Protokół XXXVI/2005
Rada Miejska Gminy
w Skokach
PROTOKÓŁ nr XXXVI/2005
XXXVI sesji Rady Miejskiej Gminy w Skokach
odbytej w dniu
16 czerwca 2005r. od godz.1600 do godz. 1805
w sali Biblioteki Publicznej Miasta i Gminy
w Skokach.
Radni Rady Miejskiej Gminy Skoki
obecni zgodnie z załączoną listą obecności.
Porządek obrad
XXXVI sesji Rady Miejskiej Gminy
w Skokach
1. Otwarcie sesji i stwierdzenie quorum.
2. Wybór sekretarza obrad.
3. Przyjęcie „Protokółu z ostatniej sesji Rady”.
4. Przedstawienie porządku obrad oraz ewentualne wnioski do jego zmiany.
5. Informacja Burmistrza Miasta i Gminy z realizacji uchwał Rady
i bieżącej działalności.
6. Informacja przewodniczących komisji z pracy komisji oraz
delegata Stowarzyszenia Gmin i Powiatów Wielkopolski.
7. Podjęcie uchwały w sprawie wprowadzenia zmian w uchwale
budżetowej na 2005r.
8. Podjęcie uchwały w sprawie zaciągnięcia kredytu długoterminowego
na inwestycje drogowe realizowane w 2005r.
9. Podjęcie uchwały w sprawie uchwalenia miejscowego planu
zagospodarowania przestrzennego terenów rekreacji
indywidualnej we wsi Grzybowo.
10. Podjęcie uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzenia
miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego gminy
Skoki we wsi Rościnno.
11. Podjęcie uchwały w sprawie zmiany Uchwały nr XXXII/201/2005
Rady Miejskiej Gminy Skoki z dnia 9 lutego 2005r.
12. Podjęcie uchwały w sprawie nabycia prawa użytkowania
wieczystego użytkowania nieruchomości gruntowych oznaczonych
jako działka nr 341/3 o pow.
o pow. 13. Podjęcie uchwały w sprawie sprzedaży nieruchomości gruntowej obejmującej działkę nr 599 o pow. w Potrzanowie ul. Borówiec. 14. Podjęcie opinii w sprawie wyrażenia zgody na rozbudowę szkoły w Jabłkowie stanowiącej własność gminy przez Fundację Pomoc Dzieciom Wiejskim w Bliżycach. 15. Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia dla terenu Miasta i Gminy Skoki liczby punktów sprzedaży napojów alkoholowych zawierających powyżej 4,5% alkoholu / z wyjątkiem piwa/ przeznaczonych do spożycia poza miejscem sprzedaży i w miejscu sprzedaży oraz określenia zasad usytuowania na terenie Miasta i Gminy Skoki miejsc sprzedaży napojów alkoholowych. 16. Podjęcie uchwały w sprawie zmiany Uchwały Nr II/7/2002 Rady Miejskiej Gminy Skoki z dnia 4 grudnia 2002 r. dot. ustalenia składów osobowych oraz wyboru przewodniczących Komisji Rady Miejskiej Gminy Skoki. 17. Podjęcie opinii w sprawie udostępnienia Sołectwu Rejowiec działki Nr 89/4 o pow. budynkiem inwentarskim. 18. Interpelacje radnych. 19. Komunikaty, wolne wnioski. 20. Zakończenie. ad. 1 Otwarcia obrad XXXVI sesji Rady Miejskiej Gminy w Skokach dokonała Przewodnicząca Rady Miejskiej Gminy w Skokach Pani Grażyna Szymkowiak. Stwierdziła, że na ogólny stan 15 radnych Rady obecnych na sesji Rady było 12 - wobec czego Rada Miejska Gminy Skoki była prawomocna do prowadzenia obrad, podejmowania uchwał oraz opinii i wniosków zgodnie z ustawą o samorządzie gminnym (Dz.U.Nr 142 poz. 1591 tekst jednolity z 2001r.ze zm.) i Statutem Gminy Skoki (Dziennik Urzędowy Województwa Wielkopolskiego Nr 109 poz. 2005 z dnia 27.06.2003r.). Radni Andrzej Konieczka, Jacek Kasprzyk i Jacek Szymkowiak byli nieobecni. Przewodnicząca Rady Miejskiej Gminy Pani Grażyna Szymkowiak po stwierdzeniu quorum i otwarciu powitała osobno - radnych Rady Miejskiej Gminy Skoki, - Burmistrza Miasta Gminy Pana Tadeusza Kłosa, - wiceprzewodniczącego Rady Powiatu Krzysztofa Migasiewicza - sekretarza i skarbnika Gminy - kierowników jednostek organizacyjnych Gminy, - sołtysów wsi, - pracowników Urzędu, - przedstawicieli prasy lokalnej oraz wszystkich przybyłych gości. ad. 2 Zgodnie z Rozdz.V pkt.3 § 32 ust. 3 Statutu Gminy Skoki na sekretarza obrad XXXVI sesji Rady Miejskiej Gminy w Skokach powołano (zgodnie z wcześniejszym ustaleniem, że każdy z radnych będzie kolejno pełnił funkcję sekretarza) radnego Zbigniewa Kujawę (10 głosów za i 2 głosy wstrzymujące się) Przewodnicząca Rady Grażyna Szymkowiak poinformowała, że wybrany sekretarz obrad będzie nadzorował prowadzenie protokółu sesji i ustalał wyniki jawnego głosowania. ad. 3 Sekretarze obrad - XXXIV sesji Rady radny Ryszard Jasiński poinformował radnych, że protokół z dnia 28 kwietnia 2005r. został przeczytany i sprawdzony. Zgodny jest z tokiem postępowania sesji, oddaje istotę posiedzenia, wyników głosowań toku dyskusji oraz interpelacji i zapytań. Przewodnicząca Rady Grażyna Szymkowiak z uwagi na nieobecność sekretarza obrad poinformowała, że Protokół nr XXXV sesji Rady z dnia 6 czerwca br. został sporządzony zgodnie z przebiegiem obrad ale nie został jeszcze podpisany przez sekretarza obrad. Do protokołów nie zgłoszono uwag i wniosków. Protokóły sesji Rady są do wglądu na dzisiejszej sesji Rady i codziennie w godzinach pracy Urzędu Miasta i Gminy. ad. 4 Przewodnicząca Rady Miejskiej Gminy Pani Grażyna Szymkowiak przedstawiła porządek obrad sesji Rady, a następnie zapytała o uwagi i wnioski do ustalonego porządku obrad dzisiejszej sesji Rady. 1. Burmistrz Miasta i Gminy Tadeusz Kłos wnioskował o wprowadzenie dodatkowo, jako pkt. 17 porządku obrad „Podjęcie opinii w sprawie udostępnienia Sołectwu Rejowiec działki Nr 89/4 o pow. budynkiem inwentarskim. Burmistrz Miasta i Gminy uzasadniając mówił, iż w momencie, kiedy były materiały już wysłane radnym, mieszkańcy Sołectwa wsi Rejowiec zwrócili się na piśmie z prośbą o udostępnienie przez Gminę sołectwu działki zabudowanej budynkiem na cele kulturalno - rekreacyjne. W związku z czym zwracam się do Rady o opinię w tej sprawie. Przewodnicząca Rady Grażyna Szymkowiak p o d d a ł a pod głosowanie 1/. wniosek Burmistrza Miasta i Gminy o wprowadzenie jako pkt. 17 porządku obrad dot. podjęcie opinii w sprawie udostępnienia Sołectwu Rejowiec działki Nr 89/4 o pow. budynkiem inwentarskim. Rada Miejska Gminy w wyniku głosowania wniosek przyjęła /12 głosami za / - co jest zgodne z art. 20 pkt 1a ustawy o samorządzie gminnym / postanawiając wprowadzić jako pkt. 17 porządku obrad sesji Rady podjęcie opinii w sprawie udostępnienia Sołectwu Rejowiec działki Nr 89/4 o pow. budynkiem inwentarskim. 