Rada Miejska Gminy

                           w Skokach

 

 

 

 

 

 

 

 

                    

 

PROTOKÓŁ  nr XXXVIII/2005

                

                    XXXVIII sesji Rady Miejskiej Gminy  w Skokach

                    odbytej w dniu

                  14 września 2005r. od godz.1500 do godz. 1827

                    w sali  Biblioteki Publicznej Miasta i Gminy

                    w Skokach.

 

 

 

 

 

 

      

 

 

                            

 

Radni Rady  Miejskiej Gminy Skoki

zgodnie z załączoną listą obecności.

 

Porządek  obrad

  XXXVIII sesji Rady Miejskiej Gminy w Skokach

 

 1.    Otwarcie sesji i stwierdzenie quorum.

 2.    Wybór sekretarza obrad.

 3.    Przyjęcie „Protokółu z ostatniej sesji Rady”.

 4.    Przedstawienie porządku obrad oraz ewentualne jego zmiany.

 5.    Informacja Burmistrza Miasta i Gminy z realizacji uchwał Rady

        i  bieżącej  działalności.

 6.    Informacja  przewodniczących komisji z pracy  komisji  oraz

        delegata Stowarzyszenia Gmin i Powiatów Wielkopolski.

 7.    Podjęcie uchwały w sprawie wprowadzenia zmian w uchwale

        budżetowej na 2005r.

 8.    Analiza Sprawozdania z realizacji budżetu miasta i gminy Skoki

        za I-sze półrocze 2005r.

 9.    Podjęcie uchwały w sprawie  przystąpienia Gminy Chodzież

        oraz Miasta i Gminy Szamocin do umowy o współfinansowaniu

        budowy wspólnego międzygminnego składowiska odpadów

        komunalnych w rejonie miejscowości Nowe-Toniszewo-Kopaszyn .

10.   Podjęcie uchwały w sprawie  przystąpienia Miasta i Gminy

        Szamocin oraz Gminy Chodzież do Międzygminnego Składowiska

        Odpadów Komunalnych Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością

        w Wągrowcu i podwyższenia kapitału zakładowego Spółki.

11.   Podjęcie  uchwały w sprawie sprzedaży nieruchomości gruntowej,

        obejmującej działkę nr 348 o pow. 0,0309 ha położonej w Sławicy.

12.   Podjęcie uchwały w sprawie sprzedaży niezabudowanej

        nieruchomości położonej w Skokach stanowiącej działkę

        nr 581/7 o pow. 0,0956 ha.

13.   Podjęcie uchwały w sprawie  sprzedaży  działki gminnej  w Potrzanowie.

14.   Podjęcie uchwały w sprawie nabycia  w drodze wykonania prawa

        pierwokupu działki  Skoki - Karolewo.

15    Podjęcie uchwały w sprawie zmiany Uchwały nr XXXVI/223/05

        z dnia 16.06.2005r. dotyczącej ustalenia dla  terenu Miasta i Gminy

        Skoki liczby punktów  sprzedaży napojów alkoholowych. 

16.   Podjęcie  uchwały  w sprawie miejscowego planu zagospodarowania

        przestrzennego  gminy Skoki na obszarze części wsi Rejowiec i Szczodrochowo.

17.   Podjęcie opinii w sprawie projektu planu aglomeracji Murowana Goślina.

18.   Podjęcie opinii w sprawie  zezwolenia na wjazd samochodów

        ciężarowych zaopatrzenia do centrum miasta Skoki.

19.   Podjęcie uchwały w sprawie odwołania Kierownika USC.

20.   Podjęcie uchwały w sprawie powołania Kierownika USC.

21.   Rozpatrzenie wniosku Klubu Radnych „Zgoda i Współpraca”

          /odwołanie i powołanie Komisji Rewizyjnej /.

22.   Interpelacje radnych.

23.   Komunikaty, wolne wnioski.

24.   Zakończenie.

 

 

ad. 1

                           Otwarcia obrad  XXXVIII sesji Rady Miejskiej 

Gminy  w Skokach  dokonała Przewodnicząca  Rady Miejskiej

Gminy  w Skokach  Pani Grażyna Szymkowiak.

Stwierdziła, że na ogólny stan 15 radnych  Rady obecnych

na sesji Rady było  14 - wobec czego  Rada Miejska Gminy

Skoki była prawomocna do prowadzenia obrad, podejmowania

uchwał oraz opinii i wniosków zgodnie z ustawą o samorządzie

gminnym (Dz.U.Nr 142 poz. 1591 tekst jednolity z 2001r.ze zm.)  

i  Statutem Gminy Skoki  (Dziennik Urzędowy  Województwa Wielkopolskiego 

Nr  109  poz. 2005 z dnia 27.06.2003r.).

Radny  Jacek  Kasprzyk 

                  - był nieobecny nieusprawiedliwiony.

Radny Jacek  Szymkowiak

                  - był nieobecny usprawiedliwiony  od pkt. 10 porządku obrad.

Radny Grzegorz Matuszak

                  - był nieobecny usprawiedliwiony  od pkt. 22 porządku obrad.

 

Przewodnicząca  Rady  Miejskiej Gminy

Pani Grażyna Szymkowiak

po stwierdzeniu  quorum i otwarciu powitała osobno

-   radnych Rady Miejskiej Gminy Skoki,

-   Burmistrza Miasta Gminy Pana Tadeusza Kłosa,

-   radnych  Rady  Powiatu w osobach

    Krzysztofa Migasiewicza - Wiceprzewodniczącego Rady

    i  radnego  Lecha Plucińskiego

-   skarbnika Gminy Aleksandrę Kamińską,

-   sekretarza Gminy  Blankę Gaździak,

-   radcę prawnego  Mirosławę Nowakowską,

-   kierowników  jednostek  organizacyjnych Gminy,

-   pracowników Urzędu, przedstawicieli prasy lokalnej

              oraz  wszystkich przybyłych gości. 

 

ad. 2

 

Zgodnie z  Rozdz.V pkt.3 § 32 ust. 3  Statutu Gminy Skoki

na sekretarza obrad  XXXVIII  sesji  Rady Miejskiej Gminy

w Skokach  powołano (dot.ustalenia, że każdy z radnych będzie kolejno

pełnił funkcję sekretarza)  radnego  Jarosława Modlibowskiego

(13  głosów za ,1 głos wstrzym. )

 

Przewodnicząca Rady Grażyna Szymkowiak

poinformowała, że wybrany sekretarz obrad  będzie nadzorował

prowadzenie protokółu sesji i ustalał  wyniki  jawnego głosowania.

 ad. 3

 

Sekretarze obrad

- XXXVII sesji Rady radny  Grzegorz Matuszak

poinformował radnych, że protokół  z  dnia 12 lipca 2005r.

został przeczytany, sprawdzony i jest zgodny z tokiem

postępowania sesji Rady. Oddaje istotę posiedzenia,

wyników głosowań, toku dyskusji oraz interpelacji  i zapytań.

Protokół sesji Rady jest do wglądu w biurze Rady codziennie

w godzinach pracy  i  na stronie internetowej Urzędu Miasta

i Gminy.

Żadnych innych uwag i wniosków do protokółu nie zgłoszono.

 

ad. 4

 

Przewodnicząca  Rady Miejskiej Gminy

Pani  Grażyna Szymkowiak  przedstawiła porządek obrad

sesji  Rady, a następnie zapytała  o uwagi i wnioski do ustalonego

porządku obrad dzisiejszej sesji Rady.

 

1. Burmistrz Miasta i Gminy Tadeusz Kłos

     wnioskował o  wykreślenie z porządku  obrad pkt. 13

     tj.  projektu  uchwał w sprawie zbycia nieruchomości gruntowej     

     zabudowanej w Rejowcu dz. nr 89/4 o pow. 0,1224 ha

Uzasadniając wskazywał, że  nieruchomość gruntowa jest  zabudowana

budynkiem gospodarczym przy  drodze powiatowej do  Stawian i powstała

po  geodezyjnym podziale działek zabudowanych  obiektami  szkolnymi.

W rezultacie podziału  wyodrębniono  działkę, którą wraz z budynkiem 

szkoły przekazano  w użyczenie Fundacji „Pomoc Dzieciom  Wiejskim”

oraz działkę związaną z budynkiem  inwentarskim, której  przejęciem

Fundacja nie była zainteresowana.

Dlatego przedmiotową działkę zaproponowałem  do  sprzedaży w drodze

przetargu. Rada Miejska Gminy  na XXXII sesji  Rady w dniu 9 lutego 2005r.

na skutek  wątpliwości części  radnych, co  do  zasadności sprzedaży  tej  nieruchomości i propozycji pozostawienia działki  na potrzeby  rekreacyjno

- kulturalne mieszkańców  wsi nie przegłosowała projektu  uchwały.

W między czasie Rada Sołecka wsi  Rejowiec wystąpiła z wnioskiem

do  Burmistrza o  przekazanie tej  działki na potrzeby  wsi.

W związku  z czym  wystąpiłem   na XXXVI sesji  Rady  o opinię w tej

kwestii. Radni  Rady  opinii tej  również nie przegłosowali.

Budynek  gospodarczy  jest  w bardzo złym  stanie technicznym i wymaga

pilnego przeprowadzenia robót związanych  z kapitalnym  remontem dachu.

Nie wykonanie tych  robót  w najbliższym  czasie grozi uszkodzeniu budynku,

a w dalszej  perspektywie jego  zawaleniu. Uporządkowania wymaga również

sam teren działki znajdującej się w centrum wsi.

 

 

 

Wobec odstąpienia od przekazania nieruchomości Sołectwu Rejowiec

obowiązki te musi przejąć właściciel czyli gmina Skoki jak również podjąć

decyzję co  do dalszych losów tej nieruchomości.

Dlatego też na dzisiejszą sesję Rady  przygotowałem  projekt  uchwały 

w tej  kwestii uzgodniony  tylko  z przedstawicielami  Rady  Sołeckiej

wsi Rejowiec, jednak nie uzgodniony  z mieszkańcami wsi.

