do  protokółu sesji Rady.

 

ad. 20

 

Burmistrz Miasta i  Gminy  Tadeusz Kłos

omawiając projekt  uchwały mówił,  że działka  nr 1516  o pow. 492 m2

w Skokach stała się własnością Gminy  w wyniku  realizacji  uchwały 

nr  XXXVIII/235/05 Rady  Miejskiej  Gminy   Skoki z dnia 14 września 2005r.

i  złożonego  na jej podstawie  przez Burmistrza  notarialnego oświadczenia 

o  skorzystaniu z  prawa pierwokupu tej  nieruchomości.

Ciekawe  położenie działki - w obrębie osiedla domków letniskowych

w Skokach - Karolewie, potwierdzają podania osób zainteresowanych kupnem

tej  nieruchomości.

 

Rada Miejska Gminy

po wysłuchaniu  opinii  stałych  komisji  Rady

p o d j ę ł a  

( 13 głosami  za -  jednogłośnie)

Uchwałę nr  XXXIX/252/2005

w sprawie sprzedaży działki  nr 1516 położonej w Skokach

-  Karolewie .

Podjęta  Uchwała  stanowi załącznik nr 21 do  protokółu sesji Rady.

 

ad. 21

 

Burmistrz Miasta i  Gminy  Tadeusz Kłos

omawiając projekt  uchwały mówił,  że zgodnie z  ustawą Prawo wodne

aglomeracja oznacza teren,  na którym zaludnienie lub działalność gospodarcza

są wystarczająco skoncentrowane, aby  ścieki  komunalne były zbierane

i  przekazywane do  wspólnej  oczyszczalni  ścieków komunalnych.

 

 

 

Każda aglomeracja o  równoważnej liczbie mieszkańców powyżej  2000

winna być wyposażona w system  kanalizacji zbiorczej dla ścieków komunalnych zakończonej oczyszczalnią ścieków zgodnie  z ustaleniami wynikającymi

z Krajowego Programu Oczyszczania Ścieków Komunalnych.

Pierwsza edycja  Krajowego  Programu  Oczyszczania Ścieków  Komunalnych, dokumentu  określonego plan inwestycyjny w dziedzinie  gospodarki  wodno

-  ściekowej, została zatwierdzona przez Rząd RP 16  grudnia 2003r.

W programie tym  nie ujęto  aglomeracji Murowana Goślina.

Z uwagi  na fakt, że w programie tym nie ujęto  50 % potrzeb województwa wielkopolskiego została zgłoszona konieczność weryfikacji  tego programu.

Weryfikację tę  rozpoczęto od ponownego wyznaczenia  aglomeracji

dla każdego województwa oddzielnie. Wojewoda Wielkopolski

po wcześniejszych  spotkaniach i  konsultacjach z gminami zweryfikował

projekt planu  aglomeracji Murowana Goślina,  który zgodnie z  obecnie  obowiązującymi  przepisami przedkłada do  zaopiniowania Radzie Miejskiej 

Gminy  Skoki.

W aktualnej wersji  Krajowego  Programu  Oczyszczania Ścieków Komunalnych

w zakresie wyposażenia aglomaracji w systemie kanalizacji zbiorczej

znajduje się Aglomeracja Murowana Goślina. Ostatecznego  wyznaczenia

aglomeracji dokona Wojewoda Wielkopolski w drodze aktu prawa miejscowego,

po  zaciągnięciu opinii  wszystkich  gmin wchodzących w skład aglomeracji 

oraz Zarządu Województwa Wielkopolskiego. W związku  z czym  wnioskuje

do  Rady  Miejskiej  Gminy  Skoki o  podjęcie tej uchwały.

 

Rada Miejska Gminy

po wysłuchaniu  opinii  stałych  komisji  Rady

p o d j ę ł a  

( 13 głosami  za -  jednogłośnie)

Uchwałę nr  XXXIX/253/2005

w sprawie zaopiniowania  projektu  planu  aglomeracji 

Murowana Goślina.

Podjęta  Uchwała  stanowi załącznik nr 22 do  protokółu sesji Rady.

 

ad. 22

 

Burmistrz Miasta i  Gminy  Tadeusz Kłos

omawiając projekt  opinii informował, że proponuje się złożyć

następujące wnioski  do planu   wydatków  Funduszu  Ochrony  Gruntów

Rolnych  na 2006r.