2. radny Leszek Gronowicz zgłosił dwa wnioski : - pierwszy o wykreślenie z porządku obrad pkt. 14 dot . podjęcia opinii w sprawie wyrażenia zgody na rozbudowę szkoły w Jabłkowie stanowiącej własność gminy przez Fundację Pomoc Dzieciom Wiejskim w Bliżycach, - drugi o wyłączenie z głosowania w tej sprawie radnego Matuszaka Grzegorza na podstawie art. 25a ustawy o samorządzie gminnym. Radny Gronowicz Leszek uzasadniając wniosek wskazywał, że szkoła w Jabłkowie ma najmniej dzieci i według danych demograficznych widać dalszy spadek urodzeń w związku z czym nie ma sensu rozbudowy budynku tej szkoły. Uważa, że jest potrzeba rozbudowy w innych wsiach budynków szkolnych podając przykład ciasnoty budynku w Pawłowie Skockim. Ponadto wnioskuje o wyłączenie radnego Matuszaka z głosowania w tej sprawie, ponieważ zgodnie z art. 25a ustawy o samorządzie gminnym radny Matuszak, jako wiceprezes Fundacji nie może brać udziału w głosowaniu w radzie ani w komisji, jeżeli sprawa dotyczy jego interesu prawnego. Dlatego wnioskuje o wyłączenie radnego Matuszaka z głosowania w tej sprawie. Radny Paweł Biały prosił, aby radca prawny Urzędu wyjaśniła, czy zgodnie z art. 25a ustawy radny Matuszak powinien być wyłączony z głosowania na podstawie art. 25a ustawy o samorządzie gminnym. Radca Prawny Urzędu Mirosława Nowakowska - odpowiadając mówiła, iż wniosek radnego Gronowicza odnośnie zmiany porządku obrad nie można odnieść do art. 25a ustawy, w związku z czym radny Matuszak może brać udział w głosowaniu , bo zmiana porządku obrad nie jest interesem prawnym radnego w myśl art. 25a ustawy o samorządzie gminnym. Pojęcie interesu prawnego jest szeroko interpretowane przez orzecznictwo, i w tym momencie nie wypowiadam się co do głosowania radnego w kwestii dotyczącej opinii. Przewodnicząca Rady Grażyna Szymkowiak p o d d a ł a pod głosowanie 1/. wniosek zgłoszony przez radnego Leszka Gronowicza o wykreślenie z porządku obrad pkt. 14 Rada Miejska Gminy w wyniku głosowania wniosek został odrzucony, gdyż nie uzyskał bezwzględnej ilości głosów składu osobowego Rady co jest wymagane do zmiany porządku obrad zgodnie z art. 20 pkt 1a ustawy o samorządzie gminnym / 6 głosów za i 6 głosów przeciwnych/ Radny Gronowicz Leszek nie zgodził się z interpretacją prawną radcy prawnego i oświadczył, że osobiście zwróci się do biura prawnego Wojewody o ekspertyzę prawną tej kwestii. Przewodnicząca Rady Grażyna Szymkowiak poinformowała, że tak ustalony porządek obrad z uwzględnieniem jednej zmiany tj. wprowadzeniem do porządku obrad pkt. 17 o treści podjęcie opinii w sprawie udostępnienia Sołectwu Rejowiec działki Nr 89/4 o pow. budynkiem inwentarskim. stanowi podstawę do prowadzenia obrad XXXVI sesji Rady Miejskiej Gminy Skoki. ad. 5 Do Informacji z bieżącej pracy Burmistrza w okresie między sesjami Rady i Sprawozdania z realizacji uchwał Rady Miejskiej Gminy podjętych na XXXIV i XXXV sesji Rady - nie zgłoszono uwag i pytań. „Informacje” stanowią kolejno załącznik nr 1 i 2 do protokółu sesji Rady. ad. 6 Przewodniczący stałych komisji Rady składali kolejno informacje z międzysesyjnej pracy Komisji Rady: 1. Pan Grzegorz Owczarzak - przewodniczący Komisji z pracy Komisji Finansów, Rozwoju Gminy i Komunikacji. 2. Pani Jolanta Sawińska - przewodnicząca Komisji z pracy Komisji Oświaty, Kultury, Zdrowia, Sportu i Rekreacji. 3. Pan Grzegorz Matuszak - przewodniczący Komisji z pracy Komisji Rolnictwa, Gospodarki Komunalnej, Ochrony Środowiska, Porządku Publicznego i Inwentaryzacji. 4. delegat Wielkopolskiego Stowarzyszenia Gminy i Powiatów Wielkopolski Leszek Gronowicz - z pracy Stowarzyszenia. Informacja stanowi załącznik nr 3 do protokółu sesji Rady. ad. 7 Skarbnik Gminy omawiając projekt uchwały wskazywała , że proponowane zmiany budżetowe polegają na : Dochody : dz. 010 Rolnictwo i leśnictwo -wprowadza plan wpływów za przyłącza wodociągowe w kwocie 32.000 zł dz. 020 Leśnictwo - ujęto wpływy ze sprzedaży drewna w wysokości 40.000 zł oraz z dzierżawy obwodów łowieckich w kwocie 264 zł. dz. 600 Transport i łączność - przyjęto środki jakie Gmina ma otrzymać od Funduszu Ochrony Gruntów Rolnych /po podpisaniu umowy/ na dofinansowanie budowy dróg dojazdowych do gruntów rolnych w wysokości 220.000 zł dz. 700 Gospodarka mieszkaniowa - zaplanowano dodatkowe dochody ze sprzedaży trzech działek letniskowych w Sławicy /poszerzenia/ w kwocie 8.155 zł, a także pozostałe odsetki w wysokości 2.700 zł. dz. 710 Działalność usługowa - wprowadzono kwotę 8.000 zł związaną ze zmianami planów zagospodarowania przestrzennego dz. 750 Administracja publiczna - zmniejszono o 5.000 zł planowane wpływy z różnych dochodów, bowiem poziom ich realizacji wskazuje, że również nie zostaną osiągnięte w wysokości zaplanowanej wcześniej. dz. 756 Dochody od osób prawnych, od osób fizycznych i od innych jednostek nieposiadających osobowości