Dlatego  uważam, że projekt  tej  uchwały oprócz Rady  Sołeckiej  powinien 

być przedyskutowany  również z mieszkańcami  wsi  Rejowiec.

Dlatego  wnioskuje , aby  z porządku  obrad dzisiejszej  sesji  Rady  

wykreślić projekt uchwały, a problem ten  powróci  na sesję  Rady

ponownie po zaciągnięciu  opinii  mieszkańców.

 

Przewodnicząca Rady  Grażyna Szymkowiak

poddała pod głosowanie wniosek  Burmistrza  o wykreślenie pkt. 13

tj.  projektu  uchwały w sprawie zbycia nieruchomości  w Rejowcu 

z porządku obrad dzisiejszej  sesji  Rady.

 

Rada Miejska Gminy w głosowaniu  jawnym

wniosek  Burmistrza  Miasta i Gminy  przyjęła

 /po reasumpcji  głosowania

/  13 głosami  za i  1 głosem  wstrzymującym  się /

uzyskując bezwzględną ilość głosów

 - co  jest  zgodnie z art. 20 pkt. 1a ustawy  o  samorządzie gminnym

 

Przewodnicząca Rady Grażyna Szymkowiak

poinformowała, że po uwzględnieniu  zmiany

/zgodnie z art. 20 pkt.1a ustawy  o samorządzie gminnym/ porządek

obrad  stanowi podstawę  do prowadzenia obrad  XXXVIII

sesji Rady  Miejskiej  Gminy Skoki.

 

ad. 5

 

Do Informacji  z bieżącej  pracy Burmistrza w okresie

między sesjami Rady i  Sprawozdania z realizacji uchwał 

Rady Miejskiej Gminy  podjętych na  XXXVII sesji Rady

- nie zgłoszono uwag i  pytań.

 

„Informacje”  stanowią kolejno załącznik  nr  1 i  2 do protokółu sesji Rady.

 

 

 

 

 

ad. 6

 

Przewodniczący stałych komisji Rady składali kolejno informacje

z międzysesyjnej pracy  Komisji Rady:

 

1.  Pan Grzegorz Owczarzak -   przewodniczący  Komisji

     z  pracy Komisji Finansów, Rozwoju Gminy  i Komunikacji.

 

2. Pani  Jolanta Sawińska - przewodnicząca Komisji

    z  pracy Komisji Oświaty, Kultury, Zdrowia, Sportu i Rekreacji.

 

1.  Pan Grzegorz Matuszak -   przewodniczący  Komisji

     z  pracy Komisji Rolnictwa, Gospodarki Komunalnej,

     Ochrony  Środowiska i  Porządku Publicznego.

 

4. Pan Paweł Biały  -  przewodniczący Komisji

    z  pracy Komisji  Rewizyjnej.

 

Informacje stanowią kolejno załączniki  od 3- 6 do protokółu  sesji  Rady.

 

ad. 7

 

Skarbnik  Gminy

omawiając projekt  uchwały wskazała, że Burmistrz Miasta

i Gminy  proponuje wprowadzenie  następujących zmian

w uchwale budżetowej na rok 2005.

Po stronie DOCHODÓW:

 

1. w dz. -  Leśnictwo

- zwiększono  planowane wpływy ze sprzedaży drewna o  10.000 zł.

2. w dz. 600 - Transport  i Łączność

- wprowadzono do  budżetu środki  jakie Gmina  ma otrzymać z FOGR

  na budowę dróg  dojazdowych do  gruntów rolnych w kwocie 100.000 zł.

3. w dz. 700  -Gospodarka mieszkaniowa

- zwiększono planowane wpływy z tytułu odsetek o kwotę 1.000 zł

4. w dz. 750 - Administracja publiczna

- zmniejszono o kwotę 2.000 zł planowane wpływy z różnych dochodów.

5. w dz. 756 - Dochody  od osób prawnych, osób fizycznych i od innych

     jednostek nie posiadających osobowości, oraz wydatki związane

     z ich poborem

-  zwiększono  planowane dochody z tytułu odsetek o kwotę 3.000 zł

-  zmniejszono  o 10.000 zł planowane dochody z podatku od czynności

    cywilnoprawnych i odsetek o  5000 zł w odniesieniu do  osób  prawnych.

 

 

-  zmniejszono  o  10.000 zł wpływy z opłaty skarbowej, zwiększono  o  20.000 zł

    planowane wpływy z podatku od czynności cywilno prawnych o 3.400 zł   

    planowane wpływy z różnych  opłat w odniesieniu do  osób fizycznych,

 - zmniejszono też  planowane dochody  z  opłaty  eksploatacyjnej o  10.000 zł,

    a o  2.000 zł zwiększono planowane wpływy z innych lokalnych opłat i o  400 zł

    planowane odsetki.

Zmniejszenia planowanych dochodów wynikają z faktu niskiego ich  wykonania, natomiast zwiększenia spowodowane są uzyskaniem ponadplanowych dochodów.

 

6.  w dz. 900 - Gospodarka  komunalna i  ochrona środowiska

- zwiększono o 1.400 zł, planowane dochody za usługi komunalne i za przyłącza 

  kanalizacyjne,

7. w dz. 921 Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego

- zwiększono  o  530 zł plan  dochodów uzyskanych przy  organizacji 

  Dni Gminy  Skoki.

 

Po stronie WYDATKÓW:

1. dział 600 - Transport i  łączność

-  zaplanowano w budżecie wydatki w kwocie 40.000 zł jako pomoc finansową

   dla Powiatu Wągrowieckiego na wspólną realizację budowy  chodnika na

   ul. Parkowej, przy  drodze  powiatowej,

-  zwiększono planowane wydatki inwestycyjne  o kwotę 84.000 zł

   zmiana powyższa dotyczy:

-  zmniejszenia  o 220.000 zł planowanych  wydatków na drogę Grzybowo

   - Grzybowice,

- zwiększenia 0  260.000 zł planowanych wydatków na budowę drogi w Łosińcu,

- zwiększenia  o 70.000 zł planowanych  wydatków na budowę ulicy  Osiedlowej,

- wprowadzenia kwoty  7.000 zł na budowę przystanku  na rynku,

- zmniejszenia planowanych wydatków na modernizację ul. Jana Pawła II

  o  kwotę  33.000 zł.

2.  dz. 630 - Turystyka

 -  wprowadzono  w wysokości 1.728 zł planowane wydatki  dla Związku 

    Międzygminnego Puszcza Zielonka na zadania pn. Szlak  kościołów 

    drewnianych wokół Puszczy  Zielonka”.

    Zadanie realizowane będzie  przez Związek a planowany koszt na lata 2005

     -2007 wyniesie 25.000 zł.

3. dział 750 - Administracja  publiczna

-  zwiększono  planowane wydatki  na wynagrodzenia i pochodne

    z  przeznaczeniem na dodatkowe zatrudnienie  Radcy Prawnego

    w Urzędzie w kwocie  8.500 zł.

-  zwiększono o 1.547 zł   planowane wydatki   na zakup materiałów

    i  wyposażenia i o tę samą kwotę zmniejszono planowane  wydatki majątkowe,

-  zwiększono  o 10.000 zł planowane wydatki  na promocję z przeznaczeniem

    na koszulki, długopisy, kalendarze i plakietki oraz dodruk  folderu,

-  zwiększono o kwotę 11.725 zł planowane środki na wypłatę dla Związku Puszcza

   Zielonka na wydatki  bieżące,  natomiast o kwotę 333 zł zmniejszono planowane

    wydatki  majątkowe.

Powyższe zmiany  są dostosowaniem  planu  budżetu Gminy  do  budżetu Związku.

4. dział 754  - Bezpieczeństwo  publiczne i ochrona  przeciwpożarowa

-   zaplanowano  kwotę 12.000 zł na zakup  materiałów do  remontu  budynku 

    Policji w Skokach,

-   zwiększono  o  3.000 zł planowane wydatki na zakup i montaż bramy  garażowej

     w OSP Kakulin.

 

5. dział  758 -  Różne rozliczenia

-  zmniejszono o  28.000 zł zaplanowaną wcześniej  rezerwę celową

    na dodatkowe  środki dla podmiotu prowadzącego publiczne placówki

    oświatowe. Po tej  zmianie w budżecie nie ma już rezerw.

6. dział 801 - Oświata i  Wychowanie

- zwiększono planowane środki na dotację dla Fundacji „Pomoc Dzieciom 

   Wiejskim”   z przeznaczeniem 3.224 zł na szkołę, i  22.303 na Przedszkole.

-  ujęto w budżecie środki w wysokości 976 zł na opracowanie  koncepcji zmiany

   sposobu  ogrzewania Przedszkola w Skokach,  a ponieważ wydatek

    realizowany będzie przez urząd, ujęto go w pozostałej  działalności  oświatowej.

7. dział 900 Gospodarka  komunalna i  ochrona środowiska

-  zwiększono  o  2000 zł planowane wydatki na ochronę oczyszczalni

-   wprowadzono  zmiany dopasowujące budżet Gminy  do  budżetu Związku  

    Puszcza Zielonka,  a mianowicie :

-   zmniejszono  o  169.000 zł planowane wydatki na  zadanie w zakresie 

     kanalizacji realizowane przez Związek oznaczone  czwartą cyfrą paragrafu 

     wydatku jako, oraz zwiększono o  kwotę 155.880 zł wydatki na powyższe

     zadanie oznaczając je czwartą cyfrą 9.

 

Pozostałe zmiany:

W § 17  pkt. 3 uchwały  zwiększono  kwotę do której  Burmistrz Miasta i Gminy

może samodzielnie zaciągać zobowiązania na wydatki  bieżące nie znajdujące pokrycia w budżecie 2005r. do  kwoty  330.000 zł.