1.  na podbudowę i  nawierzchnię asfaltową na istniejącej  drodze

     gruntowej  w Lechlinie - dł.1,83 km.

2.  na  wykonanie podbudowy i  nawierzchni  asfaltowej  na istniejącej 

     drodze w Łosińcu -  dł 1,93 km.

3.  na wykonanie nawierzchni asfaltowej na istniejącej podbudowie 

     z kamienia wapiennego  -  dł. 2,55 km.

 

4.  na wykonanie  podbudowy z tłucznia recyklingowego lub  kamienia 

     w Potrzanowie  -  1,83 km.

5.  na wykonanie zbiornika wodnego we wsi  Jabłkowo o pow. 4, 50  ha.

     Inwestowrem będzie dzierżawca gruntów należących  do  Agencji

     Nieruchomości  Rolnych.... ,  a zgromadzona  woda przeznaczona

     ma być do  nawadniania  okolicznych  pół z uprawami  kukurydzy.

 

Radny  Modlibowski Jarosław

-  zabierając głos pytał się czy służby Urzędu  sprawdziły czy powstanie zbiornika

    wodnego nie spowoduje  obniżenia poziomu  wód w innych ściekach wodnych

    oraz pytał - czy  dzierżawca  wywiązuje się z obowiązków podatkowych wobec

    gminy  tj.  czy nie zalega z podatkami ?

 

Burmistrz Miasta i Gminy  Tadeusz Kłos

 -  wnioskodawca będzie musiał  jeszcze uzyskać  szereg pozwoleń między 

    innymi  również pozwolenie wodno - prawne. 

    Dzierżawca  wywiązuje się z obowiązków wobec gminy i nie zalega z podatkami.

 

Rada Miejska Gminy

po wysłuchaniu  opinii  stałych  komisji  Rady

p o d j ę ł a  

( 13 głosami  za -  jednogłośnie)

Opinię w sprawie zaopiniowania  wniosków  do planu  wydatków Funduszu  Ochrony  Gruntów Rolnych na 2006r.

Podjęta  Opinia  stanowi załącznik nr 23 do  protokółu sesji Rady.

 

ad. 23

 

Przewodnicząca Rady Grażyna Szymkowiak

złożyła Informację  dot.  oświadczeń majątkowych

radnych  Rady  Miejskiej  Gminy  Skoki

Natomiast  Burmistrz Miasta i  Gminy  Tadeusz Kłos

-  złożył informację  dot.  oświadczeń majątkowych  pracowników

Urzędu  Miasta i  Gminy  oraz  kierowników jednostek organizacyjnych.

Informacje stanowią kolejno załączniki  nr  24 i 25 do protokółu  sesji  Rady.

 

 

 

 

 

 

 

ad. 24

 

Interpelacje radnych:

 

1. radny  Owczarzak Grzegorz

- zabierając głos mówił, że  mijają 3 lata, kiedy  społeczeństwo

powierzyło nam  radnym  mandat zaufania do  reprezentowania

ich interesów. Ten  miniony  okres mimo, że był dla nas wszystkich

okresem  pracowitym, był również okresem nieuzasadnionych  sfar,

kłótni i  konfliktów  wśród  samych radnych.

Od samego początku radni podzielili się i rozstrzygnięcia  były podejmowane 

głosami 7 do 8, 7 do  7 itp.  i  właśnie te liczby są przykładem podziału.

Społeczeństwo  nas przez taki  pryzmat odbiera.

Mówił, że sam przyznaje się, iż jest członkiem  jednej z tych  dwóch 

grup i  stąd też zapewne jest  część winny  w jego  osobie.

Jednak  uważa, że wcale tak  nie musi być. Został  jeszcze rok,

a może nawet  ostatni  dzwonek  aby  zmienić istniejący stan  rzeczy.

Dlatego  apelował  do Przewodniczącej  Rady,  aby  chciała podjąć kroki

do  wprowadzenia zmian w Radzie.

Kończąc wskazał cyt. „ Pani  Przewodnicząca rozmowy czas zacząć”.

 

2. radny  Gronowicz Leszek

- zabierając głos mówił, że  w dniu  15 października odbywały się

uroczystości  związane z obchodami  10 - lecia współpracy z gminami 

partnerskimi  i w czasie tych  uroczystości  nastąpiło

podpisanie dalszej  umowych współpracy  na lata przyszłe.