prawnej, oraz wydatki z ich poborem: - wprowadzono plan dochodów z tytułu odsetek w kwocie 1.000 zł - zmniejszono o 100.000 zł planowane dochody z tytułu podatku od nieruchomości od osób prawnych. - zmniejszono o 5.000 zł plan wpływów z podatku od czynności cywilnoprawnych od osób prawnych i o tę samą kwotę zwiększono plan wpływów z tytułu podatku od nieruchomości od osób fizycznych, - wprowadzono do budżetu dotację PFRON , jaką Gmina ma otrzymać w II półroczu br. w wysokości 22.111 zł. - o 6.000 zł wpływy z tytułu opłaty skarbowej, - ujęto kwotę 3.600 zł stanowiącą zwrot kosztów upomnienia, - zaplanowano 6.000 zł wpływów za wpis/zmianę/ w ewidencji działalności gospodarczej - 100 zł za odsetki z tytułu uiszczenia po terminie wpłat za zezwolenia na sprzedaż alkoholu. dz. 801 Oświata i wychowanie - zwiększono o 5000 zł planowane dochody z tytułu opłaty stałej za przedszkole. dz. 900 Gospodarka Komunalna i ochrona środowiska - wprowadzono plan dochodów za usługi komunalne / po zlikwidowanym ZGKiM / w kwocie 600 zł - na podstawie umowy zawartej z Europejskim Funduszem Rozwoju Wsi Polskiej Gmina otrzyma środki finansowe w wysokości 9.600 zł na zakup pojemników do selektywnej zbiórki odpadów. - wpłata za przyłącze kanalizacyjne w kwocie 300 zł. WYDATKI : dz.010 Rolnictwo i leśnictwo - zmniejszono planowane wydatki na budowę wodociągu do Budziszewic o kwotę 94,000 zł. dz.020 Leśnictwo - zwiększono o 31.800 zł planowane wydatki związane z gospodarką leśną. dz.600 Transport i łączność wprowadzono plan wydatków na remont chodnika w Lechlinie w kwocie 60,540 zł dz.710 Działalność usługowa - zwiększono o 8.000 zł planowane wydatki związane z planami zagospodarowania przestrzennego, dz.757 Obsługa długu publicznego - zmniejszono o kwotę 19.734 zł planowane wydatki na obsługę długu Gminy dz.758 Różne rozliczenia - zmniejszono o 257.000 zł zaplanowane wcześniej rezerwy: -ogólną o 50.000 zł - celową, przeznaczoną na dodatkowe środki dla podmiotu prowadzącego publiczne placówki oświaty w kwocie 28.000 zł oraz rezerwa na wykonanie podbudowy ul. Polnej oraz Granicznej i cz. Okrężnej w wysokości 250.000 zł. dz.801 Oświata i wychowanie - zwiększono o 207.000 zł planowane wydatki na dotację dla podmiotu innego niż Gmina, prowadzącego publiczne szkoły podstawowe dla Fundacji. - wprowadzono szereg zmian związanych ze wzrostem wynagrodzeń nauczycieli, po czym ogólna kwota zwiększenia wydatków na ten cel wynosi 93.254 zł - ujęto również plan wydatków w kwocie 70.000 zł na opracowanie dokumentacji technicznej, dotyczącej modernizacji przedszkola. dz.851 Ochrona Zdrowia - zmniejszono o 3.950 zł planowane wydatki majątkowe na zakup projektora wizyjnego, zwiększając jednocześnie o tę samą kwotę wydatki na usługi. dz.900 Gospodarka komunalna i ochrona środowiska - przeznaczono otrzymaną z EFRWP kwotę 9.600 zł na zakup pojemników do selektywnej zbiórki odpadów, - zwiększono zaplanowane wcześniej wydatki na opłaty „środowiskowe” o kwotę 8.730 zł - o kwotę 5.000 zł zwiększono planowane wydatki na naprawę kojców dla bezdomnych psów, - wprowadzono planowane wydatki na zakup środków do usypiania bezpańskich psów i kotów - 2.800 zł. dz.921 Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego - zwiększono o 20.440 zł planowane wydatki z tego na: - opłacenie kosztów pobytu Niemców w czasie Dni Miasta i Gminy - 12.000 zł - na opracowanie i złożenie wniosku aplikacyjnego na realizację projektu „10 lat partnerstwa Gminy Skoki z Gminami Bardowick i Venheuizen. - 4.000 zł na wydatki związane z przygotowaniem miejsca pamięci przy ul. Rościńskiej /cmentarz/ oraz 2.000 zł na pozostałą działalność kulturalną w Gminie. PRZYCHODY I ROZCHODY w załącznikach dotyczących przychodów i rozchodów budżetu, oraz prognozy długu planowane kredyty zmniejszono do kwoty 1.366.000 zł ogółem z wyszczególnieniem następujących planowanych zobowiązań finansowych: - kredyt na sfinansowanie remontu świetlicy w Rościnnie - 555.500 zł - kredyt na inwestycje drogowe realizowane w 2005r. - 550.000 zł - kredyt na pozostałe inwestycje - 260.500 zł. POZOSTAŁE ZMIANY W załączniku określającym limity wydatków na wieloletnie programy inwestycyjne, przewidywane do realizacji w latach 2004 - 2007 wprowadzono zmiany będące konsekwencją wprowadzenia zmian w planie wydatków inwestycyjnych budżetu na rok bieżący, nadto w odniesieniu do inwestycji, której realizację planuje się w 2006r. tzn. wykonanie nawierzchni drogi Skoki - Potrzanowo plan wydatków zwiększono o 300 tys. zł. W związku z tym, że zadania w WPI ujęto, jako jedno przedsięwzięcie inwestycyjne. Zmieniono treść załącznika zawierającego plan dotacji udzielonych z budżetu stosownie do wprowadzonych zmian do załącznika stanowiącego plan dochodów z tytułu Następnie wysłuchano opinii komisji do projektu uchwały. Burmistrz Miasta i Gminy Tadeusz Kłos zgłosił autopoprawkę, aby z projektu uchwały wykreślić zapisaną kwotę 70 tys. zł w dz. 801 na opracowanie koncepcji modernizacji budynku Przedszkola w Skokach. Burmistrz wyjaśniał, że podczas pracy komisji Oświaty, Kultury, Zdrowia Sportu i Rekreacji w dyskusji postanowiliśmy wspólnie, że najpierw musimy wypracować koncepcję przyszłościowego zagospodarowania tego budynku, a szczególnie zmiany jego ogrzania - co wtedy pozwoli nam dopiero na rozpoczęcie prac modernizacyjnych z uwzględnieniem przyszłościowego zagospodarowania budynku. Wskazał także na trudności w pozyskaniu środków z funduszy unijnych. Przewodnicząca Rady Grażyna Szymkowiak p o d