Zmiana ta wynika z faktu, że w  bieżącym  roku przeprowadzone zostaną przetargi

na zadania,  które realizowane  będą w roku  2006 i  aby  Burmistrz Miasta i Gminy mógł zawrzeć umowy z wykonawcami konieczne jest  stosowne upoważnienie

organu  stanowiącego.

Szacunkowe wartości przewidywanych zadań przedstawiają się w sposób następujący:

- zimowe utrzymanie dróg                                        - 35.000 zł

- dostawy  opału /węgiel, koks/                                 - 90.000 zł

- dostawy  paliw /olej napędowy, benzyna/             -  105.000 zł

------------------------------------------------------------------------------------------

 razem:                                                                        230.000 zł

  

Przewodnicząca Rady  Grażyna Szymkowiak

poprosiła o  opinie  stałe Komisje Rady  do  projektu  uchwały.

 

Po wysłuchaniu opinii poszczególnych Komisji

w dyskusji  zabrali głos kolejno :

 

1. radny  Gronowicz Leszek

- zabierając głos wskazał, że w dz. 801 oświata i  wychowanie

kolejny już raz w tym roku planuje się zwiększenie środków

dla Fundacji.  Rozumiem, może zwiększyła się ilość dzieci

i  mają  do tego prawo. Jednak nie rozumie tego, że Fundacja

nie musi  rozliczać się z otrzymanych dotacji.

 

 

Informował, że wcale tak nie jest bo art. 23 ustawy o  pożytku

publicznym  i wolontariacie zobowiązuje Fundację ustawowo

do publikowania sprawozdania finansowego ze swej  działalności.

 

2. radny  Bogunia Przemysław

- pytał się gdzie i  komu sprawozdanie finansowe winna składać

Fundacja ?

 

3. radny  Gronowicz Leszek

- art.  23 ustawy  o pożytku publicznym  i  wolontariacie zobowiązuje

Fundację do publicznego  ogłoszenia, a gdzie  i komu to  też określa ustawa.

 

4. radny  Biały Paweł

- prosił , aby  radny  Gronowicz  wskazał  znając zapisy  ustawy

   - do  jakich  instytucji  Fundacja ma obowiązek  złożyć

   sprawozdanie.

 

5. radny  Gronowicz Leszek

-  polemizując odparł radnemu, że jest Pan osobom  wykształconą

   i powinien  Pan to  wiedzieć.

 

6. radny  Modlibowski Jarosław

-  zgłosił formalny  wniosek  o zamknięcie dyskusji  na temat

ustawowych  obowiązków  Fundacji , gdyż obecnie omawiany 

jest  projekt  uchwały w sprawie wprowadzenia zmian w budżecie.

 

Przewodnicząca Rady  Grażyna Szymkowiak

podała po  głosowanie wniosek  o zamknięcie dyskusji na temat

obowiązków Fundacji.

 

Rada Miejska Gminy

wniosek przyjęła większością głosów za

/9 głosów za , 3 głosy  przeciwne i  2 głosy  wstrzymujące się/

dyskusja została zamknięta, ale tylko na temat obowiązków

ustawowych  Fundacji.

 

7. radny  Owczarzak Grzegorz

- rozumie, że dyskusja w sprawie zapisów projektu uchwały  może

  być  kontynuowana.

 

 

Przewodnicząca Rady  Grażyna Szymkowiak

-  odpowiedziała, że dyskusja została zamknięta tylko w temacie

   dotyczącym  Fundacji. Dlatego pytała się, czy są uwagi  i pytania

   do proponowanych  zmian  w budżecie.

 

8. radny  Grzegorzewski  Kazimierz

- zapytał się, czy zmiana budżetowa 100 tys. zł dotyczy wszystkich 

  dróg śródpolnych, jakie zgłaszaliśmy do Funduszu  Ochrony 

  Gruntów Rolnych, czy tylko jednej drogi  w Łosińcu ?

Burmistrz Miasta i Gminy  Tadeusz Kłos

- odpowiadając  wyjaśniał, że ta zmiana dotyczy tylko jednej drogi

   w Łosińcu.

 

Rada Miejska Gminy

p o d j ę ł a

(14 głosami za -  jednogłośnie /

Uchwałę nr XXXVIII/229/2005

w sprawie  wprowadzenia zmian w uchwale budżetowej

na rok  2005

Podjęta Uchwała  stanowi załącznik nr 7 do protokółu sesji Rady.

 

ad. 8

 

Skarbnik  Gminy  Aleksandra Kamińska  z upoważnienia

Burmistrza  Miasta i Gminy  Tadeusza Kłosa

omówiła skrótowo „Informację z przebiegu  realizacji  budżetu 

miasta i gminy za I-sze półrocze 2005r.”

Informacja stanowi  załącznik nr  8  do protokółu sesji  Rady.

Dodatkowo zapoznała radnych z  pozytywną opinią Regionalnej

Izby Obrachunkowej w Poznaniu do  Informacji.

 

Następnie wysłuchano  opinii poszczególnych  Komisji Rady

do  „Informacji  z przebiegu  realizacji budżetu miasta i gminy  za I-sze

półrocze 2005r.”

Wszystkie Komisje Rady  pozytywnie oceniły przebieg  realizacji  budżetu

miasta i gminy w pierwszym  półroczu 2005r.

Komisja Rewizyjna dodatkowo wskazała, że Burmistrz nie przekroczył otrzymanych  uprawnień od Rady zgodnie z zapisem  § 17  uchwały  budżetowej.

Komisja zapoznała się również z znowelizowaną treścią  art. 45 ustawy  o finansach publicznych i stwierdza, że obowiązujące w tym  zakresie przepisy ograniczają poziom wydatków dla samorządu co  wiąże  się z ograniczeniem wydatków inwestycyjnych przez samorządy.

Radni  Rady nie zgłosili  uwag i pytań przyjmując „Informację z przebiegu

realizacji  budżetu miasta i gminy”  do  wiadomości.

ad. 9

 

Burmistrz Miasta i Gminy  Tadeusz Kłos

omawiając projekt uchwały wskazał, że Miasto  i Gmina Szamocin  uchwałą nr XX/136/05 z dnia 18 lutego 2005r., a Gmina Chodzież

uchwałą nr  II/17/2005 z dnia 30 marca 2005r. postanowiły

przystąpić do  Spółki pn.: Międzygminne Składowisko Odpadów Komunalnych Sp.z o.o. w Wągrowcu poprzez wniesienie

odpowiedniego wkładu  finansowego. Rezultat wspomnianych

uchwał będzie korzystny dla Miasta i Gminy Skoki oraz pozostałych udziałowców Spółki z uwagi na zmniejszenie zaangażowania

środków w realizację inwestycji oraz pozyskanie współinwestorów

do przyszłościowej budowy zakładu utylizacji odpadów.

Zmiana umowy spółki  nastąpić może dopiero po podjęciu  uchwał

przez wszystkie gminy, będące wspólnikami.

Gmina Skoki, jest  jedną z ostatnich  gmin, która swej woli o przyjęciu

tych  Gmin nie wyraziła, ponieważ nie mieliśmy żadnych  informacji 

nt.  rozliczenia umorzonej Miastu  Wągrowiec pożyczki, gdzie część

kwoty umorzonej również powinna należeć się wszystkim 

udziałowcom, a tym  samym  naszej  Gminie.

Burmistrz Miasta Wągrowiec, jako inwestor składowiska przesłał

na moją prośbę informację na piśmie o następującej treści, cyt.:

 

                                                                                             Wągrowiec , dnia 6 września 2005r.

E-7015F/36/2005

 

Szanowny  Panie Burmistrzu,

uprzejmie informuję, że zwrot części umorzenia pożyczki należący się Miastu i Gminie Skoki

oraz Gminie Wągrowiec nastąpi na przełomie  III i  IV kwartału 2005 roku, po przyjęciu rozliczenia inwestycji przez NFOŚi GW, potwierdzeniu że umorzenie zostało zatwierdzone oraz podjęciu stosownego porozumienia przez partycypujące w nim  samorządy.

Kwota przeznaczona na  rzecz  Miasta i Gminy  Skoki wynikająca z przystąpienia Miasta

i Gminy  Szamocin oraz Gminy  Chodzież  do  MSOK Sp.Z o.o. w Wągrowcu wyniesie

57.114,10 zł  (pięćdziesiąt siedem tysięcy sto czternaście złotych 10/100 ) i  zostanie

przekazana po podjęciu przez Waszą Radę stosownej uchwały oraz podpisaniu  porozumienia.

                                                                                              Z poważaniem

                                                                                              Burmistrz

                                                                                              mgr.inż Stanisław  Wilczyński

 

Dlatego uważam, że wyjaśnienie a tym samym i  zapewnienie otrzymaliśmy i Rada  może dziś zająć stanowisko  w tej  sprawie.

 

 

Następnie wysłuchano opinii stałych komisji Rady

do projektu uchwały.

 

W dyskusji  głos zabrali kolejno:

 

1. radny  Biały  Paweł

- kierował zapytanie do  radcy  prawnego Urzędu czy  jest  taka obawa,

że podjęta przez nas uchwała w innej treści, tj. umowa nie stanowi integralnej 

części uchwały będzie uchwałą umożliwiającą przyjęcie zainteresowanych

gmin  do  Spółki.

Radca prawny  Urzędu  Mirosława Nowakowska

- odpowiadając wyjaśniała, że wszystkie gminy  powinny podjąć jednakowe

uchwały i okazywać się jednakowymi  dokumentami. Jednak z uwagi, że

terminy zawarte w  umowie nie są na  dziś aktualne - dlatego nie mogłam

zgodzić się, żeby do projektu  uchwały stanowił załącznik nieaktualnej

umowy - bo ta umowa nie odpowiada Gminie Skoki  tylko w kwestii samych

terminów,  a pozostałe zapisy są nadal  aktualne.

Dlatego uważa, że dopiero po wyrażeniu  woli Gminy o przyjęciu tych Gmin

do Spółki, Zarząd Spółki  będzie negocjował  umowę odrębną dla Gminy 

Skoki. Bo wszyscy  pozostali udziałowcy podjęli uchwały  wraz z umową

o  takiej  treści,  jaki załączyliśmy  radnym w materiałach  tylko do wiadomości.