Dlatego mam  pytanie do  Pana Burmistrza

-  kto upoważnił Burmistrza do podpisywania w imieniu  Rady Miejskiej 

Gminy  Skoki dalszej  współpracy  bez jakiegokolwiek  uzgodnienia.

Ponadto  podczas posiedzenia Komisji  Burmistrz zapewniał, że radni

końca tygodnia otrzymają materiały  z konferencji  programowej 

i  rozliczenie finansowe - jednak  do  dnia dzisiejszego nic takiego 

nie otrzymaliśmy.

 

Burmistrz Miasta i Gminy  Tadeusz Kłos

- odpowiadając mówił, że ma miesiąc na udzielenie odpowiedzi

na wnioski. Materiały  są przygotowane z konferencji  programowej

i  nauczyciele chcieli  przyjść na sesję i  je omawiać, ale ze względu

na zbyt obszerny  porządek obrad  postanowiłę ich  nie zapraszać,

aby  nie przedłużać obrad.

Obecni burmistrzowie z Bardowick i Venheuzen podpisywali

akt współpracy  dalszej  Wspólpracy bez  upoważnia od swoich rad.

Mówił, że nie miał   czasu  spotykać się z radnymi  i  dyskutować

o akcie dalszej  współpracy.

Informował, iż w trakcie sesji  miałem  telefon  z Niemiec z zapytaniem, czy  

jest taka możliwość, aby  obchody Dni Skoków w 2006r. odbywały się 

w dniach  między 6  a 16 czerwca - bo  wtedy  mogłyby  przyjechać

zespoły  taneczne, które by  zaprezentowały nam swój  program

Dlatego  zwracam  się z pytaniem do  radnych - czy termin Dni Skoków

dopasować do sugestii  proponowanej  przez gminy  zaprzyjaźnione.

 

3. radny  Gronowicz Leszek

- pytał się jak  wygląda sprawa budowy  chodnika przy ul. Parkowej.

My,  jako  Gmina partycypowaliśmy  w planowanej  inwestycji i  mieliśmy

zapewnienie, że do  końca października tj.  na Święto Zmarłych chodnik 

będzie gotowy.  Jednak  na dzień dzisiejszy ta inwestycja nie została nawet

zaczęta - pytał się czy  Burmistrz może wie jakie są przeszkody realizacji

tej  inwestycji.

Burmistrz Miasta i  Gminy  Tadeusz Kłos

- odpowiadając mówił, że inwestorem jest  Starostwo  Powiatowe

i  trudno mu zajmować w tej  kwestii zdanie.  My uchwalone przez Radę

pieniądze przekazaliśmy  zgodnie z wcześniejszym  porozumieniem.

Myślę, że w najbliższych  dniach  będę coś więcej  wiedział.

Radny  Biały  Paweł

- uzupełniając Burmistrza mówił, że nie chce wchodzić w kompetencje

Burmistrza,  ale  w związku z tym, że jest mieszkańcem ulicy  Parkowej

rozmawiał w dniu  wczorajszym ze Starostą Panem  Sulikowskim

i  Kierownikiem Zarządu Dróg Powiatowych  Panem  Ptakiem i  został

poinformowany, że  inwestycja się przedłużyła w czasie, ponieważ dopiero

dwa dniu  temu Starostwo otrzymało pozwolenie na budowę ,  ale obaj

zapewniali że w najbliższych  dniach inwestycja zostanie rozpoczęta.

 

ad. 25

 

Komunikaty  i  wolne wnioski:

 

1. Burmistrz Miasta i Gminy  Tadeusz Kłos

     - ponownie  zwrócił  się z zapytaniem  do  Rady, czy  można by 

zmienić termin  obchodów Dni  Skoków w 2006r.  i dostosować się

do propozycji gmin   partnerskich  z Niemiec i  Holandii.

Mówił, iż pyta  się tylko  dlatego, że nauczony dotychczasowym  doświadczeniem

nie chce podejmować sam  decyzji - bo jaką by  nie podjął zawsze byłaby to  zła decyzja w ocenie niektórych radnych. Jako  przykład podał, że  jedna z komisji 

Rady   zobowiązała  go nawet do  ustalenia  terminu dożynek  gminnych  z sołtysami.