d a ł a pod głosowanie autopoprawkę zgłoszoną przez Burmistrza do projektu uchwały. W wyniku jawnego głosowania Rada Miejska Gminy autopoprawkę przyjęła /11 głosów za, 1 głos przeciwny i 1 głos wstrzymujący się/ i postanowiono wykreślić z projektu uchwały w dz. 801 kwotę 70 tys.zł zapisaną na modernizację budynku Przedszkola w Skokach. Rada Miejska Gminy uwzględniając przyjętą autopoprawkę p o d j ę ł a (12 głosami za - jednogłośnie ) Uchwałę nr XXXVI/216/2005 w sprawie wprowadzenia zmian w uchwale budżetowej 2005r. Podjęta Uchwała stanowi załącznik nr 4 do protokółu sesji Rady. ad. 8 Skarbnik Gminy z upoważnienia Burmistrz Miasta i Gminy Tadeusz Kłos omawiając projekt uchwały wskazał, że w budżecie Gminy Skoki zaplanowano realizację inwestycji drogowych, na których sfinansowanie w bieżącym roku konieczne jest zaciągnięcie kredytu długoterminowego. Prace przebiegać będą w okresie letnim, a zatem wczesną jesienią konieczne będzie dokonanie płatności na rzecz wykonawców. Aby Gmina w terminie wywiązała się z powyższych zobowiązań, konieczne jest rozpoczęcie procedury zaciągania przedmiotowego kredytu. Spłata kredytu odbywać się będzie w okresie 5 lat, przy czym odsetki od kapitału płacone będą od momentu jego zaciągnięcia, natomiast planuje się, że spłata kapitału następować będzie po rocznej karencji. Po zaciągnięciu przedmiotowego kredytu, zadłużenie budżetu Gminy w stosunku do planowanych obecnie dochodów, przypadające na dzień 31 maja br. wyniesie 23,96 %. Poziom zadłużenia na dzień 31 maja 2005r. - 3.462.224 zł - planowany kredyt - 550.000 zł --------------------------------------- 4.012.224 zł 4.012.224 zł x100: 16.745.654 zł = 23,96 % Następnie wysłuchano opinii stałych komisji Rady do projektu uchwały. Rada Miejska Gminy p o d j ę ł a (12 głosami za - jednogłośnie ) Uchwałę nr XXXVI/217/2005 w sprawie zaciągnięcia kredytu długoterminowego na inwestycje drogowe realizowane w 2005r. Podjęta Uchwała stanowi załącznik nr 5 do protokółu sesji Rady. ad. 9 Burmistrz Miasta i Gminy Tadeusz Kłos omawiając projekt uchwały informował, że procedurę nad opracowaniem miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego gminy Skoki dla działki nr 93/4 we wsi Grzybowo rozpoczęto po podjęciu przez Radę Miejską Gminy Skoki uchwały nr XXXIII/148/2004 z dnia 23.06.2004 r. w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego gminy Skoki we wsi Grzybowo. Niniejszy plan zagospodarowania przestrzennego został opracowany zgodnie z przepisami ustawy z dnia 27 marca 2003r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz.U. z 2003r. nr 80 poz.717 z póź.zm.). Po uchwaleniu niniejszego planu przez Radę uchwała wraz z dokumentacją formalno - prawną zostanie przekazana Wojewodzie Wielkopolskiemu w celu oceny zgodności z prawem i następnie skierowana do publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Wielkopolskiego. Zgodnie z ustawą z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym /tekst jedn. Dz.U. Nr 142 poz. 1591 z 2001r. ze zm./ do wyłącznej właściwości rady należy podejmowanie uchwał w sprawie sporządzania miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego. Następnie wysłuchano opinii stałych komisji Rady do projektu uchwały. Rada Miejska Gminy p o d j ę ł a (12 głosami za - jednogłośnie ) Uchwałę nr XXXVI/218/2005 w sprawie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenów rekreacji indywidualnej we wsi Grzybowo. Podjęta Uchwała stanowi załącznik nr 6 do protokółu sesji Rady. ad. 10 Burmistrz Miasta i Gminy Tadeusz Kłos omawiając projekt uchwały informował, że właściciel działki nr 274 o pow. o opracowanie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla tego obszaru z przeznaczeniem go na tereny zabudowy rekreacji indywidualnej. Przedmiotowa działka w Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Gminy Skoki zatwierdzonym uchwałą Rady Miejskiej Gminy Skoki nr L/305/98 z dnia 16.06.1998r., stanowi „tereny rolne preferowane do przekształceń na rekreacyjno - sportowe” oraz częściowo na cele leśne. Wnioskowana działka położona jest w bezpośrednim sąsiedztwie istniejących terenów zabudowy letniskowej oraz w pobliżu terenów mieszkaniowych, leśnych i jeziora Rościńskiego. Zgodnie z ustawą z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym /tekst jedn. Dz.U. Nr 142 poz. 1591 z 2001r. ze zm./ do wyłącznej właściwości rady należy podejmowanie uchwał w sprawie opracowywania planów zagospodarowania przestrzennego. Następnie wysłuchano opinii stałych komisji Rady do projektu uchwały. Rada Miejska Gminy p o d j ę ł a (11 głosami za i 1 głosem wstrzymującym się) Uchwałę nr XXXVI/219/2005 w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego gminy Skoki we wsi Rościnno. Podjęta Uchwała stanowi załącznik nr 7 do protokółu sesji Rady. ad. 11 Burmistrz Miasta i Gminy Tadeusz Kłos omawiając projekt uchwały wskazał , że w Uchwale Nr XXXII/201/2005 z dnia 9 lutego 2005r. Rada Miejska Gminy Skoki wyraziła zgodę na zbycie działek gminnych po zlikwidowanym Pracowniczym Ogrodzie Działkowym „Zacisze” w Sławicy. Natomiast w samym tytule uchwały oraz w uzasadnieniu do uchwały użyto słowa „sprzedaży” i „sprzedaż”. Przeznaczone do zbycia działki są zabudowane i zagospodarowane a poniesione przez użytkowników tych działek nakłady zgodnie z operatem szacowania wartości zabudowanych nieruchomości gruntowych sporządzonym w styczniu 2005r. przez rzeczoznawcę majątkowego wielokrotnie przekraczają wartość gruntu. Stąd też na podstawie art. 39 ust. 