 

2. radny  Modlibowski  Jarosław

- w związku  z  wyjaśnieniami  radcy  prawnego Urzędu domyślam się,

że wszyscy  udziałowcy podjęli już uchwały, gdzie umowa stanowi 

integralną część uchwały. Dlatego uważam, że nie ma sensu podejmować

uchwały, gdzie nie ma do niej umowy - bo podjęta  przez nas uchwała

o innej  treści może być nieważna.

Burmistrz Miasta i Gminy  Tadeusz Kłos

-mówił, że mamy  takie wątpliwości od strony  prawnej, że podjęta uchwała

o nieco innej treści  może być nieważna. Jednak  nie chcielibyśmy wykazywać

złej woli przyjęcia tych gmin do  Spółki ,  a umowa stała się nieaktualna

tylko  dlatego, że sprawę odkładamy już od miesiąca maja br.

 

4. radny  Biały  Paweł

złożył formalny  wniosek, aby  odstąpić od głosowania projektu uchwały,

a  Burmistrza Miasta i Gminy zobowiązać , jako  reprezentanta Gminy 

Skoki  w Spółce  do podjęcia rozmów z przedstawicielami  Spółki 

w kwestii wypracowania aktualnego projektu  umowy.

 

5. radny  Owczarzak Grzegorz

- zabierając głos mówił, że podziela wątpliwości, jednak ma zdanie

odrębne od przedmówcy i osobiście uważa, że powinniśmy  głosować

nad przedłożonymi przez Burmistrza projektami  uchwał .

Natomiast jeśli zajdzie potrzeba ich  zmian  - to podczas kolejnych 

sesji   dokonamy stosownych zmian.

Dodał, że ciągłe odkładanie tematu może być negatywnie odebrane

przez Gminy, które są chętne przystąpić do Spółki, a tym samym

uczestniczyć w jej  współfinansowaniu.

Stąd postuluje, aby  dziś nie odkładać głosowania w tym temacie.

 

 

 

 

6. radny  Gronowicz Leszek

- zabierając głos mówił, że osobiście odczuwa satysfakcję z faktu,

że inne gminy chcą przystąpić i  korzystać na równych zasadach 

z udziałowcami ze Składowiska Odpadów Komunalnych w Kopaszynie.

Dodał, że  wymogi  ustawowe  spowodują to iż gminy, szczególnie

sąsiadujące będą kolejno  występować o  ich  przyjęcie - ponieważ

będą musiały okazać się w dokumentach legalnym, odpowiadającym 

wymogom środowiskowym  i  przepisom  prawa unijnego  składowiskiem 

odpadów. Dlatego uznać dzisiaj po czasie można., że  podjęta decyzja

przez nasz  samorząd w  poprzednich latach o budowie wspólnego

składowiska odpadów komunalnych była decyzją trafną.

 

7. radny  Modlibowski  Jarosław

- zabierając głos mówił, że jest  jak najbardziej za przyjęciem Gminy 

Chodzież i  Miasta i Gminy  Szamocin do  Spółki , jednak  z umowy 

Zarządu Spółki powinno  wynikać jasno - kto, ile i kiedy otrzyma zwrotu 

części kapitału wynikającego z przyjętych gmin.

Jeszcze raz podkreślał, że jest  za tym aby  gminy  chętne przyjąć

do  Spółki ale na równych, jasno określonych  zasadach.

 

8. radny  Biały  Paweł

- oświadczył , że wycofuje  zgłoszony  wcześniej wniosek

   o odstąpienie od głosowania projektu  uchwały.

 

Rada Miejska Gminy

p o d j ę ł a

(11  głosami za i  3 głosami  wstrzymującymi się )

Uchwałę nr XXXVIII/230/2005

w sprawie  przystąpienia  Gminy  Chodzież oraz Miasta

i Gminy  Szamocin do  umowy  o  współfinansowaniu 

budowy  wspólnego   międzygminnego  składowiska  

odpadów  komunalnych w rejonie  miejscowości  Nowe,

Toniszewo, Kopaszyn -  I etap.

Podjęta Uchwała  stanowi załącznik nr  9 protokółu  sesji  Rady.

 

 

Przewodnicząca Rady  Grażyna Szymkowiak

ogłosiła 5 minutową przerwę w obradach sesji Rady.

 

Po przerwie Przewodnicząca Rady  Grażyna Szymkowiak

obrady sesji  wznowiła przystępując do omawiania kolejnego 

punktu porządku  obrad.

 

 

 

ad. 10

 

Burmistrz Miasta i Gminy  Tadeusz Kłos

omawiając projekt uchwały wskazał, że  Miasto i Gmina

Szamocin uchwałą swojej Rady  w miesiącu lutym 2005r.

i  Gmina Chodzież w miesiącu  marcu  2005r. postanowiły 

przystąpić do  Spółki pn. Międzygminne Składowisko  Odpadów

Komunalnych Sp. z o.o. w Wągrowcu poprzez wniesienie 

odpowiedniego  wkładu finansowego.

Rezultat wspomnianych uchwał będzie korzystny dla Miasta

i Gminy Skoki  oraz pozostałych udziałowców Spółki z uwagi

na zmniejszenie zaangażowania środków  w realizację inwestycji

oraz pozyskanie współinwestorów do  przyszłościowej budowy

zakładu utylizacji odpadów. Ustala się nowy  podział kapitału 

zakładowego spółki.

W związku z powyższym przedkładam  projekt  uchwały

w powyższej  sprawie Radzie.

 

Rada Miejska Gminy

po wysłuchaniu opinii stałych  komisji Rady

p o d j ę ł a

( 13 głosami  za  - nieobecny  podczas głosowania J.Szymkowiak )

Uchwałę nr XXXVIII/ 231/2005

w sprawie przystąpienia Miasta i Gminy Szamocin

oraz Gminy  Chodzież do Międzygminnego  Składowiska 

Odpadów Komunalnych Spółka  z  ograniczoną

odpowiedzialnością w Wągrowcu i podwyższenia 

kapitału  zakładowego  Spółki.

Podjęta Uchwała  stanowi załącznik nr  10 do protokółu sesji Rady.

 

ad. 11

 

Burmistrz Miasta i Gminy  Tadeusz Kłos

omawiając projekt uchwały wskazał, że zgodnie  z przepisami 

ustawy o  samorządzie gminnym do  wyłącznej  właściwości

rady  gminy  należy podejmowanie uchwał w sprawach 

majątkowych,  w tym  zbywania nieruchomości.

Do Urzędu  Miasta i Gminy  zgłaszają się osoby, które

zainteresowane są nabyciem  działki  nr 348  w Sławicy.

W związku  z tym proponujemy przeznaczyć do  sprzedaży

nieruchomość gruntową obejmującą działkę letniskową.

 

Rada Miejska Gminy

po wysłuchaniu opinii stałych  komisji Rady

p o d j ę ł a

( 13 głosami  za  - nieobecny  podczas głosowania J.Szymkowiak )

Uchwałę nr XXXVIII/ 232/2005

w sprawie sprzedaży  nieruchomości gruntowej obejmującej 

działkę nr 348 o pow. 0,0309 ha położonej w Sławicy.

Podjęta Uchwała  stanowi załącznik nr 11 do protokółu sesji Rady.

 

ad. 12

 

Burmistrz Miasta i Gminy  Tadeusz Kłos

omawiając projekt uchwały wskazał, że  nieruchomość

gruntowa położona w Skokach obejmująca działkę nr 581/7

o pow. 0,0956 ha powstała w rezultacie geodezyjnego podziału 

działki nr 581/6 położonej za zabudowaniami byłej  „Agronomówki”.

Do Urzędu Miasta i Gminy  w Skokach  wpłynęły wnioski osób 

fizycznych zainteresowanych nabyciem w/wym. działki.

Stąd też nieruchomość proponuje się przeznaczyć

do  sprzedaży w drodze przetargu.

Ponieważ gospodarowanie mieniem  komunalnym  należy do 

wyłącznej właściwości Rady Miejskiej  Gminy  Skoki,  dlatego

przedkładam  Radzie projekt uchwały w powyższej sprawie.

 

Rada Miejska Gminy

wysłuchała  opinii  stałych  komisji  Rady.

Komisja Oświaty, Kultury, Zdrowia, Sportu i Rekreacji

dodatkowo zgłosiła wniosek, aby teren przeznaczony  do sprzedaży został

uporządkowany przez  Pana Bejmę Wojciecha i sprawdzić  czy przedsiębiorca

opłaca  czynsz  dzierżawny za grunty, na których prowadził i prowadzi działalność gospodarczą.

 

Rada Miejska Gminy

p o d j ę ł a  

( 13 głosami  za  - nieobecny  podczas głosowania J.Szymkowiak )

Uchwałę nr  XXXVIII/233/2005

w sprawie  sprzedaży niezabudowanej nieruchomości

gruntowej położonej w Skokach stanowiącej  działkę

nr  581/7  o pow. 0,0956 ha

Podjęta Uchwała  stanowi załącznik nr 12 do  protokółu sesji Rady.

 

 

 

ad. 13

 

Burmistrz Miasta i Gminy  Tadeusz Kłos

omawiając projekt uchwały wskazał, że  działka nr 394

o pow. 0,14 ha w Potrzanowie stanowi zgodnie z zapisem 

w ewidencji rów melioracyjny. Natomiast w rzeczywistości

ten ciek szczegółowo został około  1950  roku przebudowany.

W dnie ułożono rurociąg o średnicy  300mm,  a rów zasypano.

Przedmiotowa działka stanowi obecnie pas gruntu  o  szerokości

około 4m  i  jest wykorzystywana rolniczo przez właściciela działek

nr 375/2 i  373. Sprzedaż tej powierzchni uporządkuje sprawy

użytkowania tego  niewielkiego, z punktu widzenia gospodarki 

rolnej, areału.