2. radny  Owczarzak  Grzegorz

-  uważa że kompetentnym  do  ustalania tych  terminów jest Burmistrz i sam

powinien zdecydować i podać wcześniej stały  termin imprez masowych

do  wiadomości społeczeństwu.

3. radny  Gronowicz Leszek

 - mówił, że osobiście uważa, iż  Burmistrz  sam powinien jako  organizator

wiedzieć na co  nas stać , czy w programie obchodów przewiduje  goszczenie

delegacji, czy  nie. Uważa, że powinna obowiązywać równa zasada, jeśli my przyjmujemy  100 osobową delegację -  to  również od nas powinna pojechać 

taka sama ilość osób -  reprezentantów różnych  środowisk.

 

4. radny Modlibowski  Jarosław

- uczulał organizatorów Dni  Skoków  żeby to święto gminy nie przerodziło

się w zabawianie  delegacji zagranicznych. Dni  Skoków są  organizowane

z myślą dla naszych  mieszkańców ,  dajemy  na to  pieniądze z budżetu

i zarówno  Burmistrz, jak i  pracownicy samorządowi oraz radni  Gminy 

powinni zajmować się  naszymi  mieszkańcami

 -  bo to  jest święto Gminy  Skoki.

 

5. radny  Bogunia Przemysław

- wskazywał, że wymiana   zagraniczna nie jest  do  końca partnerska.

Uważa , że powinniśmy  na zaprzyjaźnionych  gminach  wymóc to , abyśmy 

byli  goszczeni  podobnie jak to  my robimy  zbiorowo np.  w hotelach, 

a nie  indywidualnie po rodzinach.

 

6. radny  Gronowicz Leszek

- to,  że Burmistrz nie może skompletować 30 osobowej  grupy  na wyjazd,

to  przede wszystkim  kłania się brak  współpracy  z organizacjami

pozarządowymi.  Gminę powinny  reprezentować różne środowiska  i  na

pewno  gdyby była  lepsza  organizacja każdego wyjazdu  - to nie byłoby 

żadnych problemów skompletowaniu  takiej  delegacji.

Nie mogę zgodzić się z tym, co  Burmistrz mówił, że nie miał czasu na 

spotkanie się z radnymi na podsumowanie  dotychczasowej  współpracy 

i  przedyskutowania programu  dalszej  współpracy .

Uważa, że radni i  tylko radni Rady powinni  podsumować  10 - letni  okres

współpracy  i  wskazać dalsze kierunki - bo  to  Rada  wyraziła zgodę na

współpracę, Rada określiła kierunki i Rada corocznie zabezpiecza środki 

finansowe na współpracę.

 

7. radny  Deminiak Franciszek

-  uważa, że  nic by  się nie stało jakby  przyjechała grupa 5 czy  10 osobowa

i  włączyłaby  się w  program  obchodów Dni Skoków pokazując nam

swoją kulturę, muzykę , a nawet  swoje stroje. To by  uświetniło  również

nasz program, a  mieszkańcy  mieliby okazję zobaczyć gości  z gmin

zaprzyjaźnionych.

Wszyscy  wiemy , że ta współpraca w minionym  10 - leciu  była pozorna.

Wiele się teraz mówi, ale wiadomo że nie było  żadnego programu.

Była od czasu, do czasu  widoczna wśród nauczycieli  i  młodzieży,  rybaków

i strażaków.  Trudno  powiedzieć, że była to  współpraca,  może teraz

kiedy  jest  tyle szumu to pójdzie w dobrym kierunku  i zmieni  się na lepsze.

Jeśli  chodzi  o  Bractwo Kurkowe - to współpraca została nawiązana

bezpośrednio  przez Bractwo bez udziały  Gminy.

 

 

 

 

 

 

ad. 26

 

Ze względu na wyczerpanie dziennego porządku 

obrad  sesji i  dyskusji Przewodnicząca  Rady Miejskiej

Gminy Grażyna Szymkowiak  obrady XXXIX sesji Rady

Miejskiej Gminy  w Skokach  zamknęła  o godz.1750 .                                       

                                

 

 

Przewodnicząca  Rady

                                                      Miejskiej Gminy w Skokach

                                                      (Grażyna Szymkowiak)

 

 

 

Sekretarz obrad

(Grzegorz Owczarzak)