1 pkt. 1 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997r. o gospodarce nieruchomościami /tj. Dz.U.Nr 261 z 2004r. poz. 2603) użytkownikom działek przysługuje pierwszeństwo w ich nabyciu w oparciu o roszczenie art. 231 § 1 kodeksu cywilnego. Gmina Skoki uznaje w/w roszczenie i wyraża zgodę na przeniesienie własności działek za wynagrodzeniem w drodze przysługującego pierwszeństwa a nie w formie sprzedaży. W tej sytuacji w tytule uchwały nr XXXII/201/2005 Rady Miejskiej Gminy Skoki z dnia 9 lutego 2005r. i w uzasadnieniu do tej uchwały nie może być mowy o sprzedaży działek a występujące tam słowa „sprzedaży” i „sprzedaż” należy zastąpić słowami „zbycia” i „zbycie”. Następnie wysłuchano opinii stałych komisji Rady do projektu uchwały. Rada Miejska Gminy p o d j ę ł a (12 głosami za- jednogłośnie) Uchwałę nr XXXVI/220/2005 w sprawie zmiany uchwały nr XXXII/201/2005 Rady Miejskiej Gminy Skoki z dnia 9 lutego 2005r. Podjęta Uchwała stanowi załącznik nr 8 do protokółu sesji Rady. ad. 12 Burmistrz Miasta i Gminy Tadeusz Kłos omawiając projekt uchwały wskazał, że w związku z wnioskiem radnego i właścicieli domów mieszkalnych z zabudową szeregową przy ul. Dworcowej w Skokach, podjął rozmowy z przedstawicielami PKP S.A. w sprawie przekazania gminie Skoki części działek nr 341/1 i nr 341/2 z przeznaczeniem na poszerzenie drogi dojazdowej do w/w zabudowy jako kompensatę za zobowiązania podatkowe. W rezultacie przeprowadzonych rozmów i uzgodnień stwierdzono taką możliwość po podziale geodezyjnym działek nr 341/1 i nr 341/2. W rezultacie sporządzonego podziału na poszerzenie drogi dojazdowej wyodrębniono działkę nr 341/3 o pow. Nabycie przez Gminę Skoki prawa użytkowania wieczystego w/w działek od PKP S.A. nastąpi w zamian za istniejące zaległości wobec gminy. Następnie wysłuchano opinii stałych komisji Rady do projektu uchwały. Rada Miejska Gminy p o d j ę ł a (12 głosami za- jednogłośnie) Uchwałę nr XXXVI/221/2005 w sprawie nabycia prawa wieczystego użytkowania nieruchomości gruntowych oznaczonych jako działka nr 341/3 o pow. oraz działka nr 341/5 o pow.0,0286 ha położonych w Skokach. Podjęta Uchwała stanowi załącznik nr 9 do protokółu sesji Rady. ad. 13 Burmistrz Miasta i Gminy Tadeusz Kłos omawiając projekt uchwały wskazała, że zgodnie z przepisami ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym do wyłącznej właściwości rady gminy należy podejmowanie uchwał w sprawach majątkowych, w tym zbywania nieruchomości. Zbywanie nieruchomości gruntowych należy do spraw majątkowych gminy, o których decyduje rada gminy w drodze uchwały. Do Urzędu Miasta i Gminy zgłaszają się osoby, które zainteresowane są nabyciem działki nr 599 w Potrzanowie. Sprzedaż działki, po uzyskaniu zgody Rady Miejskiej Gminy odbędzie się w formie przetargu nieograniczonego. Dlatego przedstawiamy radnym rady projekt uchwały w przedmiotowej sprawie. Następnie wysłuchano opinii stałych komisji Rady do projektu uchwały. Rada Miejska Gminy p o d j ę ł a (12 głosami za - jednogłośnie) Uchwałę nr XXXVI/222/2005 w sprawie sprzedaży nieruchomości gruntowej obejmującej działkę nr 599 o pow. Podjęta Uchwała stanowi załącznik nr 10 do protokółu sesji Rady. ad.14 Burmistrz Miasta i Gminy Tadeusz Kłos omawiając wskazał, że Fundacja Pomoc Dzieciom Wiejskim w Bliżycach zwróciła się z prośbą w sprawie wyrażenia zgody na rozbudowę szkoły w Jabłkowie stanowiącej własność gminy zgodnie z istniejącą dokumentacją techniczną i pozwoleniem na budowę. Zgodnie z § 8 umowy użyczenia zawartej w dniu 26.08.2004r. Fundacja może ponosić nakłady na przedmiocie użyczenia polegające na remontach adaptacyjnych i rozbudowie - o ile te będą zgodne z obowiązującymi przepisami prawa, po uzyskaniu pisemnej zgody użyczającego. W umowie użyczenia zapisano również, że poniesione nakłady stanowią własność użyczającego bez konieczności zwrotu ich wartości dokonującym nakładów. Zgoda gminy na rozbudowę szkoły w Jabłkowie w przypadku pomyślnej realizacji projektu przez Fundację na wyżej ustalonych warunkach przyczyni się niewątpliwie do wzrostu wartości majątku gminy. Ponieważ jednak sprawa wyrażenia zgody na rozbudowę szkoły w Jabłkowie przez Fundację, co do jej zasadności budzi wątpliwości niektórych radnych, dlatego projekt opinii w przedmiotowej sprawie przedkładam Radzie. Następnie wysłuchano opinii poszczególnych Komisji. Przewodniczący Komisji Rolnictwa... Grzegorz Matuszak wskazał, że Komisja Rolnictwa odstąpiła od podejmowania opinii w przedmiotowej sprawie. Oświadczał, jako przedstawiciel Fundacji, że na razie odstępuje Fundacja od realizacji tego zamierzenia, gdyż zamierzenie inwestycyjne nie znajduje poparcia całej Radzie. Radny Owczarzak Grzegorz zabierając głos mówił, że przed podjęciem opinii radni Rady powinni mieć więcej wiedzy w zakresie planowanej rozbudowy budynku przez Fundację. Według danych demograficznych można stwierdzić, że nie ma żadnych przesłanek, aby w Jabłkowie istniała potrzeba rozbudowy budynku. Radny Gronowicz Leszek - zabierając głos wskazywał na hipokryzję radnego Matuszaka Grzegorza mówiąc, że jego wystąpienie to szczyt absurdu, dlaczego dopiero przed chwilą oświadczył w imieniu Fundacji, że Fundacja na razie wycofuje się z planowanej rozbudowy. Zapytał się dlaczego Fundacja występując z prośbą o wyrażenie zgody nie poinformowała Rady o tym co planuje i z jakich środków to sfinansuje. Radny Modlibowski Jarosław - mówił, że nas nie powinno interesować z jakich środków Fundacja chce prowadzić inwestycję. Rada