 

Rada Miejska Gminy

po wysłuchaniu  opinii  stałych  komisji  Rady

p o d j ę ł a  

( 13 głosami  za  - nieobecny  podczas głosowania J.Szymkowiak )

Uchwałę nr  XXXVIII/234/2005

w sprawie sprzedaży  działki gminnej  w Potrzanowie

Podjęta Uchwała  stanowi załącznik nr 13 do  protokółu sesji Rady.

 

ad. 14

 

Burmistrz Miasta i Gminy Tadeusz Kłos

omawiając projekt uchwały wskazał , że zgodnie z treścią

przesłanego aktu notarialnego (Repertorium  9001/2005), w dniu

30 sierpnia 2005r.sprzedana została umową warunkową

działka nr 1516 o pow. 492m2, położona w Skokach - Karolewie.

Cena sprzedaży określona w umowie to 9 tys. zł, co po przeliczeniu stanowi 18,26 zł/m2. Przedmiotowa działka nie została zabudowana,

jest tylko opłotowana siatką  drucianą. Ponieważ zastosowana cena odbiega  znacznie od zarejestrowanych w obrocie prywatnym

/około 25 zł/m2 /.

Dlatego proponuję, aby  Gmina Skoki skorzystała z przysługującego

/ zgodnie z treścią art. 109  ust. 1 ustawy z dnia  21.08.1997r.  o  gospodarce nieruchomościami  / prawa pierwokupu. Prawo to wykonane zostanie

za cenę określoną w umowie  warunkowej tj. za  9000 zł.

 

 

 

 

 

Rada Miejska Gminy

po wysłuchaniu  opinii  stałych  komisji  Rady

p o d j ę ł a  

( 12 głosami  za i  1 głos przeciwny - nieobecny podczas głosowania

radny J.Szymkowiak /

Uchwałę nr  XXXVIII/235/2005

w sprawie nabycia - w drodze wykonania prawa pierwokupu, własności  działki nr 1516 o pow. 492m2, położonej w Skokach

- Karolewie.

Podjęta Uchwała  stanowi załącznik nr 14 do  protokółu sesji Rady.

 

ad. 15

 

Burmistrz Miasta i Gminy Tadeusz Kłos

omawiając projekt uchwały wskazał , że  w § 2 uchwały podjętej

na XXXVI sesji  Rady w dniu  16 czerwca br. w sprawie ustalenia

dla terenu  Miasta i Gminy  Skoki liczby  punktów  sprzedaży

napojów alkoholowych zawierających powyżej 4,5 % alkoholu

/z wyjątkiem piwa / przeznaczonych  do  spożycia poza miejscem

sprzedaży i w miejscu  sprzedaży oraz określenia zasad

usytuowania na terenie Miasta i Gminy Skoki, miejsc sprzedaży

napojów alkoholowych proponuje skreślić  wyraz „stadion”.

Dodał, że tak podjęta uchwała przez Radę pozwoliłaby

na prowadzenie działalności handlowo - gastronomicznej

przedsiębiorcy naszej Gminy w mini kawiarni w pobliżu stadionu.

 

Rada Miejska Gminy

po wysłuchaniu  opinii  stałych  komisji  Rady

p o d j ę ł a  

( 12 głosami  za, 1 głosem  wstrzymującym się  - nieobecny podczas głosowania

radny J.Szymkowiak /

Uchwałę nr  XXXVIII/236/2005

w sprawie zmiany  Uchwały nr XXXVI/223/05 z dnia 16.06.2005r. dotyczącej ustalenia dla terenu Miasta i Gminy Skoki liczby 

punktów sprzedaży napojów alkoholowych zawierających

powyżej 4,5 % alkoholu /z wyjątkiem piwa / przeznaczonych 

do  spożycia poza miejscem sprzedaży i w miejscu  sprzedaży

oraz określenia zasad usytuowania na terenie Miasta i Gminy

Skoki, miejsc sprzedaży napojów alkoholowych.

Podjęta Uchwała  stanowi załącznik nr 15 do  protokółu sesji Rady.

 

ad.16

 

Burmistrz Miasta i Gminy Tadeusz Kłos

omawiając projekt uchwały wskazał , że proponuje  projekcie

uchwały uchwalenie miejscowego planu  zagospodarowania  przestrzennego  gminy  Skoki na obszarze części wsi  Rejowiec

i  Szczodrochowo. Procedurę nad opracowaniem  miejscowego

planu  zagospodarowania przestrzennego  działki nr 149/2

w Rejowcu i  działki  nr 12/4 w Szczodrochowie  rozpoczęto 

po podjęciu uchwały przez Radę na XXVI sesji  Rady

w dniu 29.09. 2004r. Niniejszy plan został opracowany

zgodnie z wymogami  ustawy o planowaniu  i  zagospodarowaniu 

przestrzennym. Po uchwaleniu przedmiotowego planu przez

Radę uchwała wraz z dokumentacją prac planistycznych zostanie przekazana Wojewodzie Wielkopolskiemu w celu oceny zgodności

z przepisami  prawa i następnie dopiero skierowana do publikacji

w Dzienniku Urzędowym Województwa Wielkopolskiego.

 

Rada Miejska Gminy

po wysłuchaniu  opinii  stałych  komisji  Rady

p o d j ę ł a  

( 13 głosami  za - nieobecny podczas głosowania radny J.Szymkowiak /

Uchwałę nr  XXXVIII/237/2005

w sprawie  miejscowego  planu  zagospodarowania

przestrzennego gminy  Skoki na obszarze części wsi 

Rejowiec i  Szczodrochowo.

Podjęta Uchwała  stanowi załącznik nr 16 do  protokółu sesji Rady.

 

ad. 17

 

Burmistrz Miasta i Gminy Tadeusz Kłos

omawiając projekt  opinii mówił, iż Gmina Skoki należy

do  Międzygminnego Związku „Puszcza Zielonka”, którego

statutowym celem jest wspólne działanie gmin członkowskich

na rzecz ochrony środowiska oraz ochrony  walorów

przyrodniczych Parku Krajobrazowego „Puszcza Zielonka”.

Najważniejszym zadaniem podjętym dla osiągnięcia tego celu jest rozwiązanie i uregulowanie gospodarki  wodno-ściekowej na terenie

Związku. W tym  celu zostały zgłoszone do  Funduszu  Spójności przedsięwzięcia na terenie gmin  członkowskich, które uzyskały

akceptację Ministra Środowiska.

 

Zgodnie z złożonym  wnioskiem ścieki z gminy Skoki

przepompowywane będą do oczyszczalni  ścieków  Szlachęcinie

gmina Czerwonak.

Do oczyszczalni  tej dopływać będą również ścieki z gminy 

Murowana Goślina, część gminy Czerwonak oraz Suchy Las.

Dlatego przedstawiam Radzie projekt Wojewody Wielkopolskiego

planu  aglomeracji Murowana Goślina celem  zaopiniowania.

 

Rada Miejska Gminy

po wysłuchaniu  opinii  stałych  komisji  Rady

p o d j ę ł a  

( 12 głosami  za, 1 głosem  wstrzymującym się  - nieobecny podczas

głosowania radny J.Szymkowiak /

Opinię w sprawie  projektu planu aglomeracji  Murowana

Goślina.

Podjęta  Opinia   stanowi załącznik nr 17 do  protokółu sesji Rady.

 

ad. 18

 

Burmistrz Miasta i  Gminy  Tadeusz Kłos

- wyjaśniał, że problem powstał, gdy do Starostwa Powiatowego 

zwrócił się właściciel  Firmy  HEROS z prośbą o  zmianę

organizacji ruchu  w Skokach prosząc o likwidację

dotychczasowego zakazu wjazdu samochodów o ładowności

powyżej 3,5 tony.

Starosta Powiatu  natomiast zwrócił się do nas o opinię w tej

sprawie. Wiadomo  nam, że przedsiębiorca otworzył w centrum 

miasta  hurtownię materiałów budowlanych  bez zmiany 

przeznaczenia budynku, nie pytając się nikogo o pozwolenie.

Obecnie zatrudnia 2 lub 3 osoby  z gminy  Skoki.

Informował dalej , że podczas debaty na posiedzeniach Komisji 

Rady proponowałem odmienne stanowisko od tego, co proponuję

radnym  dzisiaj w kwestii zezwolenia na wjazd samochodów

ciężarowych zaopatrzenia do  centrum  miasta Skoki.

Swoje stanowisko zmieniłem po zapoznaniu się z stanem

technicznym  jezdni. Zaciągałem  również opinii fachowców

i  specjalistów , którzy obecnie dokonują modernizacji

ulicy Jana Pawła II. Wytrzymałość jezdni jest bardzo słaba,

tym  bardziej że nie ma żadnego wzmocnienia jezdni pod

asfaltem. Ponadto wyremontowane chodniki, założone nowe

lampy  nie zawsze pozwoliłyby przewoźnikom na swobodny 

transport ulicami  miasta.

Mieszkańcy również nie życzą sobie powrotu do miasta ruchu

samochodów ciężarowych.

Dlatego dzisiaj  proponuje Radzie utrzymanie dotychczas

obowiązującego  zakazu wjazdu samochodów ciężarowych

o ładowności powyżej  3,5 tony.

Wskazał, że obecnie  obowiązująca na terenie miasta Skoki 

organizacja ruchu  jest prawidłowa i  spełnia swoje funkcje

bezpieczeństwa oraz ciągłości ruchu.

Natomiast dostawcy towarów do  placówek handlowych na terenie 

centrum  miasta znają organizację ruchu i  winni do niej dostosować

swój  transport.

 

Następnie wysłuchano  opinii poszczególnych  Komisji 

Rady.

 

W dyskusji  głos zabrali kolejno:

 

1. radny  Owczarzak Grzegorz

- zabierając głos wskazywał, że problem dopuszczenia wjazdu 

samochodów ciężarowych -  zaopatrzenia , to nie problem tylko 

firmy  HEROS, ale wszystkich innych  przedsiębiorców

prowadzących działalność w centrum miasta Skoki.