ma wyrazić opinię, czy wyrażamy zgodę, czy nie - na powiększenie naszego majątku gminy nie za pieniądze z budżetu gminy. Uważam, że w tej sytuacji Burmistrz powinien podjąć decyzję sam. Radny Gronowicz Leszek - zabierając głos mówił, „ że nadszedł czas prawdy i trzeba sobie powiedzieć prawdę. Kiedy w Zarządzie Miasta i Gminy zasiadali radni Modlibowski Jarosław i Matuszak Grzegorz to dla siebie załatwiali „mleczko i śmietankę” natomiast „łajno” było dla pozostałych. Przykładem takim jest również załatwiona na koniec kadencji przez Matuszaka dokumentacja i pozwolenie na rozbudowę szkoły w Jabłkowie. Jak Kłos chciał gazyfikować gminę - to go odwołali i wybrali Mikołajczaka. Kończąc wystąpienie dodał, że ten Burmistrz nie da się prowadzić na pasku, jak na pasku prowadzaliście Mikołajczaka.” Radny Biały Paweł - zwrócił się do przewodniczącej Rady, aby zgodnie z § 40 Statutu Gminy Skoki przywołać radnego Gronowicza do porządku, gdyż wystąpienie i zachowanie radnego w sposób oczywisty zakłóca porządek obrad i uchybia w sprawnym prowadzeniu sesji Rady. Radny Modlibowski Jarosław - oświadczał, że jako członek Zarządu i radny Rady traktował społeczeństwo zawsze poważnie, a jak Pan Gronowicz traktował społeczeństwo do 90 roku - to wszyscy tu obecni wiedzą. Radny Owczarzak Grzegorz - uważa, że decyzję w sprawie rozbudowy powinna podjąć Rada, a nie Burmistrz - bo Fundacja otrzymuje środki finansowe na swoją działalność z budżetu gminy w formie subwencji oświatowej. Radny Bogunia Przemysław - mówił, że Fundacja chce dobudować jedno pomieszczenie bo ma za mało izb, a o ile wiem ma mieć coraz więcej dzieci szkolnych. Wiem również ,że rodzice z Kuszewa i Kakulina mają zamiar posyłać dzieci do szkoły w Jabłkowie. W związku z czym, kierował zapytanie do przeciwników rozbudowy, czy Fundacja nadmiar środków finansowych - ma zainwestować w rozbudowę, - rozdać nauczycielom na wysokie premie, - wydać na wypoczynek dla dzieci i nauczycieli ? Radny Matuszak Grzegorz - podsumowując przebieg dyskusji mówił, że cała ta dyskusja jest żenująca. Fundacja chciała rozbudować budynek gminny, który po rozbudowie spowodowałby powiększenie majątku gminy. Zarząd Fundacji postanowił sam bez pomocy urzędników gminy wystąpić o dodatkowe fundusze do różnych instytucji i funduszy. Cały koszt w 80 % miał być sfinansowany z środków pozabudżetowych Fundacji. Również ani jedna złotówka nie miała pochodzić z budżetu gminy, czyli z przekazanej subwencji. Jednak na razie Fundacja wstrzymuje się i zawiesza realizację tej inwestycji. Radny Owczarzak Grzegorz - odpowiadając mówił, że jeśli byłyby takie trzy propozycje - to oczywiście wybrałby inwestycję. Jednak osobiście uważa, że jak inwestować - to mądrze i z rozwagą. Pytał się dlaczego Fundacja jest taka tajemnicza, dlaczego nas nie informowała wcześniej o planach i zamierzeniach. Radny Deminiak Franciszek osobiście uważa, że Fundacja swoje zdobyte środki finansowe powinna inwestować we własne obiekty a nie obiekty, którymi zarządza tymczasowo - bo podczas rozwiązywania umowy mogą być wątpliwości i niedomówienia. Radny Bogunia Przemysław - zwrócił się z zapytaniem, czy Fundacja zwracając się do Burmistrza z wnioskiem wskazała z jakich środków będzie ta inwestycja realizowana ? Burmistrz Miasta i Gminy Tadeusz Kłos - odczytał treść pisma, cyt.: „ Zarząd Funadacji Pomoc Dzieciom Wiejskim w Bliżycach zwraca się z prośbą o wyrażenie zgody na kontynuowanie rozbudowy szkoły w Jabłkowie / z wykorzystaniem pomieszczenia na świetlicę wiejską / zgodnie z istniejącą dokumentacją techniczną i pozwoleniem na budowę”. Radny Gronowicz Leszek - zabierając głos mówił, że jeśli ktoś wydaje własne pieniądze - to zawsze wydaje w swoje, a nie w to co jest we władaniu tylko poprzez użyczenie. Pan Matuszak jeśli chce sobie budować pomnik to niech buduje u siebie. Jeden taki pomnik już nam wybudowano w postaci szkoły w Lechlinie i więcej nie chcemy. Radny Bogunia Przemysław - będąc przy głosie - mówił, że trochę się modli, aby podczas wypowiedzi zachował się kulturalnie. Pan Gronowicz w swoich wystąpieniach bardzo myli pojęcia i czas. W ostatnim wystąpieniu przywołuje, nieżyjącego już inspektora oświaty śp. Juliana Gruszkę. O budowie budynku szkolnego w Lechlinie nie decydował samorząd, była to inwestycja prowadzona przez Kuratorium Oświaty - prosząc radnego, aby nie robił obecnym na sali wody z mózgu. Jeśli chce coś powiedzieć - to proszę, aby mówił o faktach. Radny Gronowicz Leszek - mówiąc wskazał, że radny Bogunia jest dobrym mówcą, prawie takim jakby skończył WUML. Zapewniał, że On źle nie traktował ludzi przed 90 -tym rokiem, jak to mu się wypomina pomimo tego, że był pracownikiem służb specjalnych. Co innego funkcjonariusz ZOMO powoływany do przywracania porządku - ale tam byle kogo nie chcieli. Radny Bogunia Przemysław - odpowiadając przedmówcy informował Go, że WUML- u nie ma ale w dawnych czasach jeździł i pracował na OHP. Radny Grzegorzewski Kazimierz zgłosił formalny wniosek o zamknięcie tej bezsensownej dyskusji i rozstrzygnięcie problemu. Radny Gronowicz Leszek - prosi, aby przed głosowaniem o zamknięcie dyskusji wyjaśnić, czy radny Matuszak Grzegorz ma prawo głosować zgodnie z art. 25a ustawy o samorządzie gminnym? Radca Prawny Urzędu Mirosława Nowakowska - odpowiadając mówiła, że pojęcie interesu prawnego jest bardzo szeroko interpretowane. Jeśli to ma być czytelna prawna opinia - to może taką opinię przygotować na piśmie i przewodniczącej Rady przedstawić. Uważam, że głosowanie w sprawie opinii nie jest żadnym postanowieniem ani decyzją - bo w tym konkretnym przypadku Burmistrz podejmuje decyzję, ale przed jej podjęciem postanowił zaciągnąć opinii radnych. Opinia ta ma pozwolić mu na wytyczenie jakby kierunku, ale bez względu jaki będzie wynik w głosowaniu tej opinii, decydentem nie będzie Rada tylko Burmistrz. Dlatego uważam, że nie ma przeszkód, aby radnego Matuszaka wyłączać z głosowania na podst. art. 25a ustawy o samorządzie gminnym. Przewodnicząca Rady Grażyna Szymkowiak poddała pod głosowanie wniosek zgłoszony przez radnego Kazimierza Grzegorzewskiego o zamknięcie dyskusji. W wyniku jawnego głosowania Rada Miejska Gminy /12 głosami za - jednogłośnie/ postanowiła zamknąć dyskusję i przystąpić do głosowania opinii. Przewodnicząca Rady Grażyna Szymkowiak poddała pod głosowanie projekt opinii w sprawie opinii dot. wyrażenia zgody na rozbudowę szkoły w Jabłkowie stanowiącej własność gminy przez Fundację Pomoc Dzieciom Wiejskim w Bliżycach. W wyniku głosowania / 6 głosami za i 6 głosami przeciwnymi / Rada Miejska Gminy nie wyraziła swego stanowiska w sprawie opinii dot. wyrażenia zgody na rozbudowę szkoły w Jabłkowie stanowiącej własność gminy przez Fundację Pomoc Dzieciom Wiejskim w Bliżycach. ad. 15 Burmistrz Miasta i Gminy Tadeusz Kłos omawiając projekt uchwały wskazała, że zgodnie z art. 12 ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi Rada Miejska Gminy w drodze uchwały ustala : - liczbę punktów sprzedaży zawierających powyżej 4,5 % alkoholu przeznaczonych do spożycia w miejscu sprzedaży i poza miejscem sprzedaży, - zasady usytuowania na terenie gminy miejsc sprzedaży i podawania napojów alkoholowych. Proponujemy dotychczas obowiązującą uchwałę zmienić poprzez dopisanie §3 o dodatkowy zapis o brzmieniu: „Dopuszcza się usytuowanie punktu sprzedaży napojów alkoholowych w odległości mniejszej niż stacji PKP, stadionu, ośrodka zdrowia,jeziora /pod warunkiem uzyskania zgody zarządzającego określonym obiektem. Następnie wysłuchano opinii stałych komisji Rady do projektu uchwały. Rada Miejska Gminy p o d j ę ł a (11 głosami za i 1 głos wstrzymujący) Uchwałę nr XXXVI/223/2005 w sprawie ustalenia dla terenu Miasta i Gminy Skoki liczby punktów sprzedaży napojów alkoholowych, zawierających powyżej 4,5 % alkoholu / z wyjątkiem piwa / przeznaczonych do spożycia poza miejscem sprzedaży i w miejscu sprzedaży oraz określenia zasad usytuowania na terenie Miasta i Gminy Skoki, miejsc sprzedaży napojów alkoholowych. Podjęta Uchwała stanowi załącznik nr 11 do protokółu sesji Rady. ad. 16 Przewodnicząca Rady Grażyna Szymkowiak omawiając projekt uchwały wskazała, że w wyborach uzupełniająch, jakie odbyły się w dniu 8 maja 2005r. do Rady Miejskiej Gminy wybrany został radnym Pan Franciszek Deminiak. Wybrany radny zgłosił akces pracy w Komisji Finansów, Rozwoju Gminy i Komunikacji, w związku z czym przedkładam radnym projekt uchwały w powyższej sprawie. Następnie wysłuchano opinii stałych komisji Rady do projektu uchwały. Rada Miejska Gminy p o d j ę ł a (12 głosami za- jednogłośnie) Uchwałę nr XXXVI/224/2005 w sprawie sprzedaży zmiany Uchwały nr II/7/2002 Rady Miejskiej Gminy Skoki z dnia 4 grudnia 2002r. dot. ustalenia składów osobowych oraz wyboru przewodniczących komisji Rady Miejskiej Gminy w Skokach. Podjęta Uchwała stanowi załącznik nr 12 do protokółu sesji Rady. ad.17 Burmistrz Miasta i Gminy Tadeusz Kłos omawiając projekt opinii wskazał, że Rada Sołecka wsi Rejowiec zwróciła się do Burmistrza z wnioskiem o udostępnienie Sołectwu na czas nieokreślony nieruchomości zabudowanej budynkiem inwentarskim położonej w Rejowcu, oznaczonej geodezyjnie jako działka nr 89/4 o pow. z przeznaczeniem na potrzeby rekreacyjno - kulturalne wsi pod warunkiem, że Sołectwo Rejowiec zobowiąże się przy udziale mieszkańców wsi do : 1. uporządkowania nieruchomości a następnie utrzymywania jej w czystości i porządku przez cały okres użytkowania, 2. przystosowania działki oraz istniejącego obiektu do celów kulturalno - rekreacyjnych po spełnieniu z udziałem gminy wymogów formalno - prawnych wynikających z przepisów „prawa budowalnego”. 3. prowadzeniu robót związanych z adaptacją budynku inwentarskiego przy zachowaniu przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy oraz przepisów „prawa budowlanego „, przy udziale wsparcia finansowego gminy w wysokości ustalonej w budżecie przez Radę Miejską Gminy Skoki w roku 2005 i w latach następnych. Nieruchomość zabudowana budynkiem inwentarskim położona w Rejowcu oznaczona jako działka, została przeznaczona do sprzedaży w drodze przetargu. Rada Miejska Gminy Skoki na skutek wątpliwości części radnych co do zasadności sprzedaży tej nieruchomości i propozycji pozostawienia jej na potrzeby rekreacyjno - kulturalne mieszkańców wsi nie przegłosowała projektu uchwały, co jest równoznaczne z odstąpieniem od sprzedaży. W międzyczasie Rada Sołecka wsi Rejowiec wystąpiła z wnioskiem do Burmistrza Miasta i Gminy o przekazanie tej działki wraz z budynkiem inwentarskim Sołectwu na potrzeby rekreacyjno - kulturalne mieszkańców wsi. Budynek inwentarski jest w złym stanie technicznym i wymaga pilnego przeprowadzenia robót związanych z remontem kapitalnym dachu. Nie wykonanie tych robót w najbliższym okresie czasu grozi uszkodzeniu budynku a w dalszej perspektywie jego zawaleniu Uporządkowania wymaga również sam teren działki znajdującej się w centrum wsi. Wobec odstąpienia od sprzedaży nieruchomości tej musi