 

2. radny  Bogunia Przemysław

- mówił, że zgadza się z propozycją Burmistrza i nawoływał

radnych  Rady  o poparcie  tej propozycji tj. utrzymania

dotychczasowej  organizacji  ruchu.

Uważa, że nie można pozwolić, aby  po nowych ulicach miasta

zaczęły jeździć ciągniki  z  naczepami / chyba długości ok. 14 m./,

czy samochody ciężarowe z żwirem, węglem  itp.

 

3. radny  Owczarzak  Grzegorz

- informował, ze poprzedni projekt  zakładał  obostrzenia,  ale jednak 

dawał  możliwości. gdyż Komisja wskazywała, że należy utrzymać

dotychczas obowiązujący znak  zakazu wjazdu samochodów

o  ładowności powyżej  3,5 tony do  centrum  miasta Skoki

z jednoczesnym wyrażeniem  zgody na  wjazd  samochodów dostawczych /zaopatrzenia / o całkowitej ładowności do  15 ton pod warunkiem, że :

1.  dostawy  towarów nie będą prowadzone w dni  targowe

      i  w godzinach   tzw. „szczytu”.

2.  zezwolenie obejmuje tylko przejazd, bez postojów na ulicach

      i parkingach.

3.  zezwolenie obejmuje zakaz rozładunku na ulicach i parkingach.

4.  wjazd i  wyjazd do  centrum miasta pojazdów zaopatrzenia

     tylko ulicą   Wągrowiecką.

Dodał, że przecież na terenie centrum  miasta działają chociażby dwie piekarnie,

które na pewno są zaopatrywane cięższym transportem niż 3,5 tony.

 

4. radny  Modlibowski Jarosław

 - polemizując z radnym  przedmówcą stwierdzał, że

   Pan Owczarzak załatwia interes Firmy Heros.

   Przecież nie my musimy  się martwić tym ,  jakim  transportem

   dostawca dostarcza towar do sklepu, czy piekarni.

   Dostawca  towaru  musi dostosować  transport do obowiązujących  

   przepisów ruchu. A jeśli  nie - to nie nasz problem, tylko problem  

   dostawcy i Policji.

 

5. radny  Biały Paweł

- informował, że na posiedzeniu  Komisji  Finansów głosował

za opinią przedstawioną  przez przewodniczącego Komisji Finansów.

Oświadczył, że po uzyskaniu  szerszej  wiedzy podczas sesji Rady

będzie głosował za propozycją Burmistrza i utrzymaniem dotychczas obowiązującego ruchu.

 

6. radny  Matuszak  Grzegorz

- zgłosił formalny  wniosek  o  zamknięcie dyskusji  i przystąpienie

do  przegłosowania  propozycji  opinii  przedstawionej przez

Burmistrza.

 

Przewodnicząca Rady  Grażyna Szymkowiak

p o d a ł a

pod głosowanie  wnioski  zgłoszone przez

radnego Matuszaka Grzegorza

 

1. Rada Miejska i Gminy

    postanowiła zamknąć dyskusję

    /po reasumpcji głosowania/ 

    8 głosów za,  3 głosy  przeciwne i  2 głosy wstrzymujące się /.

 

2. Rada Miejska Gminy

    p o d j ę ł a

     ( 8 głosami  za, 3 głosami przeciwnymi  i  2 głosami wstrzymującym się

      - nieobecny podczas głosowania radny J.Szymkowiak /

Opinię w sprawie  zezwolenia na wjazd samochodów ciężarowych zaopatrzenia do centrum  miasta Skoki.

Podjęta Opina stanowi załącznik nr 18 do  protokółu sesji Rady.

 

 

 

 

 

ad. 19

 

Burmistrz Miasta i Gminy Tadeusz Kłos

omawiając projekt uchwały poinformował, że z dniem 30.11.2005r. 

Pani  Bożena Talar Kierownik  Urzędu  Stanu Cywilnego w Skokach przechodzi na emeryturę, w związku  z czym  zachodzi konieczność powołania innej osoby  na ww. stanowisko.

Przedkładam projekt  uchwały w powyższej  sprawie Radzie, gdyż

na podstawie art. 6 pkt. 3 ustawy  z dnia 29 września 1986r.  prawo

o  aktach stanu  cywilnego / Dz.U.Nr 161 z 2004r. poz. 1688/  organem uprawnionym do powołania kierownika urzędu  stanu  cywilnego

jest rada gminy.

Rada Miejska Gminy

po wysłuchaniu  opinii  stałych  komisji  Rady

p o d j ę ł a  

( 12 głosami  za i  1 głos wstrzymujący  się  - nieobecny podczas głosowania

radny J.Szymkowiak /

Uchwałę nr  XXXVIII/238/2005

w sprawie odwołania Kierownika Urzędu  Stanu  Cywilnego.

Podjęta Uchwała  stanowi załącznik nr 19 do  protokółu sesji Rady.

 

ad. 20

 

Burmistrz Miasta i Gminy Tadeusz Kłos

- w związku z podjęciem poprzedniej uchwały przez Radę

z dniem  30 listopada 2005r.  Pani Bożena Talar Kierownik

Urzędu Stanu  Cywilnego w Skokach przechodzi  na emeryturę.

W związku z powyższym zaszła potrzeba wyłonienia  nowego

Kierownika. Konkurs na kandydata na stanowisko Kierownik

Urzędu Stanu Cywilnego w Skokach został ogłoszony Zarządzeniem

Burmistrza z dnia 13 czerwca 2005r.

Ogłoszenie o konkursie zamieszczono w prasie, na tablicy ogłoszeń

Urzędu oraz w Biuletynie Informacji Publicznej.

Na ogłoszenie odpowiedziało 6 osób. Wymagania określone

w ogłoszeniu spełniła 1 oferta złożona przez kandydatkę

Joannę Wolicką - Przywarty, zam. w Skokach  na ul.Podgórnej 34.

Na podstawie  przedstawionych  dokumentów, rozmowy kwalifikacyjnej

oraz ustnego wywiadu środowiskowego Komisja  Konkursowa stwierdziła,

że Pani Joanna Wolicka - Przywarty:

posiada wykształcenie wyższe humanistyczne, posiada udokumentowany 

staż pracy w wymiarze 5 lat i  7 miesięcy w administracji  publicznej,

posiada wiedzę z zakresu  kodeksu postępowania administracyjnego

w stopniu  zadawalającym, cieszy  się  nieposzlakowaną opinią.

 

Analizując wszystkie dostępne dokumenty  i informacje  Komisja

Konkursowa postanowiła o przyjęciu Pani  Joanny Wolickiej -Przywarty

na stanowisko  Kierownika Urzędu  Stanu Cywilnego  w Skokach

z dniem 1 grudnia 2005r.

Dodał, że Pani  Joanna Wolicka - Przywarty  jest już zatrudniona

na stanowisko  inspektora  na okres 3 miesięcy - celem przyuczania się

w obecności Pani Bożeny Talar na  objęcie stanowiska kierownika.

Kończąc przedstawił radnym  Rady i  obecnym gościom obecną

na sali Panią Joannę Wolicką - Przywarty.

 

Rada Miejska Gminy

po wysłuchaniu  opinii  stałych  komisji  Rady

p o d j ę ł a  

( 13 głosami  za - nieobecny podczas głosowania radny J.Szymkowiak /

Uchwałę nr  XXXVIII/239/2005

w sprawie powołania Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego.

Podjęta Uchwała  stanowi załącznik nr 20 do  protokółu sesji Rady.

 

ad. 21

 

Przewodnicząca Rady Grażyna Szymkowiak

odczytała treść pisma Klubu  Radnych „Zgoda i Współpraca”

Rady Miejskiej Gminy, jakie  otrzymała w dniu 31 sierpnia 2005r.

Treść pisma stanowi załącznik nr 21 do protokołu  sesji  Rady.

Wskazała, że zgodnie z treścią wniosku wprowadziła do porządku

obrad sesji  Rady punkt dot. odwołania członków Komisji Rewizyjnej.

 

Przewodniczący Klubu Radnych „Zgoda i  Współpraca”

Zbigniew Kujawa

uzupełniając wniosek z dnia 31 sierpnia 2005r. odczytał uzasadnienie wcześniej złożonego  wniosku, poniżej cyt.:

 

Klub Radnych „Zgoda  i  Współpraca”

                                                                 Skoki,  dnia 14.09. 2005r.

 

Uzasadnienie  wniosku o  odwołanie  ze składu  Komisji Rewizyjnej Przewodniczącego

i  vice- Przewodniczącego  tejże Komisji.

 

1. Komisja  Rewizyjna do  dziś dnia  nie przedstawiła  sprawozdania

    za rok  2004, pomimo  uwagi zwróconej przez  radnych  klubu

    „Zgoda i  Współpraca”, co  winna uczynić do 15.03.2005r.

2. Komisja rewizyjna  nie realizuje  planu  pracy czyli de facto nie

    pracuje.

3. Na nieprawidłową pracę Komisji Rewizyjnej zwrócił uwagę Skład Orzekający Regionalnej  Izby  Obrachunkowej w Poznaniu Uchwałą  z dnia 19.04.2005r. cyt,:  „Skład Orzekający RIO zwraca uwagę,

że wniosek  Komisji Rewizyjnej powinien być sporządzony  także 

na podstawie  wyników kontroli przeprowadzonych przez Komisję Rewizyjną w trakcie roku budżetowego zgodnie z  uchwalonym  planem pracy Komisji. Kontrole  te powinny umożliwić Komisji  zweryfikowanie rzeczowego wykonania  zadań  z finansowym  ich ujęciem w księgach  rachunkowych i sprawozdaniach finansowych”.

Z uwagi  na wyżej przedstawione błędy, braki i  niedociągnięcia oraz brak  woli ich  naprawy  wnioskujemy o  odwołanie ze składu Komisji  odpowiedzialnych

za organizację jej pracy czyli  przewodniczącego i  jego  zastępcę.