przejąć właściciel czyli Gmina Skoki jak również podjąć decyzję, co do dalszego sposobu zagospodarowania i wykorzystania nieruchomości. Następnie wysłuchano opinii poszczególnych Komisji Rady do opinii w sprawie udostępnienia Sołectwu wsi Rejowiec działki zabudowanej budynkiem inwentarskim. W dyskusji radny Bogunia Przemysław kierował zapytanie do obecnego na sali sołtysa wsi cyt. „czy zdaniem Pana obecne obiekty tj. świetlica i szkoła są niewystarczające, ile razy w tygodniu jest czynna obecna świetlica ?” Sołtys wsi Grzegorz Kujawa odpowiadając radnemu mówił, że mieszkańcy wsi stwierdzili podczas zebrania w ilości ok. 25 mieszkańców, że posiadane obiekty nie są wystarczające, dlatego wystąpiliśmy z prośbą do Burmistrza o udostępnienie działki na potrzeby wsi. W świetlicy dzieci i młodzież spotykają się prawie codziennie i grają w tenisa stołowego, poza tym organizują spotkania, dyskoteki w zamkniętym gronie. Przewodnicząca Rady Grażyna Szymkowiak p o d a ł a pod głosowanie jawne projekt opinii. W wyniku głosowania Rada Miejska Gminy nie wyraziła opinii /6 głosów za i 6 głosów przeciw / w związku z czym nie zajęła w tej kwestii stanowiska. ad. 18 Interpelacje radnych 1. radny Owczarzak Grzegorz - zajmując głos mówił, cyt. „ pieniądze leżą na ulicy” - prawdą jest, że to słowa byłego Prezydenta RP Lecha Wałęsy. Natomiast pieniądze Gminy Skoki leżą na ulicy Kościuszki w Wągrowcu, bo powinniśmy otrzymać od Miasta Wągrowiec zwrot ostatniej raty wpłaty /ok. 60 tys. zł / jako udziałowcy inwestycji Międzygminnego Składowiska Odpadów Komunalnych. Pytał się Burmistrza, czy umorzenie ostatniej raty Miastu Wągrowiec powinno być zwrócone również nam. Burmistrz Miasta i Gminy Tadeusz Kłos - odpowiadając radnemu mówił, że można się domniemywać , iż ostateczne rozliczenie tej inwestycji będzie równomiernie rozdzielone na gminy, które są udziałowcami Spółki. Udziałowcy proponowali między innymi,aby pieniądze pochodzące z umorzenia ostatniej raty należności, Spółka przeznaczyła na budowę zakładu utylizacji dla składowiska śmieci. Obecnie zwróciły się dwie gminy z prośbą o przyjęcie do Spółki. Na razie nie przedstawiłem radnym tej prośby - bo chcemy najpierw uzyskać, jako udziałowcy Spółki wyjaśnienie dot. zwrotu ostatniej raty należności. Reasumując wypowiedź mówił, iż czekamy na stanowisko Burmistrza Miasta Wągrowiec - wtedy o stanowisku Miasta Wągrowiec poinformują Radę i Rada podejmie stanowisko, czy chce przyjąć na zasadach udziałowców chętne gminy do Spółki Międzygminnego Składowiska Odpadów Komunalnych w Kopaszynie. 2. radny Bogunia Przemysław - pytał się, czy wszystkie gminy powiatu wągrowieckiego mają wysypiska zgodne z obowiązującym prawem - bo o ile pamięta byliśmy informowani, że gminy z naszego powiatu, a między innymi Gmina Mieścisko wywozi śmieci na Międzygminne Składowisko do Kopaszyna i nikt z członków Spółki nie wnosił uwag do obsługi zarządzającego wysypiskiem. Pytał się, czy nadal jest taka sytuacja - i co na to udziałowcy Spółki oraz służby przestrzegające ustawy środowiskowe. Burmistrz Miasta i Gminy Tadeusz Kłos odpowiadając przedmówcy mówił, że w powiecie wągrowieckim są gminy, które nie posiadają wysypisk śmieci i tak długo, jak będzie im się udawało oszukiwać, tak długo na pewno to będą robiły. Jednak przyjdzie taki czas, gdzie nie będą miały wyjścia i będą musiały wskazać miejsca gdzie są składowane śmieci z danej gminy i wtedy albo podejmą budowę własnego wysypiska, albo przystąpią do Spółki Międzygminnego Składowiska. W przypadku, gdyby do Spółki przystąpiło więcej udziałowców, mielibyśmy jako Spółka większy potencjał i łatwiej byłoby występować o środki unijne na budowę sortowni śmieci. 3. radny Biały Paweł - prosił, aby przewodnicząca Rady w porządku obrad następnej sesji Rady wprowadziła punkt dot. uzupełnienia składu osobowego Komisji Rewizyjnej poprzez wskazanie kandydata z Klubu Radnych „Zgoda i Współpraca”. ad. 19 W wolnych głosach i wnioskach: 1. Burmistrz Miasta i Gminy Tadeusz Kłos w związku z obchodami w dniach 18 i 19 czerwca tegorocznych Dni Miasta i Gminy - prosił radnych Rady o włączenie się do programu obchodów poprzez osobisty udział. Zapraszał szczególnie radnych, aby przybyli na spotkanie powitalne delegacji z zaprzyjaźnionych gmin Niemiec -Bardowick i Holandii - Venhuizen. Delegacje będą liczyły ok. 80 osób, a ich powitanie odbędzie się 17 czerwca w Miączynku, około godz. 18-tej. 2. radny Bogunia Przemysław - prosił Burmistrza Miasta i Gminy, aby zorganizować dowóz mieszkańców wsi na Turniej Wsi, który odbywać się będzie zgodnie z programem w niedziele. Burmistrz Miasta i Gminy Tadeusz Kłos - mówił, iż jest to możliwe, ustalimy plan dowozów autobusami szkolnymi tak, aby wszystkie wsie wiedziały, - zostaną poinformowani sołtysi gdzie i o której godzinie będzie podstawiony autobus. ad. 20 Ze względu na wyczerpanie dziennego porządku obrad sesji i dyskusji Przewodnicząca Rady Miejskiej Gminy Grażyna Szymkowiak obrady XXXVI sesji Rady Miejskiej Gminy w Skokach zamknęła o godz.1805 . Przewodnicząca Rady Miejskiej Gminy w Skokach (Grażyna Szymkowiak) Sekretarz obrad (Zbigniew Kujawa)
Załączniki (1) | Metadane | Drukuj | Historia zmian |
Metadane
Źródło informacji: | Witold Bzdęga |
Data utworzenia: | (brak danych) |
Wprowadził do systemu: | Witold Bzdęga |
Data wprowadzenia: | 2005-07-13 09:42:17 |
Opublikował: | Witold Bzdęga |
Data publikacji: | 2005-07-13 09:49:32 |
Ostatnia zmiana: | 2005-07-13 09:49:32 |
Ilość wyświetleń: | 2025 |