 

Przewodniczący  Komisji Rewizyjnej Paweł Biały

- wskazał, że nie zgadza się z treścią uzasadnienia wniosku Klubu, gdyż komisja

sprawozdanie z pracy komisji Radzie złożyła.

 

Przewodnicząca Rady  Grażyna  Szymkowiak

poinformowała, że zgodnie z treścią wniosku  przystępujemy 

do  głosowania. Zwróciła się do radcy prawnego o poinformowanie

radnych Rady o sposobie głosowania w sprawie odwołnia członków Komisji.

Radca Prawny  Mirosława Nowakowska

odpowiadając mówiła, że głosujemy w taki sam sposób, w jaki

był  powoływany skład osobowy Komisji  Rewizyjnej,  to  znaczy 

w głosowaniu jawnym, osobno na każdego członka komisji.

 

Przewodnicząca Rady  Grażyna  Szymkowiak

poinformowała, że po  wyjaśnieniu procedury  głosowania

przystępujemy  do  głosowania

 

 1 . Kto jest za  odwołaniem  przewodniczącego Komisji Rewizyjnej 

      radnego Pawła Białego z członka Komisji Rewizyjnej

W wyniku  głosowania jawnego

Rada Miejska Gminy  Skoki

nie odwołała radnego Białego Pawła ze składu  osobowego Komisji 

/6 głosów za odwołaniem i  7  głosów przeciwnych/

 

2 . Kto jest za odwołaniem  wiceprzewodniczącego Komisji Rewizyjnej 

     radnego  Jarosława Modlibowskiego z członka Komisji  Rewizyjnej

W wyniku  głosowania jawnego

Rada Miejska Gminy  Skoki

nie odwołała radnego Jarosława Modlibowskiego ze składu 

osobowego  Komisji  /6 głosów za odwołaniem i  7  głosów przeciwnych/.

 

Przewodnicząca Rady Grażyna Szymkowiak

stwierdza, że Rada Miejska Gminy  Skoki nie odwołała

radnego  Pawła Białego i radnego  Jarosława Modlibowskiego

ze składu  osobowego Komisji Rewizyjnej.

 

Radny  Owczarzak Grzegorz

- zabierając głos mówił, że nie będzie gratulował  Panom  Radnym

faktu  pozostania w składzie osobowym Komisji Rewizyjnej,  jednak 

wniosek Klubu Radnych  „Zgoda i  Współpraca” powinien być

sygnałem dla członków tej Komisji, a szczególnie dla jej  przewodniczącego

i  wiceprzewodniczącego , że Komisja Rewizyjna nie pracuje najlepiej.

 

Przewodnicząca Rady  Grażyna Szymkowiak

ogłosiła 5 minutową przerwę w obradach sesji Rady.

Po przerwie Przewodnicząca Rady  Grażyna Szymkowiak

obrady sesji  wznowiła przystępując do omawiania kolejnego 

punktu porządku  obrad.

 

ad. 22

 

Interpelacje radnych

 

1. Radny  Leszek  Gronowicz

- poinformował, że podczas przerwy sprawdził protokólarz Komisji

Rewizyjnej  i stwierdza, iż Komisja Rewizyjna wypracowała, jak 

wynika z zapisu  w protokóle „sprawozdanie z pracy Komisji za 2004r.

Jednak  wypracowane sprawozdanie nie ma znamion dokumentu

bo nie jest ono podpisane.

O negatywnej pracy Komisji, świadczy  również fakt nie realizowania

przyjętego przez  Radę planu pracy komisji.

Dlatego uważa, że przedstwione  stanowisko  Klubu  Radnych „Zgoda

i  Współpraca” jest  rzeczywistym odzwierciedleniem pracy Komisji.

 

2. Radny Grzegorz Owczarzak

- mówił, że w pkt. 12  porządku obrad sesji  przewodnicząca

Komisji Oświaty, Kultury, Zdrowia, Sportu i Rekreacji  Jolanta

Sawińska odczytała wniosek, w którym  podała imię i nazwisko

przedsiębiorcy skockiego.

Pytanie skierował do  radcy  prawnego Urzędu - czy Komisja

powinna podawać do publicznej  wiadomości,  tak sformułowany 

wniosek i potraktować przedsiębiorcę skockiego,  jak np.

uczestnika „grupy  przestępczej” ?

 

Radca prawny Urzędu  Mirosława Nowakowska

odpowiadając prosiła, aby  radny  nie porównywał  treści  wniosku  Komisji

Oświaty z przestępstwem ‘„grupy przestępczej”.

Faktycznie Komisja mogła zgłosić sugestię, a nie powinna podawać nazwiska.

 

 

Radny  Modlibowski Jarosław

-  usprawiedliwiając ten  fakt  mówił, iż Komisja omawiając projekt 

uchwały  chciała wiedzieć gdzie jest usytuowana omawiana nieruchomość

do sprzedaży.

Podczas dyskusji  stwierdzono, że chodzi o  działkę na której obecnie

przedsiębiorca prowadzi działalność. Komisja  pytała się pracownika Urzędy ,

czy  chodzi o działkę przy targowisku , na której  jest  bałagan ?

Pracownik  przyznał, że chodzi o teren za byłą „Agronomówką”, tam gdzie

jest punkt  składowania butli gazowych przez Pana Bejmę.

Zdaniem Komisji  nieruchomość przed sprzedażą  winna  być uporządkowana

i  przygotowana do  sprzedaży.

Zapewniał, że wymienienie nazwiska w wniosku to tylko przeoczenie Komisji

- gdyż wniosek komisja kierowała do służb Urzędu, a nie do przedsiębiorcy.

 

3. Radny Leszek Gronowicz

- prosił  Burmistrza o udostępnienie radnym  Rady  Sprawozdania

finansowego  Fundacji za okres od września do  grudnia 2004r.,

w którym  znajduje się szczegółowe zestawienie wpływów

i  wydatków za miniony  okres.

 

4. Radny  Grzegorz Owczarzak

- uzupełniając głos przedmówcy mówił, że Rada otrzymała

odpowiedź na wnioski  od Fundacji  i  w  powyższym  piśmie 

Fundacja odpowiada na wnioski i zapytania  radnych, a ponadto 

informuje, cyt.:

„Oprócz w/w sprawozdań Zarząd Fundacji przesłał na ręce

Pana Burmistrza dodatkowe, nie wymagane obowiązującymi przepisami

sprawozdanie finansowe  za okres IX- XII 2004r., w którym  znajduje

się szczegółowe zestawienie wpływów i  wydatków za miniony  okres”.

Zwrócił uwagę przewodniczącej  Rady, że przez okres dwóch miesięcy 

nie potrafiła  poinformować radnych  Rady, że jest w posiadaniu

odpowiedzi na wnioski od Fundacji.  

 

Przewodnicząca Rady Grażyna Szymkowiak

wskazała, że pismo otrzymała po ostatniej sesji Rady  w  dniu

12 lipca i od tego czasu nie mieliśmy żadnego spotkania Rady.

Dlatego dopiero dzisiaj w wolnych wnioskach chciała przedstawić

radnym korespondencję jaka wpłynęła do biura Rady.

Następnie odczytała  pismo od Fundacji - odpowiedź na wnioski Rady

zgodnie z prośbą radnego.

 

Radny  Owczarzak  Grzegorz

- wskazał, że to nie usprawiedliwia przewodniczącej, bo można

było poinformować korespondencyjnie chociażby przewodniczących 

Komisji.

 

 

 

Burmistrz Miasta i  Gminy  Tadeusz Kłos

- wskazał, że chyba w maju br. /potwierdziła ten  termin

Pani  Alicja Wołkow Kierownik  Referatu Oświaty / wpłynęła

na ręce Burmistrza Informacja a nie sprawozdanie finansowe 

do  Fundacji, które jest  do  wglądu  w Referacie Oświaty.

Burmistrz dodał, że gdyby o treści pisma wiedział wcześniej

jakie Fundacja przesłała do przewodniczącej  Rady

- to poinformowałby  również, że jest  w posiadaniu  takowej 

informacji, nie sprawozdania.

 

5. Radny  Deminika Franciszek

- zabierając głos mówił, że Fundacji dajemy z budżetu 300 tys.zł

na prowadzenie przedszkoli, dlatego  chcielibyśmy wiedzieć

jaki mają  standard przyjmowane  dzieci. W jaki  sposób jest

dotacja przeliczana. Uważa, że nie powinny być odliczane

od kosztu utrzymania  dziecka wpłaty rodziców.

 

Burmistrz Miasta i Gminy Tadeusz Kłos

-  odpowiadając mówił, że grupy wiekowe 6 -latków są osobno

a grupa dzieci młodszych 3, 4-5  latków są  razem i  dodatkowo 

do pomocy Fundacja zatrudniła drugą osobę, jako  pracownika

pomocniczego  do prowadzenia oddziału przedszkolnego.

 

6. Radny  Leszek Gronowicz

- kierował zapytanie do Burmistrza, jak często są dokonywane kontrole ?

Umowa zawarta  z Fundacją nie  określa tylko tego, że kontrola polega

na sprawdzaniu  ilości  dzieci, ale także mówi o  możliwości  wglądu 

do dokumentów. Mówił, że nie rozumie radnego  Matuszaka Grzegorza /nieobecnego już w tej  chwili  na sesji / dlaczego  jeśli na ostatniej  sesji 

był w posiadaniu  pisma od Fundacji, dlaczego nie poinformował

o  tym fakcie Rady.

Dodał, że zgodnie z ustawą o pożytku publicznym i  wolontariacie

Fundacja ma obowiązek  publikowania sprawozdania finansowego.

 

Burmistrz Miasta i Gminy  Tadeusz Kłos

- kontrole są  prowadzone przez Referat Oświaty raz na pół roku.

 

7. Radny  Bogunia Przemysław

-  zgodnie z obowiązującą ustawą o pożytku publicznym i  wolontariacie

Fundacja ma obowiązek  złożyć sprawozdanie właściwemu  Ministrowi,

a nie sama publikować tych  sprawozdań, jak to wyczytał wyrywkowo

tylko niektóre  zapisy z ustawy radny  Gronowicz Leszek.

 

 

 

 

Kierował zaniepokojony zapytanie do  radnych dyskutantów:

- czy w Fundacji coś się złego dzieje o czy on nie wiem ?

- czy  tam  chodzi o  jakieś przestępstwo ?

Mówił, że zadaje takie pytania  - bo nie mogę zrozumieć radnych

dociekliwości, konieczności kontroli  i podejrzliwości pracy Fundacji.

 

8. Radny  Owczarzak Grzegorz

-  odpowiadając wyjaśniał, że nie podejrzewamy żadnego przestępstwa

w Fundacji. Chodzi nam  o  zapis z umowy, który w pkt. 4 § 4 jasno 

określa, iż  Fundacja  jest zobowiązana  do  udostępniania dokumentacji

w zakresie otrzymywanych dotacji.

Dotychczas byliśmy  informowani przez Burmistrza, że nie ma możliwości

kontroli w tym zakresie. Dlatego chcemy chociażby  informacji w formie

sprawozdania.

 

9. Radny  Gronowicz Leszek

- zabierając głos wskazywał, że lepiej  zapobiegać - bo kontroli 

nigdy nie jest zadużo. Mamy z ostatnich dni aż dwa nieprzyjemne

przypadki złego zarządzania gospodarką finansową, które

są między innymi  rezultatem braku kontroli przełożonych.

Uważam, że dotacja dla Fundacji pochodzi ze środków podatników

i jej  wykorzystanie powinno podlegać kontroli.

Prawdą  jest, że dzięki  Fundacji  dzieci  wiejskie mają dostęp

do przedszkoli,  ale udzielana dotacja na ten  cel powinna być

sprawdzana merytorycznie i finansowo.

 

10. Radny  Modlibowski  Jarosław

- uważa, że Rada nie jest od prowadzenia korespondencji z Fundacją.

Rada powinna  żądać od Burmistrza wszelkich informacji,

a nie od Fundacji. Burmistrz wraz z urzędnikami Gminy  jest od tego,

aby prowadził  korespondencję,  a Radzie przedkładał gotowy materiał.

Z dyskusji  wynika, że część radnych  zazdrości  Fundacji

otrzymywanych pieniędzy  na prowadzenie przedszkoli.

Wskazywał, że Ci  Radni, a szczególnie członkowie Komisji Finansów

powinni się zająć i zastanowić na posiedzeniu  Komisji - co  zrobić,

aby  obniżyć koszty  funkcjonowania przedszkola samorządowego,

- które to koszty mają  bezpośredni wpływ na wielkość dotacji dla Fundacji. Uważam, że  jest to najpilniejsza sprawa do  rozwiązania.

Wysoki koszt  utrzymania dziecka w przedszkolu, jest odzwierciedleniem wysokiej  dotacji  dla dzieci przedszkolnych dla Fundacji.

 

 

 

 

11. Radny  Owczarzak Grzegorz

- wskazywał, że przysłuchując się wypowiedzi przedmówcy chciał

nawet początkowo, aby  Komisja Finansów zajęła się tym problemem,

ale  stwierdził, że komisja Finansów ma swój plan pracy zatwierdzony

uchwałą Rady i go realizuje.

Wskazał, że właśnie Komisja Oświaty, której  członkiem jest

radny Modlibowski jest  jak najbardziej właściwa  i kompetentna.

Właśnie ta komisja powinna szczególnie zajmować się organizacją

i  funkcjonowaniem przedszkola.

 

12. Radny  Modlibowski  Jarosław

- odpowiadając mówił, że Komisja  Oświaty  występowała już

kilkakrotnie z wnioskami do  Burmistrza  o przedstawienie propozycji 

obniżenia kosztów  funkcjonowania przedszkola samorządowego.

 

Burmistrz Miasta i Gminy  Tadeusz Kłos

-- uważa, że posiedzenie Rady  nie jest miejscem,  gdzie można

omawiać na roboczo takie informacje.

Wiedzę w tym temacie mamy szeroką. Kilkakrotnie temat ten był przygotowywany. Mamy  wyliczenia i  rozeznanie możliwości  zmian

organizacji  przedszkola. Przystąpiliśmy  do opracowania zmiany 

systemu  ogrzewania budynku  - o czym  mówiliśmy przy podejmowaniu 

dzisiaj uchwały w sprawie wprowadzenia zmian w uchwale budżetowej.

Dlatego powinniśmy podczas posiedzeń komisji ten  problem omówić.

 

ad. 23

 

W wolnych  głosach i  wnioskach:

 

1. Radny  Kujawa Zbigniew

-  z uwagi  na fakt, iż Rada  dzisiaj podjęła opinię w sprawie utrzymania

zakazu wjazdu samochodów ciężarowych zaopatrzenia  do  centrum 

miasta Skoki prosił, aby  Burmistrz poinformował o  tak podjętej opinii

przedsiębiorców prowadzących działalność w centrum miasta Skoki.

Burmistrz Miasta i Gminy Tadeusz Kłos

odpowiadając  mówił, że właściwym i kompetentnym do  podjęcia

decyzji w tej  sprawie jest Starosta Powiatu.

Rada  wyraziła swoje stanowisko w tej  kwestii w formie opinii, którą

Starosta może uwzględnić lub nie  przy  podejmowaniu decyzji .

 

 

 

 

 

2. Radny  Owczarzak  Grzegorz

- kontynuując ten sam temat pytał się co  z autobusami, które

wjeżdżają i  przejeżdżają przez centrum miasta ?

 

Burmistrz Miasta i Gminy Tadeusz Kłos

- obecny zakaz wjazdu pojazdów powyżej  3,5 tony  nie dotyczy

autobusów. Autobus maksymalnie zapełniony może mieć ładowność maksymalnie  8 ton. Według obserwacji autobusy na linii Poznań

 - Wągrowiec i  odwrotnie nie są nigdy  przepełnione.

 

3. Radny  Gronowicz Leszek

prosił, aby  Przewodnicząca Rady  odczytała treść opinii prawnej

przygotowanej przez radcę prawnego  Urzędu dot. interesu prawnego 

radnego  Matuszaka Grzegorza.

 

Przewodnicząca Rady  Grażyna Szymkowiak

odczytała treść opinii prawnej radcy  prawnego  Mirosławy 

Nowakowskiej nt. „czy radny nie może brać udziału w głosowaniu 

w radzie ani w komisji,  jeżeli dotyczy ono jego interesu prawnego

Treść opinii stanowi załącznik nr  22 do protokółu sesji Rady.

 

5. Radny  Modlibowski  Jarosław

- pytał się radcy  prawnego,

1. czy  radny nie może brać udziału  nad powiększeniem 

    majątku  gminy ?

2. czy opinia innego  radcy prawnego może być zupełnie inna

    jaką Pani  nam przedstawiła ?

 

Radca Prawny   Mirosława Nowakowska

- wyjaśniała, że orzecznictwo  sądów  jest  bardzo rozbieżne

  w interpretacji „interesu  prawnego radnego”.

- wydając  opinię w końcowym  zadaniu stwierdzam , że

moim zdaniem” dlatego  opinia w tej  sprawie innego  prawnika

może być zupełnie inna.

Dodała, że trudno było  jej  ustalić - gdyż  Przewodnicząca Rady 

również nie ustaliła funkcji  radnego  jednoznacznie.

Inaczej  wygląda pojęcie „interesu prawnego” radnego, który jest

pracownikiem zespołu szkolno - przedszkolnego , a inaczej  jeśli

jest  wiceprezesem  fundacji  wykorzystującej  do prowadzenia

swej działalności mienie komunalne.

 

 

 

 

 

6. Radny  Bogunia Przemysław

- uważa, że brak  zapisów precyzyjnych  w ustawie o samorządzie

gminnym powoduje takie niedopowiedzenia i  wątpliwości nawet 

wśród prawników. Ustawa o  samorządzie gminny odniosła się tylko 

do  zakazu kierownika i jego  zastępcy w odniesieniu  do jednostek organizacyjnych  gminy, a zostały pominięte  wszelkie inne  możliwe

funkcje radnego  w stowarzyszeniach, fundacjach czy organizacjach.

 

7. Radny  Owczarzak  Grzegorz

- nie rozumie dlaczego, aż  tak trudno ustalić przewodniczącej Rady,

  jaką funkcję  sprawuje radny  Matuszak  Grzegorz  w Fundacji

 „Pomoc   Dzieciom   Wiejskim ?

  Pytanie to kierował do Przewodniczącej  Rady Grażyny Szymkowiak.

 

Przewodnicząca Rady  Grażyna Szymkowiak

wyjaśniała, że  informację o  pełnionej funkcji  podała na podstawie

złożonego na jej  ręce „Oświadczenia majątkowego” przez radnego

Matuszaka Grzegorza.

 

8. Radny  Gronowicz Leszek

zabierając głos mówił, iż wnioskuje o przesłanie przez Przewodniczącą

Rady  Grażynę Szymkowiak  przedstawionej  nam interpretacji prawnej

art. 25 a ustawy  o samorządzie gminnym  i  jednoczesnym zapytaniem

radnego Matuszaka Grzegorza - jaką funkcję pełni w Fundacji ?

 

 

 ad. 24

 

Ze względu na wyczerpanie dziennego porządku 

obrad  sesji i  dyskusji Przewodnicząca  Rady Miejskiej

Gminy Grażyna Szymkowiak  obrady XXXVIII sesji Rady

Miejskiej Gminy  w Skokach  zamknęła  o godz.1827 .                                        

                                

 

 

Przewodnicząca  Rady

                                                      Miejskiej Gminy w Skokach

                                                      (Grażyna Szymkowiak)

 

 

 

Sekretarz obrad

(Jarosław Modlibowski)